• LindaochJohn

Kalmarbrudar?!

Hej!

Tänkte kolla om det finns några mer brudar runt Kalmar här inne?
    Vet att jag hittade några för att tag sen, men sen försvann min tid för planering helt.. Nu är jag på G igen o söker vänner att diskutera med! Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-06 22:29
    Frejjan 12 Maj
    Dolly P 19 Maj
    m2012 2 Juni
    pernillaochhenrik 30 Juni
    Knyttan 7 Juli
    Caroline0728 28 Juli
    Augustesen 4 Augusti
    lindaochjohn 1 September
    Minuz 1 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-24 13:55
    malinax Januari 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-14 15:44
    LinaPelle Lindman 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-17 15:07
    Doffan 2 Juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-29 18:16
    Pekkiisch4 12 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-08 09:51
    Jiwer 2013

• Svar på tråden Kalmarbrudar?!
  • Dolly P

Nu har jag fyllt i papprena för hindersprövning och efternamns anämlan. Skrattande

• Dolly P

Fick ett tips av hon som ska sminka mig. Hon sa att om man ska göra en ansiktsmask eller portömning. Då ska man göra det minst 2-3 veckor innan bröllopet. Ofta får man rätt mkt finnar när man rengör huden, och det är ju inget man vill ha på dagen D lixom.

Jag hittade en kanon sida, men olika masker, som man kan göra av saker man har hemma. Lägger upp det på bloggen under dagen om ni vill läsaSkrattande

• LindaochJohn
    Dolly P skrev 2012-02-22 20:03:54 följande:
    Nu gjorde jag en snabb test dukning. Eller ja test dekoration. Det som saknas på bilden är dom lila kulorna i LP-skålen, servetter och sen häftet med förklaring på varje person. Som vanligt kan jag inte lägga upp bilden i forumet, så kika in i mina bilderSkrattande
    Jättefint! Super snyggt med tapeten o särkillt lpskivorna! Det kommer bli coolt! Cool
    Dolly P skrev 2012-02-23 08:07:00 följande:
    Nu har jag fyllt i papprena för hindersprövning och efternamns anämlan. Skrattande
    Spännande!
    Dolly P skrev 2012-02-23 09:27:15 följande:
    Fick ett tips av hon som ska sminka mig. Hon sa att om man ska göra en ansiktsmask eller portömning. Då ska man göra det minst 2-3 veckor innan bröllopet. Ofta får man rätt mkt finnar när man rengör huden, och det är ju inget man vill ha på dagen D lixom.

Jag hittade en kanon sida, men olika masker, som man kan göra av saker man har hemma. Lägger upp det på bloggen under dagen om ni vill läsaSkrattande
    Bra att tänka på..! Förvånad

Jag har bokat en tjej från makeupskolan i Torsås som ska göra både mitt o mina systrars hår o smink. Mycket billigt! Då ingår även provuppsättning o provmakeup för mig.

Idag var jag o köpte flera påsar Plopp eftersom de just nu har ändrat text på dem till "Puss", "Kram", "Kärlek" och "Lycka". Perfekt till bröllopets godisbord!

Tji fick jag!  Skrikandes

Inte en enda "Kärlek" eller "Lycka"! Bara massa pussar och kramar!
    Blev skitsur och har skickat ett klagomail som innehåller orden FALSK MARKNADSFÖRING! Grrr! {#emotions_dlg.djavulsk}

Förresten så kommer jag nog leta brudklänning i Sthlm då jag ska på praktik dit om ett par veckor, jippie! Då kanske man kan få prova lite klänningar i sin rätta storlek! Några tips på butiker? Augustesen? Flört
  • LindaochJohn

Förresten så har jag eventuellt köpt mina bröllopsskor! Skrattande

Jättefina småblommiga med spetstyg över. Jag ska ta en bild och lägga upp en dag!

• LindaochJohn

O så var vi ju o provåt lite ur den meny vi plockat ihop hos Kallskänken!

Allt utom soppan som vi valt till förrätt var supergott! Soppan var god men way too much! Jättemastig o inte alls något att äta för sig o börja med...

Nu ska vi fundera lite om vi vill ändra något.
    Vi ska även börja prata med Villa Fröjdekulla om vad de kan sätta ihop åt oss.

• Dolly P
    LindaochJohn skrev 2012-02-23 16:22:20 följande:
    Jättefint! Super snyggt med tapeten o särkillt lpskivorna! Det kommer bli coolt! Cool
    Spännande!Bra att tänka på..! Förvånad

Jag har bokat en tjej från makeupskolan i Torsås som ska göra både mitt o mina systrars hår o smink. Mycket billigt! Då ingår även provuppsättning o provmakeup för mig.

Idag var jag o köpte flera påsar Plopp eftersom de just nu har ändrat text på dem till "Puss", "Kram", "Kärlek" och "Lycka". Perfekt till bröllopets godisbord!

Tji fick jag!  Skrikandes

Blev skitsur och har skickat ett klagomail som innehåller orden FALSK MARKNADSFÖRING! Grrr! {#emotions_dlg.djavulsk}

Förresten så kommer jag nog leta brudklänning i Sthlm då jag ska på praktik dit om ett par veckor, jippie! Då kanske man kan få prova lite klänningar i sin rätta storlek! Några tips på butiker? Augustesen? Flört
    åhh jag vill också ha såna plopp. Men vore ju kul om det stod Kärlek och lycka på några. Köpte du dom på Ica?
  • LindaochJohn

Japp, på ica! Jag tror att det bara är en kort period men det fanns en del kvar! Skrattande

• knyttan
    LindaochJohn skrev 2012-02-23 16:35:53 följande:
    O så var vi ju o provåt lite ur den meny vi plockat ihop hos Kallskänken!

Allt utom soppan som vi valt till förrätt var supergott! Soppan var god men way too much! Jättemastig o inte alls något att äta för sig o börja med...

Nu ska vi fundera lite om vi vill ändra något.
    Vi ska även börja prata med Villa Fröjdekulla om vad de kan sätta ihop åt oss.
    Kul, vi ska också ha catering från dem! Men vi har inte någon möjlighet att åka dit o provsmaka, så det är ju bra att man får veta att andra tycker det är gott Tungan ute.  Soppa ska vi dock inte ha, det blir nog för varmt ändå i juli...
  • augustesen

Förresten så kommer jag nog leta brudklänning i Sthlm då jag ska på praktik dit om ett par veckor, jippie! Då kanske man kan få
    prova lite klänningar i sin rätta storlek! Några tips på butiker? Augustesen? Flört
    Nej vad roligt..dock hade jag nog bara ätit upp Ploppen..mums mums så gott! Men rolig grej, ska spana efter dom i butiken!

Först och främst rekommenderar jag Lilly där jag köpte min, underbara små och stora skapelser. Sen finns det 4 butiker längst Hornsgatan, börja vid Slussen och Bröllopskällarn och sen är det bara att vandra vidare så ligger dom på höger sida. Vissa ä diviga andra är riktigt bra..beror på personalen :p

Jag måste själv upp snart, är en massa födelsedagar i Mars så hoppas jag kan köpa tiaran jag kollat ut (om den finns kvar :s) samt kolla på skor.
  • frejjan

Tack för tipset om ploppen! Jag tror att de gjort så att i vissa påsar är det puss & kram och i andra kärlek & lycka. så man får nog kolla på påsarna i affären vad som är i ;) Var på maxi ikväll o köpte några stycken o d var bara puss o kram påsar.

Spännande!Bra att tänka på..! Förvånad

Idag var jag o köpte flera påsar Plopp eftersom de just nu har ändrat text på dem till "Puss", "Kram", "Kärlek" och "Lycka". Perfekt till bröllopets godisbord!

Tji fick jag! Skrikandes

Svar på tråden Kalmarbrudar?!