• LindaochJohn

Kalmarbrudar?!

Hej!

Tänkte kolla om det finns några mer brudar runt Kalmar här inne?
    Vet att jag hittade några för att tag sen, men sen försvann min tid för planering helt.. Nu är jag på G igen o söker vänner att diskutera med! Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-06 22:29
    Frejjan 12 Maj
    Dolly P 19 Maj
    m2012 2 Juni
    pernillaochhenrik 30 Juni
    Knyttan 7 Juli
    Caroline0728 28 Juli
    Augustesen 4 Augusti
    lindaochjohn 1 September
    Minuz 1 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-24 13:55
    malinax Januari 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-14 15:44
    LinaPelle Lindman 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-17 15:07
    Doffan 2 Juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-29 18:16
    Pekkiisch4 12 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-08 09:51
    Jiwer 2013

• Svar på tråden Kalmarbrudar?!
  • m2012

Tips till er som inte har köpt vigselring ännu! Jag var inne på Georges/Smycka i lördags för att ta ett steg närmare beställning. Då sa de att jag skulle vänta med att beställa tills bröllopsmässan nu på söndag. De skulle ha mellan 15% rabatt om man gjorde beställningen där på plats, ev. t om 20%. Sen kommer de att ha runt 10% i butiken om man besöker montern men inte beställer på plats.

De är ju väldigt duktiga på Georges och kan designa ringen efter önskemål :) kanonbra!

• augustesen
    m2012 skrev 2012-02-28 12:25:56 följande:
    Tips till er som inte har köpt vigselring ännu! Jag var inne på Georges/Smycka i lördags för att ta ett steg närmare beställning. Då sa de att jag skulle vänta med att beställa tills bröllopsmässan nu på söndag. De skulle ha mellan 15% rabatt om man gjorde beställningen där på plats, ev. t om 20%. Sen kommer de att ha runt 10% i butiken om man besöker montern men inte beställer på plats.

De är ju väldigt duktiga på Georges och kan designa ringen efter önskemål :) kanonbra!
    Jo jag hoppas att det ska finnas en massa trevliga rabatter! Jag brukar dock inte få så bra service hos George, 1 av 5 ggr har jag blivit trevligt bemött så dom får inga pengar av mig :p

Dock hoppas jag på Molins :)
    m2012 skrev 2012-02-28 11:49:38 följande:
    Vi tänker ev. boka två olika... ett bara för att sova på och få äta god frukost och sen ev. Halltorp dagen efter för o få koppla av och mysa lite extra. Vi kör på bröllopsresa först i november så det kan nog kännas lite skönt att fått lyxa lite innan man börjar jobba på torsdagen igen (tack nationaldagen för att du ligger på en onsdag i år :D )
    Ja men de låter ju smart, och jättemysigt! Vi funderar på att åka på en liten resa på måndagen, men vart beror på hur mycket vi lyckas spara..aka när vi får jobb :)
  • m2012
    augustesen skrev 2012-02-28 13:10:55 följande:
    Jo jag hoppas att det ska finnas en massa trevliga rabatter! Jag brukar dock inte få så bra service hos George, 1 av 5 ggr har jag blivit trevligt bemött så dom får inga pengar av mig :p

Dock hoppas jag på Molins :)
    m2012 skrev 2012-02-28 11:49:38 följande:
    Vi tänker ev. boka två olika... ett bara för att sova på och få äta god frukost och sen ev. Halltorp dagen efter för o få koppla av och mysa lite extra. Vi kör på bröllopsresa först i november så det kan nog kännas lite skönt att fått lyxa lite innan man börjar jobba på torsdagen igen (tack nationaldagen för att du ligger på en onsdag i år :D )
    Ja men de låter ju smart, och jättemysigt! Vi funderar på att åka på en liten resa på måndagen, men vart beror på hur mycket vi lyckas spara..aka när vi får jobb :)
    Oj! Raka motsatsen för min del, tyckte servicen hos Molins inte var så bra men George alltid topp! Det är inte Gunnar Svensson du blandar ihop det med? Där är ju servicen på botten hela tiden.
  • augustesen
    m2012 skrev 2012-02-28 13:16:11 följande:
    Oj! Raka motsatsen för min del, tyckte servicen hos Molins inte var så bra men George alltid topp! Det är inte Gunnar Svensson du blandar ihop det med? Där är ju servicen på botten hela tiden.
    Haha okej, nej Molins är supertrevliga och vi köpte våra förlovningsringar där :) Gunnar Svensson har jag inte ens besökt för ser bara toooooo much ut :p
    Men som sagt har fått väldigt trevlig hjälp av en kvinna, dom andra var otroligt nedlåtande så det drar ju ner totala omdömmet. Är ju precis som i bröllopsbutiken..och alla andra butiker.
  • m2012
    augustesen skrev 2012-02-28 14:08:25 följande:
    Haha okej, nej Molins är supertrevliga och vi köpte våra förlovningsringar där :) Gunnar Svensson har jag inte ens besökt för ser bara toooooo much ut :p
    Men som sagt har fått väldigt trevlig hjälp av en kvinna, dom andra var otroligt nedlåtande så det drar ju ner totala omdömmet. Är ju precis som i bröllopsbutiken..och alla andra butiker.
    Tänk så mycket ett bemötande kan spela roll egentligen och att man kan känna så olika. Men ändå bra att vi båda fått förtroende för någon butik iaf :D
  • frejjan
    m2012 skrev 2012-02-28 12:11:28 följande:
    Ja jag ville ha mer där uppe... sen har jag nog inte spets utan broderade blommor. Precis i kanten på mitt släp är spetsen vågig. Jag hade en kompis som gifte sig nyligen och hon hade vågig spets över bröstet så att det liksom gick upp över tygkanten :) hänger du med? Jag tyckte det var fint och fantiserade lite om att man kanske kunder göra så på min med. Eller så bara tar jag den som den är :D
    Jag tror jag förstår hur du menar iaf :) Men det borde väl gå o fixa om man lämnar in den hos en sömmerska :)
  • Dolly P
    frejjan skrev 2012-02-28 11:41:11 följande:

ÅÅh jag blir så ARG! Imorgon är sista dag för osa och idag fick jag ett mail från en av sambos släktingar att de kommer på bröllopet och sen har de lagt till två stycken namn oxå och de är inte ens bjudna! Nu lär de ju bli massa sura miner.. Messat svärmor om råd så får se vad hon säger :)

agustesen: Jag återkommer med rapport när jag fått underkjolen o testat den :)

Hur kan man få för sig att bjuda in två till utan att fråga? Jag hade blivit tokig. Hoppas det löser sig.
  • Dolly P

Örhänge fick jag köpt idag iaf. Annars  blev det inget mer. haha

• Pekkiisch4

Här är en till Kalmar brud :) Vi gifter oss den 12 december :)

• Dolly P

Vad kommer ni ge till tärnor, toastmaste, solister mm för att dom hjälper till? Jag börjar få lite panik över det hela. Känns som pengarna bara flyger iväg. Vi måste verkligen hålla i kronorna nu, sambon är ju arbetslös. Så det är lite tajt.

Svar på tråden Kalmarbrudar?!