• LindaochJohn

Kalmarbrudar?!

Hej!

Tänkte kolla om det finns några mer brudar runt Kalmar här inne?
    Vet att jag hittade några för att tag sen, men sen försvann min tid för planering helt.. Nu är jag på G igen o söker vänner att diskutera med! Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-06 22:29
    Frejjan 12 Maj
    Dolly P 19 Maj
    m2012 2 Juni
    pernillaochhenrik 30 Juni
    Knyttan 7 Juli
    Caroline0728 28 Juli
    Augustesen 4 Augusti
    lindaochjohn 1 September
    Minuz 1 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-24 13:55
    malinax Januari 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-14 15:44
    LinaPelle Lindman 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-17 15:07
    Doffan 2 Juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-29 18:16
    Pekkiisch4 12 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-08 09:51
    Jiwer 2013

• Svar på tråden Kalmarbrudar?!
  • frejjan
    m2012 skrev 2012-02-22 15:52:38 följande:
    Ja så är det nog då, tack :) blev nästan lite upprörd här mellan inläggen :D

Hehe ;)

Förresten så har jag kollat o provat min klänning nu och det du beskrev om att ha spets på bröstet hur menar du då? Det är ju spets i släpet o lite pärlor, men sen är det sån spets och pärlor på bröstet oxå på min klänning. Eller menar du att du vill ha mer? :)

• LindaochJohn
    frejjan skrev 2012-02-23 19:14:35 följande:
    Tack för tipset om ploppen! Jag tror att de gjort så att i vissa påsar är det puss & kram och i andra kärlek & lycka. så man får nog kolla på påsarna i affären vad som är i ;) Var på maxi ikväll o köpte några stycken o d var bara puss o kram påsar.
    Men ÅH vad dumt!!! Skrikandes Hoppas de tycker synd om mig som inte fick alla o skickar några då! Skrattande
    knyttan skrev 2012-02-23 18:16:12 följande:
    Kul, vi ska också ha catering från dem! Men vi har inte någon möjlighet att åka dit o provsmaka, så det är ju bra att man får veta att andra tycker det är gott Tungan ute.  Soppa ska vi dock inte ha, det blir nog för varmt ändå i juli...
    Det var verkligen gott så du behöver säkert inte oroa dig! Vad ska ni ha?
    augustesen skrev 2012-02-23 18:48:33 följande:
    Nej vad roligt..dock hade jag nog bara ätit upp Ploppen..mums mums så gott! Men rolig grej, ska spana efter dom i butiken!

Först och främst rekommenderar jag Lilly där jag köpte min, underbara små och stora skapelser. Sen finns det 4 butiker längst Hornsgatan, börja vid Slussen och Bröllopskällarn och sen är det bara att vandra vidare så ligger dom på höger sida. Vissa ä diviga andra är riktigt bra..beror på personalen :p

Jag måste själv upp snart, är en massa födelsedagar i Mars så hoppas jag kan köpa tiaran jag kollat ut (om den finns kvar :s) samt kolla på skor.
    Oki! Jag får ta mig en svängom o prova! Skrattande

Förresten, vi har ju pratat lite om sambos som inte är så intresserade av bröllopsplaneringen.... NU har min blivit det. O han vill inte alltid som jag = jobbigt! Flört Haha, ni som har män som inte lägger sig i - var glada! Obestämd Tungan ute Flört
  • augustesen

Jag börjar seriöst ifrågasätta om vi ska ha solist under vigseln, eftersom vi inte har någon kompis som kan sjunga måste vi ju köpa in tjänsten och jag vet inte om det känns nödvändigt. Verkar som det kostar runt 2000:- för två låtar..pengar jag helre lägger på något annat.

Ni som faktiskt varit på bröllop - brukar det alltid vara solosång, jag menar skulle folk reagera på att man tagit bort den biten?

Ska kolla lite mer i bekantskapskretsen om det är någon som vill ta ton men annars får det nog vara.

• LindaochJohn
    augustesen skrev 2012-02-23 19:29:28 följande:
    Jag börjar seriöst ifrågasätta om vi ska ha solist under vigseln, eftersom vi inte har någon kompis som kan sjunga måste vi ju köpa in tjänsten och jag vet inte om det känns nödvändigt. Verkar som det kostar runt 2000:- för två låtar..pengar jag helre lägger på något annat.

Ni som faktiskt varit på bröllop - brukar det alltid vara solosång, jag menar skulle folk reagera på att man tagit bort den biten?

Ska kolla lite mer i bekantskapskretsen om det är någon som vill ta ton men annars får det nog vara.
    Våra vänner hade ingen solosång.

Jag har glömt kolla upp vad den duktiga tjejen i Nybro heter, ska försöka få tag på namn o nummer. Hon går i gymnasiet så kan ju inte vara för dyrt.

En kompis flickvän sjunger oxå, jag kan ju kolla med henne oxå?
  • Dolly P
    LindaochJohn skrev 2012-02-23 19:29:11 följande:
    Men ÅH vad dumt!!! Skrikandes Hoppas de tycker synd om mig som inte fick alla o skickar några då! Skrattande
    knyttan skrev 2012-02-23 18:16:12 följande:
    Kul, vi ska också ha catering från dem! Men vi har inte någon möjlighet att åka dit o provsmaka, så det är ju bra att man får veta att andra tycker det är gott Tungan ute.  Soppa ska vi dock inte ha, det blir nog för varmt ändå i juli...
    Det var verkligen gott så du behöver säkert inte oroa dig! Vad ska ni ha?
    augustesen skrev 2012-02-23 18:48:33 följande:
    Nej vad roligt..dock hade jag nog bara ätit upp Ploppen..mums mums så gott! Men rolig grej, ska spana efter dom i butiken!

Först och främst rekommenderar jag Lilly där jag köpte min, underbara små och stora skapelser. Sen finns det 4 butiker längst Hornsgatan, börja vid Slussen och Bröllopskällarn och sen är det bara att vandra vidare så ligger dom på höger sida. Vissa ä diviga andra är riktigt bra..beror på personalen :p

Jag måste själv upp snart, är en massa födelsedagar i Mars så hoppas jag kan köpa tiaran jag kollat ut (om den finns kvar :s) samt kolla på skor.
    Oki! Jag får ta mig en svängom o prova! Skrattande

Förresten, vi har ju pratat lite om sambos som inte är så intresserade av bröllopsplaneringen.... NU har min blivit det. O han vill inte alltid som jag = jobbigt! Flört Haha, ni som har män som inte lägger sig i - var glada! Obestämd Tungan ute Flört
    Jag kanske ska vara glad att min sambo låter mig göra som jag vill dåFlört
  • augustesen
    LindaochJohn skrev 2012-02-23 19:29:11 följande:
    Dolly P skrev 2012-02-23 19:44:41 följande:
    Min bryr sig ibland vilket är riktigt irriterande! Jag fattar ett beslut en dag och då är det jättebra - nästa blir han sur för något jag redan bestämt och han inte fått vara med och bestämt. Haha suck!
    LindaochJohn skrev 2012-02-23 19:33:09 följande:

Jag har glömt kolla upp vad den duktiga tjejen i Nybro heter, ska försöka få tag på namn o nummer. Hon går i gymnasiet så kan ju inte vara för dyrt.

Ja men gött, då skulle vi inte vara helt mobbade alltså! :p
    Vore supersnällt om du kollade upp dom! Tack tack!
  • LindaochJohn
    augustesen skrev 2012-02-23 19:51:32 följande:
    Dolly P skrev 2012-02-23 19:44:41 följande:
    Min bryr sig ibland vilket är riktigt irriterande! Jag fattar ett beslut en dag och då är det jättebra - nästa blir han sur för något jag redan bestämt och han inte fått vara med och bestämt. Haha suck!
    LindaochJohn skrev 2012-02-23 19:33:09 följande:

Ja men gött, då skulle vi inte vara helt mobbade alltså! :p
    Vore supersnällt om du kollade upp dom! Tack tack!
    Det är självklart att han ska vara med o bestämma.. men ibland vill man bara att han ska hålla med, haha! Flört

Will do Augustesen!
  • Dolly P

Hur fasen gör man när man skriver ut ett festhäfte. När jag skriver ut och viker papprena, så blir det ju en sida som blir tom. Hur tusan ska man få text på alla sidor? Måste man skriva ut på samma papper två ggr?

• augustesen
    LindaochJohn skrev 2012-02-23 19:57:53 följande:
    Det är självklart att han ska vara med o bestämma.. men ibland vill man bara att han ska hålla med, haha! Flört

Will do Augustesen!
    Jo de såklart, men han ger mig bara hjärnspöken då han vill ha ett mindre bröllop. Visst det hade varit mycket enklare (och billigare) men jag tror jag skulle bli besviken av att inte ha alla nära och kära där. Hjärnspökena is going crazy right now!!!!
    Dolly P skrev 2012-02-23 20:18:16 följande:
    Hur fasen gör man när man skriver ut ett festhäfte. När jag skriver ut och viker papprena, så blir det ju en sida som blir tom. Hur tusan ska man få text på alla sidor? Måste man skriva ut på samma papper två ggr?
    Japp om ni inte har en grym skrivare som gör dubbla utskrifter..vi hade de i skolan och dom är fantastiska. Men blir till att köra hela högen åt ett håll och sedan vända på steken och köra igen - gissa hur många gånger man kommer göra fel? :p Been there done that!
  • Dolly P
    augustesen skrev 2012-02-23 21:20:11 följande:
    Jo de såklart, men han ger mig bara hjärnspöken då han vill ha ett mindre bröllop. Visst det hade varit mycket enklare (och billigare) men jag tror jag skulle bli besviken av att inte ha alla nära och kära där. Hjärnspökena is going crazy right now!!!!
    Dolly P skrev 2012-02-23 20:18:16 följande:
    Japp om ni inte har en grym skrivare som gör dubbla utskrifter..vi hade de i skolan och dom är fantastiska. Men blir till att köra hela högen åt ett håll och sedan vända på steken och köra igen - gissa hur många gånger man kommer göra fel? :p Been there done that!
    ah SUCK. haha ja det tar ju ett par papper innan det blir rätt. Men men det får la gåSkrattande
Svar på tråden Kalmarbrudar?!