• LindaochJohn

Kalmarbrudar?!

Hej!

Tänkte kolla om det finns några mer brudar runt Kalmar här inne?
    Vet att jag hittade några för att tag sen, men sen försvann min tid för planering helt.. Nu är jag på G igen o söker vänner att diskutera med! Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-06 22:29
    Frejjan 12 Maj
    Dolly P 19 Maj
    m2012 2 Juni
    pernillaochhenrik 30 Juni
    Knyttan 7 Juli
    Caroline0728 28 Juli
    Augustesen 4 Augusti
    lindaochjohn 1 September
    Minuz 1 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-24 13:55
    malinax Januari 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-14 15:44
    LinaPelle Lindman 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-17 15:07
    Doffan 2 Juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-29 18:16
    Pekkiisch4 12 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-08 09:51
    Jiwer 2013

• Svar på tråden Kalmarbrudar?!
  • frejjan

Tack!!

augustesen skrev 2012-03-21 15:02:41 följande:
    Finns på Nelly!
  • Sanna87

Till er som är på jakt efter klänningar kan jag tipsa om www.modegallerian.se
    Där har dem samlat en massa klänningar från alla möjliga ställen. Då slipper ni leta runt på flera olika sidor...

• Pekkiisch4

Hej tjejer ! Jag har inte riktigt kommit igång med bröllops-planeringen än, men har lokal och kyrka, sen har jag bestämt färg tema och så, eftersom det blir ett vinterbröllop vill vi ha tema inter men inte jul. så blir mörkrött, vitt, grått och silver.

Däremot har jag beslutångest ! Jag är en mullig brud, och lär inte förändras extremt mkt till bröllopet trotts gymmet.. men i alla fall, jag vill ha en långarmad klänning och hittade den här:

www.tyllochspets.com/

Ganska billig och väldigt fin, men eftersom vi ska ha ett väldigt litet bröllop som inte blir så avancerat så hittade jag den här:

www.bonprix.se/produkt/brudklaenning-cremevit-950684/&type=image&sk=7439

och jag är ganska kort så den här skulle bli lagom i längd, men det är inga armar direkt på men jag tycker priset är vääldigt lockande, och funderar på om man ska ha bilero till?

Dessutom hittade jag ett företag på tradera som säljer bukett i plast, men verklighetstrogen, är det något att ha tror ni? Jag ska ju ta mina bröllopsfoton någon dag innan bröllopet och känner att man sparar in pengar på det, och slipper 2 likadana buketter? :)

Förlåt om detta inlägg blev långt och trassligt och läsa, men hoppas ni förstår !

/ Jessica

• knyttan
    Pekkiisch4 skrev 2012-03-22 20:17:40 följande:
    Hej tjejer ! Jag har inte riktigt kommit igång med bröllops-planeringen än, men har lokal och kyrka, sen har jag bestämt färg tema och så, eftersom det blir ett vinterbröllop vill vi ha tema inter men inte jul. så blir mörkrött, vitt, grått och silver.

Däremot har jag beslutångest ! Jag är en mullig brud, och lär inte förändras extremt mkt till bröllopet trotts gymmet.. men i alla fall, jag vill ha en långarmad klänning och hittade den här:

www.tyllochspets.com/

Ganska billig och väldigt fin, men eftersom vi ska ha ett väldigt litet bröllop som inte blir så avancerat så hittade jag den här:

www.bonprix.se/produkt/brudklaenning-cremevit...

och jag är ganska kort så den här skulle bli lagom i längd, men det är inga armar direkt på men jag tycker priset är vääldigt lockande, och funderar på om man ska ha bilero till?

Dessutom hittade jag ett företag på tradera som säljer bukett i plast, men verklighetstrogen, är det något att ha tror ni? Jag ska ju ta mina bröllopsfoton någon dag innan bröllopet och känner att man sparar in pengar på det, och slipper 2 likadana buketter? :)

Förlåt om detta inlägg blev långt och trassligt och läsa, men hoppas ni förstår !

/ Jessica
    OM du ska gifta dig på vintern och alls ha tänkt att du ska ha några bilder utomhus med bukett så tror jag att en konstgjord bukett är det allra bästa faktiskt. Riktiga blommor kan du inte ta ut om det är minusgrader... Det finns nog ganska mycket olika konstgjorda buketter, jag har sett flera trådar om det här på BT, från jättefina och verklighetstrogna till inte alls så roliga. Men kolla på Ebay, där tror jag du hittar ännu mer!
  • LindaochJohn
    Pekkiisch4 skrev 2012-03-22 20:17:40 följande:

www.tyllochspets.com/

www.bonprix.se/produkt/brudklaenning-cremevit...
    Jag tycker att den andra klänningen var finast, den med en bolero till blir säkert superfint! Den första är oxå fin, men den andra var finare enligt mig. Skrattande

Som sagt finns det massor av fina tygblommor på ebay, kolla där!
  • augustesen

Finns jättefina buketter på Etsy också om du verkligen vill vara säker på att du får en fin bukett..där är det ju inte massproduktion på samma sätt som säljarna på Ebay.
    Kollade själv på Etsy och hittade supermånga fina..men dom blir ju dyrare :)

• frejjan

Idag har jag varit i bröllopsbutiken och lämnat in min klänning och de hade ingen underkjol som passade min klänning.. Konstigt att de säljer klänningar där som de inte har någon passande underkjol till? Eller är det bara jag som tycker det är konstigt? :) Så nu börjar jakten på en underkjol IGEN. Vill ha en med elastisk midja så det inte syns något igenom klänningen plus att d håller in magen lite ;) Så är det någon som har tips, tipsa gärna på! :)

Hur går det för er andra med all bröllopsplanering??

• Dolly P
    frejjan skrev 2012-03-23 18:10:40 följande:

Idag har jag varit i bröllopsbutiken och lämnat in min klänning och de hade ingen underkjol som passade min klänning.. Konstigt att de säljer klänningar där som de inte har någon passande underkjol till? Eller är det bara jag som tycker det är konstigt? :) Så nu börjar jakten på en underkjol IGEN. Vill ha en med elastisk midja så det inte syns något igenom klänningen plus att d håller in magen lite ;) Så är det någon som har tips, tipsa gärna på! :)

Hur går det för er andra med all bröllopsplanering??

Mysko att dom inte hade någon som passade till din klänning. Det tycker man ju att dom borde ha. Hoppas du hittar någon som passar.
  • frejjan

Ja väldigt mysko! Och man fick inga vidare tips heller utan det var typ hör av dig när du hittat en.. Åker ju till Umeå snart och de ha en eller två butiker jag tänkte besöka :) Hur gick det med potatissalladen? Hunnit provsmaka något ännu? :)

Dolly P skrev 2012-03-23 18:14:03 följande:
    Mysko att dom inte hade någon som passade till din klänning. Det tycker man ju att dom borde ha. Hoppas du hittar någon som passar.
Svar på tråden Kalmarbrudar?!