• LindaochJohn

Kalmarbrudar?!

Hej!

Tänkte kolla om det finns några mer brudar runt Kalmar här inne?
    Vet att jag hittade några för att tag sen, men sen försvann min tid för planering helt.. Nu är jag på G igen o söker vänner att diskutera med! Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-06 22:29
    Frejjan 12 Maj
    Dolly P 19 Maj
    m2012 2 Juni
    pernillaochhenrik 30 Juni
    Knyttan 7 Juli
    Caroline0728 28 Juli
    Augustesen 4 Augusti
    lindaochjohn 1 September
    Minuz 1 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-24 13:55
    malinax Januari 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-14 15:44
    LinaPelle Lindman 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-17 15:07
    Doffan 2 Juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-29 18:16
    Pekkiisch4 12 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-08 09:51
    Jiwer 2013

• Svar på tråden Kalmarbrudar?!
  • frejjan

Låter ju kanonbra! :) Vi betalade ingenting för rummet faktiskt för när vi köpte en diskmaskin på elspar så fick vi en valfri hotellövernattning och hade sån tur att det fanns ledigt på vår bröllopsnatt :)

augustesen skrev 2012-03-27 20:36:07 följande:
    Frejjan: Superfint är hotellet, min pappa bodde där några år sedan och vanliga rummen är också superfina. Nu har dom ju renoverat restaurangen och receptionen :) Hur mycket kostade dubbelrummen?
  • augustesen
    frejjan skrev 2012-03-27 20:45:28 följande:
    Låter ju kanonbra! :) Vi betalade ingenting för rummet faktiskt för när vi köpte en diskmaskin på elspar så fick vi en valfri hotellövernattning och hade sån tur att det fanns ledigt på vår bröllopsnatt :)
    Haha okej ja men det är ju trevligt :p Perfekt att spara in några slantar på!
  • Pekkiisch4

Hej! Tänkte höra, ska alla hyra in sig på resturang/festlokal som har porslin eller köper ni eget/hyr?

Jag är just ute efter porslin till mina 40 gäster, men alla har ju typ julbord när jag behöver dem. Ingen som råkar ha över ? :D

• LindaochJohn

Åg vad fin du är Dolly P! Skrattande

• augustesen

Idag var vi och köpte vigselringar, eler ja vi beställde vigselringar!
    Molins delade ju ut mässrabatt på 20% och den går ut på lördag så passa på om ni inte köpt era ringar :)

Blev kär i en Schalinsring för 24.000:- men sen vaknade jag ur min dröm :p Tänkte att vi skulle göra om fästmannens förlovsningsring men dom tyckte det var bättre att sälja den ringen och köpa en annan.

Av en slump kommer jag på att det vore ju fint att ha två tunnare ringar vid sidan om förlovningsringen. Då kan man sätta diamanter i dom senare alternativt sätta ihop dom två tunna till en tjockare och sätta diamanter i den. Vi beställde på direkten och ringarna kommer kosta ca 4500:- efter rabatten. Yay vilket kap!!!!

• Jiwer

Hej hej!! ny här och har äntligen hittat erat forum... he heSkrattande
    så hur har folk planerat sina bröllop här?! skulle vara kul och veta då jag vill ha inspiration...ska själv gifta mig 2013 är det tänkt vid maj tror jag det blir....funderar på kolbodagården...är det någon som har eller tänkt gifta sig där? det är bara att ösa en massa förslag om allt möjligt till mig då jag är öpen för allt...kram på er

• frejjan

Jiwer: vi ska ha festen en bit bortanför kolbodagården.. Vi har hyrt bjursnäs bygdegård. De har scen, dansgolv, fullt utrustat kök och diskrum :) Idag har vi provsmakat kallskänkens potatisgratäng. Bra pris ha de (79 kr kilot o man får ut 5-6 portioner/kilo), men den var rätt tråkig o smaklös :/

• Jiwer

Hej okej tänkte okså där ett tag men vill gifta mi vid vattnet så det blir nog kolbodagården...okej lät ju inte som en höjdare om den var smaklös...bor du i kolboda freijan? Är det någon här som varit i bröllopsbutiken i kalmar eller har köpt klänning där som vet om dem har någorlunda priser på klänningar? Vill inte ge mer än 4000 högst typ.,.kram kram gförresten hur blev det med fikat ni höll planera som jag såg?!

• frejjan

Okej ja då passar ju kolbodagården bättre :) Nä jag bor i Ljungbyholm. Jag köpte min klänning i bröllopsbutiken för 3000 kr, men då var det halva priset.. Men jag tror de har klänningar som både kostar mkt och lite. De hyr även ut om man inte vill köpa. Tror inte det blev bestämt ngt om fika tyvärr..

• m2012
    Jiwer skrev 2012-03-30 19:19:47 följande:
    Hej okej tänkte okså där ett tag men vill gifta mi vid vattnet så det blir nog kolbodagården...okej lät ju inte som en höjdare om den var smaklös...bor du i kolboda freijan? Är det någon här som varit i bröllopsbutiken i kalmar eller har köpt klänning där som vet om dem har någorlunda priser på klänningar? Vill inte ge mer än 4000 högst typ.,.kram kram gförresten hur blev det med fikat ni höll planera som jag såg?!
    Hej!
    Vad har du för budget? Jag (och även augustesen nu mera ;) ) kommer att ha bröllopsfesten på Villa Solbacken, Svensknabben. Det ligger ju precis vid vattnet. De har ett rum (tror de kallade den för vinterträdgården...) som det tänkt rekommendera för borgerlig vigsel. Alt. om det är fint väder så tror jag att vigseln kan hållas i deras trädgård. Hyra (just nu) är 10 000 kr sen tillkommer så klart saker men ta kontakt med Partykompaniet om du är intresserad :)

Bor du i Kalmar?
Svar på tråden Kalmarbrudar?!