• LindaochJohn

Kalmarbrudar?!

Hej!

Tänkte kolla om det finns några mer brudar runt Kalmar här inne?
    Vet att jag hittade några för att tag sen, men sen försvann min tid för planering helt.. Nu är jag på G igen o söker vänner att diskutera med! Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-06 22:29
    Frejjan 12 Maj
    Dolly P 19 Maj
    m2012 2 Juni
    pernillaochhenrik 30 Juni
    Knyttan 7 Juli
    Caroline0728 28 Juli
    Augustesen 4 Augusti
    lindaochjohn 1 September
    Minuz 1 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-24 13:55
    malinax Januari 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-14 15:44
    LinaPelle Lindman 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-17 15:07
    Doffan 2 Juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-29 18:16
    Pekkiisch4 12 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-08 09:51
    Jiwer 2013

• Svar på tråden Kalmarbrudar?!
  • augustesen
    LindaochJohn skrev 2012-02-18 16:38:28 följande:
    Det här med klänning är så svårt! Jag vet inte vad jag ska göra..? Ska jag åka ända till stockholm för o prova? Ska jag leta efter en sömmerska här hemma o sy upp en eller ska man våga beställa från Kina?
    Vad händer om jag beställer från Kina o sedan ändrar i vikt? Kan man ändra den här hemma då? Skäms Jag blir helt galen...! Jag funderar på att boka tid hos dem i Växjö o se om man kan få någon bra hjälp där eller inte?
    Det suger att ha större storlek!

Min mamma har iaf börjat måla ett "wedding tree", ett sånt där som man ska sitta sitt fingeravtryck på! Skrattande Hon ska måla ett träd utan löv o så ska det bli massa fingeravtryck som löv i olika gröna nyanser. Tror det kommer bli toppen!

O jag lyckades ju ta mitt motorsågskörkort i veckan (vilken sten som lyftes från mitt bröst!) så nu kan vi göra massa ljusstakar mm! Skrattande

I veckan ska vi träffa Kallskänken för provsmakning med, ska bli kul! Vi har äntligen fått all information från Villa Fröjdekulla med så vi ska försöka få ihop en meny där så vi kan få en offert från dem oxå.

Det ska bli SÅ kul att träffas imorgon! Skrattande Skrattande Skrattande
    Om du åker till Stockholm är ju fördelen att du verkligen kan prova alla sorters klänningar, även om du inte hittar din drömklänning till rätt pris vet du vilken det är och vilka modeller du passar i.

Hittar nu någon till ett bra pris så köp, om du hittar en snygg klänning som är för dyr så beställ en från Kina - bara skriva upp modellens namn så kan du skicka bilder till Kina och få precis den uppsydd - visst kvalitén är säkert sämre men en kväll håller den ju garanterat :)

Alla klänningar kan ju anpassas, frågan är ju hur komplicerat det blir och hur mycket det kostar. Är det tex mycket pärlor, stenar etc är det jobbigare att anpassa för sömmerskan och då blir det ju dyrare. Men sålänge man beställer en med korsettrygg kan man pendla en storlek upp/ner vanligtvis.

Vi ses imorgon bruden!
    Dolly P skrev 2012-02-18 17:47:57 följande:
    Jag vet inte om jag kan komma imon. Våran dotter har bestämt sig för att inte sova om nätterna längre, så jag är allt annat än pigg just nu. Hoppas jag får sova lite i natt, så jag kan komma in imon.
    Någon som skulle kunna inboxa sitt mob nr, så kan jag ju skicka mess om jag inte skulle komma.
    Nej vad jobbigt :( Mitt nr är 0707-588776 så skicka ett mess om du inte kommer, håller tummarna att du kan komma!!
  • LindaochJohn
    Jag vet inte om jag kan komma imon. Våran dotter har bestämt sig för att inte sova om nätterna längre, så jag är allt annat än pigg just nu. Hoppas jag får sova lite i natt, så jag kan komma in imon.
    Någon som skulle kunna inboxa sitt mob nr, så kan jag ju skicka mess om jag inte skulle komma.
    Åh vad tråkigt om du inte kan komma..! Hoppas lillan sover i natt!
  • Dolly P

Jag hoppas verkligen vi får sova inatt. Det är riktigt jobbigt när man inte får sova mer än ett par timmar varje natt.
    Men jag ska verkligen försöka ta mig in imon, vill ju så gärna träffa er och snacka massa bröllop. Sambon börjar bli lite trött på allt mitt tjat. haha

• pernillaochhenrik
    conscindo skrev 2012-02-18 02:34:03 följande:
    Förstår precis hur du känner, tror mitt beror på att det är 6månder kvar och nästan allt är klart. Är bara det där sista småpillet som inte går att fixa först på slutet ändå. Känns som om jag bara sitter och väntar in tiden samtidigt som jag blir sjukt stressad
    LindaochJohn skrev 2012-02-18 16:38:28 följande:
    Åh vad mysigt! Skrattande Du får verkligen hälsa grattis!

Det här med klänning är så svårt! Jag vet inte vad jag ska göra..? Ska jag åka ända till stockholm för o prova? Ska jag leta efter en sömmerska här hemma o sy upp en eller ska man våga beställa från Kina?
    Vad händer om jag beställer från Kina o sedan ändrar i vikt? Kan man ändra den här hemma då? Skäms Jag blir helt galen...! Jag funderar på att boka tid hos dem i Växjö o se om man kan få någon bra hjälp där eller inte?
    Det suger att ha större storlek!

Min mamma har iaf börjat måla ett "wedding tree", ett sånt där som man ska sitta sitt fingeravtryck på! Skrattande Hon ska måla ett träd utan löv o så ska det bli massa fingeravtryck som löv i olika gröna nyanser. Tror det kommer bli toppen!

O jag lyckades ju ta mitt motorsågskörkort i veckan (vilken sten som lyftes från mitt bröst!) så nu kan vi göra massa ljusstakar mm! Skrattande

I veckan ska vi träffa Kallskänken för provsmakning med, ska bli kul! Vi har äntligen fått all information från Villa Fröjdekulla med så vi ska försöka få ihop en meny där så vi kan få en offert från dem oxå.

Det ska bli SÅ kul att träffas imorgon! Skrattande Skrattande Skrattande
    av att tiden går fortare än vad man tror. Bah!
    Men gud vad skönt att det typ är klart ändå.. Ibland är man så jäkla taggad på planering.. å ibland står det bara stilla..
    Gratta till bebben från mig med..
  • knyttan
    augustesen skrev 2012-02-18 18:52:42 följande:
    Om du åker till Stockholm är ju fördelen att du verkligen kan prova alla sorters klänningar, även om du inte hittar din drömklänning till rätt pris vet du vilken det är och vilka modeller du passar i.

Hittar nu någon till ett bra pris så köp, om du hittar en snygg klänning som är för dyr så beställ en från Kina - bara skriva upp modellens namn så kan du skicka bilder till Kina och få precis den uppsydd - visst kvalitén är säkert sämre men en kväll håller den ju garanterat :)

Alla klänningar kan ju anpassas, frågan är ju hur komplicerat det blir och hur mycket det kostar. Är det tex mycket pärlor, stenar etc är det jobbigare att anpassa för sömmerskan och då blir det ju dyrare. Men sålänge man beställer en med korsettrygg kan man pendla en storlek upp/ner vanligtvis.

Vi ses imorgon bruden!
    Nej vad jobbigt :( Mitt nr är 0707-588776 så skicka ett mess om du inte kommer, håller tummarna att du kan komma!!
    Tänkte bara lägga en liten kommentar ang detta med kina-klänningar... jag har ju själv beställt en, nu har jag inte fått den än så jag kan ju inte uttala mig om det, men jag har ju researchat det ganska grundligt och sanningen är den att det är inte alls "säkert" att kvaliten är sämre, eftersom vad man gör är att beställa klänningen direkt från fabriken som kanske syr upp den "riktiga" märkes/designerklänningen också... Alla klänningar som finns på Matildas fest och Bridal Outlet i sthlm är tex "kinaklänningar" rakt upp och ner, men om man köper dem via dessa sidor eller i deras butiker så får man den extra tryggheten av svensk konsumentlagstiftning, ändringar, ångerrätt mm. Men själva kvaliteten i klänningen är inte ett dugg annorlunda.

Det finns flera Kinaföretag som syr upp helt fantastiska klänningar, sen finns det ju andra som är mindre nogaräknade också men det gäller att kolla upp det innan. Precis som med allt annat är det så att man får det man betalar för, skillnaden är bara att priset över hela skalan är lägre. Så lägger man ca 2000 kr kan man få en jättevacker klänning, men lägger man 800 så kan man om man har tur få en helt ok klänning, och om man har otur en som inte ens går att använda.

Nu är det ju så klart en chansning i och med att man beställer något man inte har provat innan osv, men det är ju lite så det går till i "vanliga" brudbutiker också, man får se klänningen men man kan inte prova den i sin egen storlek förrän man beställer hem den. Och guess what? Då kan ni skriva upp att de med största sannorlikhet beställer den från, ja just det, Kina.
    Sen gör alla som de vill och som de trivs med, för vissa är det jätteviktigt att få "klämma" ordentligt på det de ska köpa innan, och andra tar lite mera chanser, men att en klänning direktbeställd från Kina är lika med dålig kvalite stämmer inte.
  • Dolly P

Inatt har sömnen varit helt ok, så jag kommer in på fikat idagSkrattande

• augustesen

Trevligt att träffas idag - som alltid såklart :) Skönt att prata av sig lite så fästmannen får en liten paus också.. hihi.

Nu ska jag sätta mig och leta lokaler, håller tummarna att det finns någonting ledigt!

• pernillaochhenrik
    augustesen skrev 2012-02-19 16:47:45 följande:
    Trevligt att träffas idag - som alltid såklart :) Skönt att prata av sig lite så fästmannen får en liten paus också.. hihi.

Nu ska jag sätta mig och leta lokaler, håller tummarna att det finns någonting ledigt!
    Detsamma! Jätte-trevligt!!
    Faan vilka grymma bröllop vi kommer att ha!!
    Drömmer 
  • pernillaochhenrik

Linda!
    Råkade snubbla över en bild på tall kottar där bordsplaceringskorten satt.. Tänkte på erat tema. Bara ut och plocka, billigt och bra. Såg rätt snyggt ut faktiskt.. 

• Dolly P
    augustesen skrev 2012-02-19 16:47:45 följande:

Detsamma. Super trevligt. :)
    Haha tror min sambo också tycker det är rätt skönt att slippa allt mitt prat om  bröllop hela tiden.
Svar på tråden Kalmarbrudar?!