• LindaochJohn

Kalmarbrudar?!

Hej!

Tänkte kolla om det finns några mer brudar runt Kalmar här inne?
    Vet att jag hittade några för att tag sen, men sen försvann min tid för planering helt.. Nu är jag på G igen o söker vänner att diskutera med! Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-06 22:29
    Frejjan 12 Maj
    Dolly P 19 Maj
    m2012 2 Juni
    pernillaochhenrik 30 Juni
    Knyttan 7 Juli
    Caroline0728 28 Juli
    Augustesen 4 Augusti
    lindaochjohn 1 September
    Minuz 1 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-24 13:55
    malinax Januari 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-14 15:44
    LinaPelle Lindman 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-17 15:07
    Doffan 2 Juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-29 18:16
    Pekkiisch4 12 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-08 09:51
    Jiwer 2013

• Svar på tråden Kalmarbrudar?!
  • Dolly P

Påskveckan kan jag inte. Jobbar hela jäkla veckanRynkar på näsan

• augustesen
    LindaochJohn skrev 2012-03-17 14:30:58 följande:

Jag kan inte få upp enbra bild på känningen tyvärr... Både dem vi tog o den på hemsiadan var flr dåliga!

Det är iaf Lilly nr 08-3140!
    Klart vi ska träffas igen! Påskveckan funkar för mig! Skrattande
    Provad du den med en underkjol?

På hemsidan "visar" dom klänningen med samma underkjol som dom rekommenderade till min (en med tre lager tyll för 1295 , och den jag provade med. Om du provade med den, gillade du den?

Tycker den var rätt liten och gjorde inte särskilt mkt för min klänning, men kommer inte riktigt ihåg hur maffig den var..hihi var 5 månader sedan jag provade :p
  • pernillaochhenrik
    Dolly P skrev 2012-03-14 08:02:01 följande:

" target="_blank">

Den låte funderar jag med på faktiskt. Om inte i kyrkan så blir det när vi kommer till ''brudskålen'' eller går in i lokalen.. Älskar den låten.. Den passar så bra med!!

• frejjan

Bryter ihop snart! Har letat frisör och sminkös nu hela förra veckan pga att min ena tärna bestämde sig för att hoppa av genom att skicka ett sms..

Har lyckligtvis en annan kompis som hoppar in som tärna, men nu passar inte tärnklänningen henne så måste beställa en storlek mindre.. Då upptäcker jag att den inte finns kvar längre.. PANIK. Har ju redan spräckt budgeten nu när ja raggat runt efter frisörer :/ Får vara slut med strul nu tycker jag!

• knyttan
    frejjan skrev 2012-03-19 10:22:01 följande:

Bryter ihop snart! Har letat frisör och sminkös nu hela förra veckan pga att min ena tärna bestämde sig för att hoppa av genom att skicka ett sms..

Har lyckligtvis en annan kompis som hoppar in som tärna, men nu passar inte tärnklänningen henne så måste beställa en storlek mindre.. Då upptäcker jag att den inte finns kvar längre.. PANIK. Har ju redan spräckt budgeten nu när ja raggat runt efter frisörer :/ Får vara slut med strul nu tycker jag!

Uj stackars dig! Kan du inte hitta en liknande klänning då, eller åtminstone i samma färg, de kanske inte måste vara likadana? Eller så går den kanske att sy in lite?? Det är ju ialla fall bra att den är lite förstor och inte tvärt om.
  • pernillaochhenrik
    frejjan skrev 2012-03-19 10:22:01 följande:

Näe, din stackare.. Hoppas allt löser sig snart.. 

Idag har jag skickat ut inbjudningskorten. Så den 15/4 ska vi ha fått alla svar.. Vi valde att ha ett kort osa  eftersom vi hade skckat ut Save the date innan.. Vi har just kommit på att vi troligtsvis inte har platser till alla.. (liten felräkning där.. ) Så vi får väl se hur vi ska lösa detta.. Vi får se hur många som kommer helt enkelt.. Varför göra något lätt liksom??? 
  • augustesen
    pernillaochhenrik skrev 2012-03-19 20:11:26 följande:
    Idag har jag skickat ut inbjudningskorten. Så den 15/4 ska vi ha fått alla svar.. Vi valde att ha ett kort osa  eftersom vi hade skckat ut Save the date innan.. Vi har just kommit på att vi troligtsvis inte har platser till alla.. (liten felräkning där.. ) Så vi får väl se hur vi ska lösa detta.. Vi får se hur många som kommer helt enkelt.. Varför göra något lätt liksom??? 
    Vad roligt! Skönt att ha dom klara och skickade :)
    Tycker det är skönare med kort OSA, folk glömmer bort det annars. Vi ska skicka ut i slutet av april och tror vi skrev osa mitten av juni.

Vi har varit och bokat florist idag Solrosen i Berga Centrom - bäst av allt är att dom kan få fram pioner som ingen annan tydligen kunde!!!!
    Brudbuketten kommer bestå av pioner, brudslöja och några andra blommor hon visade upp, för ca 1000:-. Tärnbuketterna är enbart brudslöja, för 100-200:-/st. Bordsdekorationerna kommer vara som brudbuketten och kosta ca 250/st. Korsage med brudslöja och något blad bakom för 50:-/st.

Totalt för alla blommor blir det max 4600:-. Mycket pengar men jag får mina pioner och hon hade lite bättre priser jämfört med dom i stan vi kollat med :p

/GLLLAAAADDDD Johanna!!!!
  • frejjan

Ska ge det ett försöka och se om mina sykunskaper fortfarande håller i sig. Värt att testa iaf :) Var på stan idag och kika och finns verkligen INGET lila ;P Jo får se det positiva med att den är stor o inte liten :)

knyttan skrev 2012-03-19 19:20:05 följande:
    Uj stackars dig! Kan du inte hitta en liknande klänning då, eller åtminstone i samma färg, de kanske inte måste vara likadana? Eller så går den kanske att sy in lite?? Det är ju ialla fall bra att den är lite förstor och inte tvärt om.
  • frejjan

Tack! Får hoppas det är slut på motgångar nu för nu är det inte länge kvar tills det är dags :)

Brukar alltid vara någon eller några som inte kan komma så har ni tur kanske platserna räcker ändå :) Hur många platser är det ni saknar?

pernillaochhenrik skrev 2012-03-19 20:11:26 följande:
    Näe, din stackare.. Hoppas allt löser sig snart..

Idag har jag skickat ut inbjudningskorten. Så den 15/4 ska vi ha fått alla svar.. Vi valde att ha ett kort osa eftersom vi hade skckat ut Save the date innan.. Vi har just kommit på att vi troligtsvis inte har platser till alla.. (liten felräkning där.. ) Så vi får väl se hur vi ska lösa detta.. Vi får se hur många som kommer helt enkelt.. Varför göra något lätt liksom???
  • LindaochJohn

Vad tycker ni om den här som tärnklänning?

Svar på tråden Kalmarbrudar?!