• LindaochJohn

Kalmarbrudar?!

Hej!

Tänkte kolla om det finns några mer brudar runt Kalmar här inne?
    Vet att jag hittade några för att tag sen, men sen försvann min tid för planering helt.. Nu är jag på G igen o söker vänner att diskutera med! Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-06 22:29
    Frejjan 12 Maj
    Dolly P 19 Maj
    m2012 2 Juni
    pernillaochhenrik 30 Juni
    Knyttan 7 Juli
    Caroline0728 28 Juli
    Augustesen 4 Augusti
    lindaochjohn 1 September
    Minuz 1 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-24 13:55
    malinax Januari 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-14 15:44
    LinaPelle Lindman 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-17 15:07
    Doffan 2 Juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-29 18:16
    Pekkiisch4 12 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-08 09:51
    Jiwer 2013

• Svar på tråden Kalmarbrudar?!
  • m2012
    augustesen skrev 2012-02-21 15:41:53 följande:
    Vi har inte sagt någon tid men Café Nilsson har öppet mellan 10-16 på lördagar.
    Kanske ska köra vid 12 igen..eller är det någon som föredrar något annat?
    Tips på mysigt café är annars Ekelunds på Esplanaden, det är danska wienerbageriet som har tagit över där nu och även renoverat. De har öppet 10-16 på söndagar men blev lite osäker på lördagarna dock.
  • m2012
    frejjan skrev 2012-02-21 09:56:53 följande:
    Jag har inte heller skrivit så mkt här på sistone, men jag har varit inne o läst :) 
    Har stått stilla här på bröllopsfronten trots att det börjar dra ihop sig för oss nu! Mkt som ska fixas men har inte haft varken tid eller ork. Ringen bestämde jag mig för vilken jag ska ha igår iaf så nu ska den bara beställas. Ska era killar har en till ring oxå eller hur ska de göra? Beställt massa saker från ebay till dekoration på borden så det börjar oxå bli klart och cateringen är beställd oxå.

Vad ska ni ha för solister i kyrkan? Någon som vet om kyrkan brukar ha ngn?
    Man kan bli rätt mätt på att planera bröllop faktiskt :)
    Vi kommer ha solister från familjen. Min kompis som gifte sig förra året anlitade en loka förmåga som hade varit med i Svensktoppen nästa... kan han ha hetat Andreas?? Jag ska se om jag kan hitta namnet någonstans :D
  • augustesen
    Minuz skrev 2012-02-21 15:48:12 följande:
    Menar ni inte 3/3 ???????
    Haha jo såklart! Jag är bara senil :p
  • augustesen
    m2012 skrev 2012-02-21 15:41:03 följande:
    HÄRLIGT!!! Vilket flyt! Jag kanske ska se om jag kan få "tips-rabatt" om ni väljer den lokalen  Flört
    Oh så det blev Kallskänken, då ska jag genast kolla om man kan se några varmrätter. Hade ni också tänkt ha sittande servering? Hade vi inte varit så bestämda med sittande servering så hade vi sparat ca 15 000 kr tror jag då man slipper ha så många i serveringspersonalen, eller servisen som det tydligen hette haha.
    Ja men visst jag blev så himla glad!! :)
    Hihi ja ni får kolla med dom, det borde ju räknas som marknadsföring!!

Jo min tanke är att ha sittande 3-rätters, känns med speciellt då men tycker att buffé också är väldigt trevligt men jag har också sittande i hjärnan. Vi får se vad dom kommer fram med för förslag :) Usch ja serveringspersonal är ju inte det billigaste, vi kommer dock fixa fram en egen bartender för att spara lite pengar.

Bara för att förtydliga:
    Det är alltså Lördagen 3/3 om vi ska fika!
  • pernillaochhenrik

Tjohej Brudar! 
    Hur går det för er?? Jag har fått stillastående sjukan tror jag.. Men nu kommer ju min Babe snart hem så då hoppas jag att det kommer igång lite igen..

Nu måste jag städa.. Puhhhhha! Vad tråkigt!! 

• frejjan
    m2012 skrev 2012-02-21 15:55:04 följande:
    Man kan bli rätt mätt på att planera bröllop faktiskt :)
    Vi kommer ha solister från familjen. Min kompis som gifte sig förra året anlitade en loka förmåga som hade varit med i Svensktoppen nästa... kan han ha hetat Andreas?? Jag ska se om jag kan hitta namnet någonstans :D
    Åh tack! Det vore jättesnällt! :)
  • frejjan

Angående servispersonal, så går det ju att hyra de som går restaurangprogrammet på gymnasiet om man vill spara lite pengar.

• LindaochJohn
    Minuz skrev 2012-02-20 08:33:58 följande:

Alla klänningarna ser toppen ut ju! Varifrån har du beställt? Man kankse skulle göra det ändå...?
    Vad har du betalt för dem?
  • LindaochJohn

Dolly P - klart det fixar sig! Ta hjälp av vänner och bekanta oxå så klarar ni allt!

HerrochFruJakobsson - Synd du missade mötet, men vi ska träffas den 2 Mars igen så då har du en ny chans! Glad

Augustesen -  Cafe Nilsson kl 12.0 går jättebra den 3 Mars!
    Vad härligt att det verkar lösa sig för er! O vad kul att ni oxå ska ha kallskänken, det är ju vad det lutar åt här oxå!

frejjan - Så kan det vara ibland, jag har oxå varit ganska seg ett tag nu. O kan tänka mig att ni har en del att stå i nu! Vi funderar på att kolla med skolan om personal.

Caroline0728 - Vad toppen att du får den ring du vill ha till ett så bra pris! Skrattande 

pernillaochhenrik - klart det blir roligare att planera när din man kommer hem! Hjärta

På onsdag ska vi till Kallskänken och provsmaka lite ur den buffe vill ev vill ha, ska bli kul! Skrattande

Jag ska oxå kontakta två fotografer via mail ikväll o kolla om de är lediga o priser. På den fronten behöver det hända något nu!

Sen måste jag bestämma mig för om jag ska beställa en klänning från Kina eller inte.... Obestämd

Svar på tråden Kalmarbrudar?!