• LindaochJohn

Kalmarbrudar?!

Hej!

Tänkte kolla om det finns några mer brudar runt Kalmar här inne?
    Vet att jag hittade några för att tag sen, men sen försvann min tid för planering helt.. Nu är jag på G igen o söker vänner att diskutera med! Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-06 22:29
    Frejjan 12 Maj
    Dolly P 19 Maj
    m2012 2 Juni
    pernillaochhenrik 30 Juni
    Knyttan 7 Juli
    Caroline0728 28 Juli
    Augustesen 4 Augusti
    lindaochjohn 1 September
    Minuz 1 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-24 13:55
    malinax Januari 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-14 15:44
    LinaPelle Lindman 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-17 15:07
    Doffan 2 Juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-29 18:16
    Pekkiisch4 12 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-08 09:51
    Jiwer 2013

• Svar på tråden Kalmarbrudar?!
  • m2012
    augustesen skrev 2012-03-02 20:24:07 följande:
    Jo jag tänkte jag skulle kolla med dom då :) Har ju redan bokat på Chic men det skadar ju aldrig att kolla runt!
    Precis! :) De var jättegulliga på Bergfeldts, dessutom grymma öppettider! 7-20 mån-fre, bra för en som inte hinner hem till normala öppettider.
  • knyttan
    m2012 skrev 2012-03-02 20:20:43 följande:
    åh så dumt jag skulle ju skriva hur mkt det kostade när jag var där i måndags, glömde! För mig skulle det gå på mellan 1500-2000 kr med löshår och allt men då har jag ganska så tunnt hår så det verkade vara lite individuellt. Dessutom kunde jag få byta om där samt få äta lunch där (medtagen lunch) De kommer till mässan på söndag så då kan man ju få lite mer specifika prisuppgifter för just "sitt" hår :)
    Ingen fara, jag tog en dag o ringde runt till lite olika ställen, men det verkar som de flesta ligger på runt 1500-2000 kr så jag lät som sagt telefonkontakten avgöra - om det lät som om de visste vad de pratar om o så... Jag ringde till Hud o Hår också, där var jag egentligen mest inne på att boka först, men hon jag pratade med verkade inte som hon riktigt hade ngn koll så då blev det inte där... men de hade också ungefär samma pris.
    Jag har ju lite svårt att gå in och kolla direkt med dem (eftersom jag bor i Malmö) och vill inte vänta tills jag är uppe i Kalmar igen eftersom de sa att det bokas upp ganska mycket efter bröllopsmässan, så jag bokade nu på en gång. Får gå in där nästa gång jag är uppe och gå igenom det lite mer detaljerat...
    m2012 skrev 2012-03-02 20:21:18 följande:
    Vem fick du? :) Jag ska ha Terese
    Jag vill minnas att det var Moa. Det var redan en bokning på "min dag" sa de , men det fick plats fler... Jag ska inte heller ha ngt superavancerat, bara en mjuk uppsättning med lite lockar, ingen sminkning. Så jag tror säkert att de flesta frisörer kan lyckas med det Solig Det jag tänkte på var att kanske boka in mig för klippning och slingning på samma salong veckan innan, då får man ju tid att få lite kontakt med frisören innan dagen D... vi får se om det hinns med!
  • JuliBrud89
    augustesen skrev 2012-03-02 13:46:38 följande:
    Hej hej! Vad roligt, det är ju jättesnart :) Vart ska ni gifta er och ha festen?

Jag har inte sett några skor i någon ljusare färg komma ut i butik än så länge..det döljer nog några veckor till.
    Men kolla på Brandos eller Nelly så kanske du hittar någonting där. Jag har kollat runt efter just rosa skor i olika höjder men är väldigt tunnt överallt.

Annars finns ju bröllopsbutiken som har vanliga brudskor men dom är rätt dyra så jag skulle rekommendera Brandos som har massa brudskor.
    Lycka till!
    Finns brudbutiken i kalmar kvar? Vad heter den isåfall? Ær dærifrån men bor i norge nu :)
  • HerrochFruJakobsson

Jag är på baronen men ser er inte. Finns det mer än ett fik här? Haha känner mig som en vilsen unge :P men om nån av er som är på fikat hinner se det här så kanske ni kan skriva ert nummer så kan vi hitta varandra! Kramar

• m2012
    knyttan skrev 2012-03-02 22:52:54 följande:
    Så jag tror säkert att de flesta frisörer kan lyckas med det Solig Det jag tänkte på var att kanske boka in mig för klippning och slingning på samma salong veckan innan, då får man ju tid att få lite kontakt med frisören innan dagen D... vi får se om det hinns med!
    Hon som klippte mig sa att jag inte skulle vara nyklippt vid uppsättningen då håret lätt blir glatt och lite svårare att sätta upp. Ett tips bara. Däremot sa hon att det kunde vara bra att lägga i färg eller slingor lite tätare in på så man slipper utväxt :)
  • m2012
    JuliBrud89 skrev 2012-03-02 23:08:27 följande:
    Finns brudbutiken i kalmar kvar? Vad heter den isåfall? Ær dærifrån men bor i norge nu :)
    Den finns kvar men har bytt ägare :)
    http://www.brollopofest.nu/
  • augustesen
    HerrochFruJakobsson skrev 2012-03-03 12:39:45 följande:
    Jag är på baronen men ser er inte. Finns det mer än ett fik här? Haha känner mig som en vilsen unge :P men om nån av er som är på fikat hinner se det här så kanske ni kan skriva ert nummer så kan vi hitta varandra! Kramar
    Vi gömde oss för dig - muhahaha!! Nej men det var riktigt trevligt att ses :)

Imorgon är det mässan och den ser jag fram emot galet mycket, ska bli riktigt skoj! Hoppas träffa på er andra imorgon :)
  • Dolly P

Hoppas ni hade trevligt idag. Synd att jag inte kunde komma.

Jag får tyvärr avstå från att vara med på Margaretaloppet. Men det är av hälsoskäl. Det känns så jäkla surt, eftersom jag verkligen vill vara med. Rynkar på näsan

• Minuz
    HerrochFruJakobsson skrev 2012-03-03 12:39:45 följande:
    Haha... kul du hittade oss!

Tack alla för en toppenfika. Kul att träffa er.

Ni får berätta allt om mässan imorgon då jag troligtvis inte kommer eftersom jag inte vill riskera att träffa någon jag känner......Funderade ett tag på att berätta för en kompis så hade jag kunnat ta med henne och skylla på att hon och hennes man ska förnya sina löften....
  • Minuz
    Dolly P skrev 2012-03-03 17:18:46 följande:
    Hoppas ni hade trevligt idag. Synd att jag inte kunde komma.

Jag får tyvärr avstå från att vara med på Margaretaloppet. Men det är av hälsoskäl. Det känns så jäkla surt, eftersom jag verkligen vill vara med. Rynkar på näsan
    Nej! Så synd. Hoppas inte att det är något allvarligt!
Svar på tråden Kalmarbrudar?!