• LindaochJohn

Kalmarbrudar?!

Hej!

Tänkte kolla om det finns några mer brudar runt Kalmar här inne?
    Vet att jag hittade några för att tag sen, men sen försvann min tid för planering helt.. Nu är jag på G igen o söker vänner att diskutera med! Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-06 22:29
    Frejjan 12 Maj
    Dolly P 19 Maj
    m2012 2 Juni
    pernillaochhenrik 30 Juni
    Knyttan 7 Juli
    Caroline0728 28 Juli
    Augustesen 4 Augusti
    lindaochjohn 1 September
    Minuz 1 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-24 13:55
    malinax Januari 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-14 15:44
    LinaPelle Lindman 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-17 15:07
    Doffan 2 Juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-29 18:16
    Pekkiisch4 12 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-08 09:51
    Jiwer 2013

• Svar på tråden Kalmarbrudar?!
  • Minuz

Har ni adressen till hemsidan för bröllopsbutiken i Karlskrona..... hmm det ligger en där va? Eller är jag helt ute och cyklar?

• m2012

Till Minuz:
    Jag postade vår inbjudan här för ett tag sedan men jag kan göra det igen :) Nu ser man iof bara utsidan, insdan är väldigt enkel så det är mest utsidan som är rolig :)
    Vi tyckte det var svårt att få in våra tre färger som vi tänkte som färgtema (rosa, grön, guld) så därför gjorde vi konfetti med de tre fägerna och la i cellofanpåse och sedan ner med inbjunda i påsen. Kändes lite lyxigt också :) Om ni har många inbjudningar att göra så kan konfettin vara tradig att göra själv på hålslag dock... det tog min sambo nästan 4h.... Han tog på sig öronpropper tillslut :)
  • augustesen
    Minuz skrev 2012-04-13 08:44:47 följande:
    Denna är min "nya" kärlek. Fast med ett lila band då förståss........... Kostar mig ca 1600 kr.
    Har kommit på att jag vill ha "bling" på min klänning, vilket jag inte ville förrut. Typiskt mig!

Och buketten kommer bli något i stil med denna..................... Ska göra den själv och det ska synas att den är oäkta....
    Klänningen var suuuuerfin! Men tror inte den sitter så snyggt på om man inte är en storlek -2 typ eftersom den delar av kroppen. Man kommer se väldigt kort ut i överkroppen vilket inte brukar vara snyggt om man har några kilo extra :p
    Snyggast är ju om man har lite draperat, då ser man naturligt smalare ut och då behöver du inte ha lika mycket panik om att gå ner :)

Inbjudningarna va fina, förstår inte hur folk orkar sitta i tiiiimmmmaaaarrr och scrappa sina kort men fint blir det!

Vi köpte rosa papper med lite skimmer i som vi kommer göra kort av samt embossa tryck på utsidan. På insidan kommer vi trycka på vitt cardstockpapper, stansa sidorna på det kortet så det blir lite mer special och klistra fast i kortet. Kommer också ha en rosett på kanten.. haha lägger upp en bild när dom är klara!
  • augustesen

Nu ska jag beställa underkjol - orkar inte vela längre så nu jäklar beställer jag :)

Hittade denna på Ebay och har kollat på den i ett halvår. Har 3 ringar med två lager tyll över samt ett lager tyg mellan kroppen och ringarna så den ska vara bekväm. Om det blir för mycket med ringarna kan man ta ut dom och anpassa - hoppas denna blir bra.

Kostar 280:- ink frakt så är lite dyrare än många andra men det är det värt.

• m2012
    augustesen skrev 2012-04-14 15:39:50 följande:
    Men brudar - har ni dött?

La upp en tävling på bloggen igår, vinn tandblekning! In och tävla :)
    Jag lever :) Idag har dagen varit kantad av bröllopsplanering!!
    Vi har träffat Peppes kök och provsmakat tårta och besämt lite hur den ska se ut :)
    Sen har jag beslutat mig för att ta in min ring lite, den är väldigt väldigt lätt att ta av. Ville göra det innan vigselringen blir färdig så att den inte också blir för stor.
    Och sist men inte minst har vi bokat tid med Lindéns blommor för att prata brudbukett.
    Jag är så sjukt velig! Har ni varit inne på aklejas blogg någon gång. Då förstår ni varför. Varenda bukett skulle passa mig. Halleluja.
    Nu ska jag nog beställa skor... Vet någon av er hur man gör för att färga skor??? Om de är i satin, går det då?
  • Minuz
    augustesen skrev 2012-04-14 15:39:50 följande:
    Men brudar - har ni dött?

La upp en tävling på bloggen igår, vinn tandblekning! In och tävla :)
    HAhaha............ Jo, känner mig död!

Känns som jag att jag bara jobbar och städar. Usch.
    Men imorgon har jag tagit semester för att åka med en av killarna till emmaboda på fotbollscup, ZZZZZnark, vi ska åka redan kl 06.
  • HerrochFruJakobsson
    m2012 skrev 2012-04-14 20:39:50 följande:
    Vi har träffat Peppes kök och provsmakat tårta och besämt lite hur den ska se ut :)
    Sen har jag beslutat mig för att ta in min ring lite, den är väldigt väldigt lätt att ta av. Ville göra det innan vigselringen blir färdig så att den inte också blir för stor.
    Och sist men inte minst har vi bokat tid med Lindéns blommor för att prata brudbukett.
    Jag är så sjukt velig! Har ni varit inne på aklejas blogg någon gång. Då förstår ni varför. Varenda bukett skulle passa mig. Halleluja.
    Nu ska jag nog beställa skor... Vet någon av er hur man gör för att färga skor??? Om de är i satin, går det då?
    Har de bra tårtor på peppes? Och vad kostar de per bit? Tyckte det verkade som de gjorde lite mer annorlunda när de va på bröllopsmässan och det är ju skoj ;)
  • augustesen
    m2012 skrev 2012-04-14 20:39:50 följande:
    Spännande, vad ska ni ha för typ av tårta och hur ska den se ut?

Hittade till Aklejas blogg igår då jag googlade och åhh så mycket fint, men tror jag bestämt att jag vill ha en bukett som liknar denna..men med pioner i också. Tycker den är så så så sååååå fin :)

Ingen aning om hur man färgar skor själv, finns säker någon guide online.
  • Dolly P

Idag är man inte så pigg. Det blev en hel del alkohol igår, när det tydligen var dags för min möhippa. Strax innan kl:9 stormade det in ett gäng i mitt sovrum. Sen bjöd dom på skumpa, exotiska frukter, potatissallad, frallor. Sen bar det av till simmhallen här nere i Söderåkre, där man kan hyra relaxavd. Där var vi två timmar och bara pratade skit och hade det riktigt gott. Sen fick jag gå runt och sälja lite saker. Efter det åkte vi hem till min faster och där hade hon gjort en smörhåstårta. Hon vet hur mkt jag älskar hennes smörgåstårta. Vi spelade lite kubb, dom fixade hår och smink på mig. Sen skulle vi åka till Kalmar. Där fick jag först gå runt inne på giraffen och sälja grejer, vi var även vid baronen och larmtorget. Jag fick ihop hela 340krSkrattande Sen åt vi kina buffé. När vi var lagom mätta (läs proppmäta)Skrattande Gick vi vidare till Harrys och tog en öl innan det var dags att åka bort till Sandra för att fortsätta kvällen där. Det var en såå lyckad dag/kväll/natt. Vi dansade hela kvällen/natten. Det var bara en liten sak som var tråkig och det var att en kills stod och kladdade på mig hela tiden och vägrade ta ett nej, jag var såååå nära att ge honom en rak höger i hans fula tryne, men det blev bara en liten smäll på axlen istället. hhaha så hans kompis gick emellan och mina kompisar tog bort mig. haha. Sen dansade vi vidare..

Idag har vi varit och kollat in lokalen igen som vi ska ha festen i.  vi kollade så borden skulle få plats och lite så. Borden kommer få plats, men det är inte mkt att ge på. 

Svar på tråden Kalmarbrudar?!