augustesen skrev 2012-02-18 18:52:42 följande:
Om du åker till Stockholm är ju fördelen att du verkligen kan prova alla sorters klänningar, även om du inte hittar din drömklänning till rätt pris vet du vilken det är och vilka modeller du passar i.
Hittar nu någon till ett bra pris så köp, om du hittar en snygg klänning som är för dyr så beställ en från Kina - bara skriva upp modellens namn så kan du skicka bilder till Kina och få precis den uppsydd - visst kvalitén är säkert sämre men en kväll håller den ju garanterat :)
Alla klänningar kan ju anpassas, frågan är ju hur komplicerat det blir och hur mycket det kostar. Är det tex mycket pärlor, stenar etc är det jobbigare att anpassa för sömmerskan och då blir det ju dyrare. Men sålänge man beställer en med korsettrygg kan man pendla en storlek upp/ner vanligtvis.
Vi ses imorgon bruden!
Dolly P skrev 2012-02-18 17:47:57 följande:
Jag vet inte om jag kan komma imon. Våran dotter har bestämt sig för att inte sova om nätterna längre, så jag är allt annat än pigg just nu. Hoppas jag får sova lite i natt, så jag kan komma in imon.
Någon som skulle kunna inboxa sitt mob nr, så kan jag ju skicka mess om jag inte skulle komma.
Nej vad jobbigt :( Mitt nr är 0707-588776 så skicka ett mess om du inte kommer, håller tummarna att du kan komma!!
Tänkte bara lägga en liten kommentar ang detta med kina-klänningar... jag har ju själv beställt en, nu har jag inte fått den än så jag kan ju inte uttala mig om det, men jag har ju researchat det ganska grundligt och sanningen är den att det är inte alls "säkert" att kvaliten är sämre, eftersom vad man gör är att beställa klänningen direkt från fabriken som kanske syr upp den "riktiga" märkes/designerklänningen också... Alla klänningar som finns på Matildas fest och Bridal Outlet i sthlm är tex "kinaklänningar" rakt upp och ner, men om man köper dem via dessa sidor eller i deras butiker så får man den extra tryggheten av svensk konsumentlagstiftning, ändringar, ångerrätt mm. Men själva kvaliteten i klänningen är inte ett dugg annorlunda.
Det finns flera Kinaföretag som syr upp helt fantastiska klänningar, sen finns det ju andra som är mindre nogaräknade också men det gäller att kolla upp det innan. Precis som med allt annat är det så att man får det man betalar för, skillnaden är bara att priset över hela skalan är lägre. Så lägger man ca 2000 kr kan man få en jättevacker klänning, men lägger man 800 så kan man om man har tur få en helt ok klänning, och om man har otur en som inte ens går att använda.
Nu är det ju så klart en chansning i och med att man beställer något man inte har provat innan osv, men det är ju lite så det går till i "vanliga" brudbutiker också, man får se klänningen men man kan inte prova den i sin egen storlek förrän man beställer hem den. Och guess what? Då kan ni skriva upp att de med största sannorlikhet beställer den från, ja just det, Kina.
Sen gör alla som de vill och som de trivs med, för vissa är det jätteviktigt att få "klämma" ordentligt på det de ska köpa innan, och andra tar lite mera chanser, men att en klänning direktbeställd från Kina är lika med dålig kvalite stämmer inte.