• LindaochJohn

Kalmarbrudar?!

Hej!

Tänkte kolla om det finns några mer brudar runt Kalmar här inne?
    Vet att jag hittade några för att tag sen, men sen försvann min tid för planering helt.. Nu är jag på G igen o söker vänner att diskutera med! Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-06 22:29
    Frejjan 12 Maj
    Dolly P 19 Maj
    m2012 2 Juni
    pernillaochhenrik 30 Juni
    Knyttan 7 Juli
    Caroline0728 28 Juli
    Augustesen 4 Augusti
    lindaochjohn 1 September
    Minuz 1 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-24 13:55
    malinax Januari 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-14 15:44
    LinaPelle Lindman 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-17 15:07
    Doffan 2 Juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-29 18:16
    Pekkiisch4 12 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-08 09:51
    Jiwer 2013

• Svar på tråden Kalmarbrudar?!
  • augustesen
    Dolly P skrev 2012-04-15 17:05:18 följande:
    Idag är man inte så pigg. Det blev en hel del alkohol igår, när det tydligen var dags för min möhippa. Strax innan kl:9 stormade det in ett gäng i mitt sovrum. Sen bjöd dom på skumpa, exotiska frukter, potatissallad, frallor. Sen bar det av till simmhallen här nere i Söderåkre, där man kan hyra relaxavd. Där var vi två timmar och bara pratade skit och hade det riktigt gott. Sen fick jag gå runt och sälja lite saker. Efter det åkte vi hem till min faster och där hade hon gjort en smörhåstårta. Hon vet hur mkt jag älskar hennes smörgåstårta. Vi spelade lite kubb, dom fixade hår och smink på mig. Sen skulle vi åka till Kalmar. Där fick jag först gå runt inne på giraffen och sälja grejer, vi var även vid baronen och larmtorget. Jag fick ihop hela 340krSkrattande Sen åt vi kina buffé. När vi var lagom mätta (läs proppmäta)Skrattande Gick vi vidare till Harrys och tog en öl innan det var dags att åka bort till Sandra för att fortsätta kvällen där. Det var en såå lyckad dag/kväll/natt. Vi dansade hela kvällen/natten. Det var bara en liten sak som var tråkig och det var att en kills stod och kladdade på mig hela tiden och vägrade ta ett nej, jag var såååå nära att ge honom en rak höger i hans fula tryne, men det blev bara en liten smäll på axlen istället. hhaha så hans kompis gick emellan och mina kompisar tog bort mig. haha. Sen dansade vi vidare..

Idag har vi varit och kollat in lokalen igen som vi ska ha festen i.  vi kollade så borden skulle få plats och lite så. Borden kommer få plats, men det är inte mkt att ge på. 
    Åh det låter ju perfekt, vilken dag :)
    Man vill bli överraskad och att dagen ska vara både rolig och mysig - känns som ditt gäng fick till en riktigt bra kombination :) :)

Härligt att allt fick plats, jag är riktigt nyfiken på hur vår lokal kommer se ut möblerad, var tom när vi var där pga renoveringen. Man vill ju vet hur man ska möblera..placera bar etc.
    Alltid är det något svin som ska hålla på..en fethöger hade inte varit mer än rätt :p
  • Dolly P
    augustesen skrev 2012-04-15 17:23:37 följande:
    Åh det låter ju perfekt, vilken dag :)
    Man vill bli överraskad och att dagen ska vara både rolig och mysig - känns som ditt gäng fick till en riktigt bra kombination :) :)

Härligt att allt fick plats, jag är riktigt nyfiken på hur vår lokal kommer se ut möblerad, var tom när vi var där pga renoveringen. Man vill ju vet hur man ska möblera..placera bar etc.
    Alltid är det något svin som ska hålla på..en fethöger hade inte varit mer än rätt :p
    Jag har sett bilder på hur ett annat par har möblerat vid deras bröllop. Då var det mkt mer bord och stolar och det ser inte trångt ut, så vi borde ju få plats, men det kändes trångt. Vet inte men på något sätt blev jag lite off på att hyra lokalen nu,funderar på att ha festen hemma på pappas gård. Om han nu skulle gå med på det. Allt skulle egentligen bli så mkt enklare då, med barn, grillandet och så. Men får se, ska ta ett snack med honom ikväll eller imon..

Ja dagen var verkligen sååå bra :)  Haha det var riktigt nära att han fick en rak höger, det kanske han hade behövt för att fatta,Skrattande
  • m2012
    HerrochFruJakobsson skrev 2012-04-15 12:02:48 följande:
    Har de bra tårtor på peppes? Och vad kostar de per bit? Tyckte det verkade som de gjorde lite mer annorlunda när de va på bröllopsmässan och det är ju skoj ;)
    Jo då det var bra. Vi ska ha en sk. stapeltårta och det visade sig att det inte går att få en tårta som är en prinsesstårta då... så jag tyckte väl kanske att det blir lite lite fyllning och mycket sockerkaka... men det blir säkert bra ändå :) Det är väl mest jag som gillar grädde haha.
    Tror den kommer bli superfin :D
    Vi kommer nog landa mellan 55-65 kr biten... vi får se vad vi bestämmer oss för.
  • m2012

augustesen skrev 2012-04-15 13:20:33 följande:
    Spännande, vad ska ni ha för typ av tårta och hur ska den se ut?

Denna likna nog mest slutresultatet som vi önskar :) Det blir inget rutnät dock och istället för pärlraderna så ska vi ha ljusrosa sidenband. Vet inte riktigt hur vi ska göra med blommor. Blir den "obröllopsaktig" om den inte har några blommor utan bara ett brudpar på toppen?
    Ett stort stort plus (som jag glömde skriva i förra svaret) var att när vi kom så hade hon gjort tre olika smakbitar till oss med tre olika kombinationer utan att vi hade frågat om det. Kalas bra! Och fyllningarna var goda, det lät kanske lite negativt i det inlägget ovan. Jag är bara så van vid tårtor med mycket grädde i fyllningen :)
    Återkommer med vilka smaker vi valt senare.
  • Jessicaia

Dolly P: Åh! Jag blev också kidnappad igår ;) Skulle fika med en kompis och blev paff när hon dök upp med min syster! Vi hämtade en till sen drog de med mig till Agebo spa och vi bowlade och hade mysig middag med sällskapsspel och mycket skratt :) Men man är allt lite sliten idag :p Och man känner sig lättlurad.... tyckte det var mysko när Peter frågade om jag verkligen skulle ha de skorna jag hade... ;)

• augustesen
    m2012 skrev 2012-04-15 21:27:44 följande:

Denna likna nog mest slutresultatet som vi önskar :) Det blir inget rutnät dock och istället för pärlraderna så ska vi ha ljusrosa sidenband. Vet inte riktigt hur vi ska göra med blommor. Blir den "obröllopsaktig" om den inte har några blommor utan bara ett brudpar på toppen?
    Ett stort stort plus (som jag glömde skriva i förra svaret) var att när vi kom så hade hon gjort tre olika smakbitar till oss med tre olika kombinationer utan att vi hade frågat om det. Kalas bra! Och fyllningarna var goda, det lät kanske lite negativt i det inlägget ovan. Jag är bara så van vid tårtor med mycket grädde i fyllningen :)
    Återkommer med vilka smaker vi valt senare.
    Superfin :) Vi ska ha samma form på våran, ska bli spännande då min mamma aldrig gjort någon sådan tårta..dom bröllopstårtorna hon gjort har stått på ställning bara :p Jag vet dock inte om vi vill ha marsipan/suger paste på..tycker det är godare med frosting.

Vill ni ha mer fyllning är det ju bara att be dom göra många lager, då blir det ju mer guck. Vi kommer nog ha rätt tunna lager för att få en saftig tårta. Man behöver ju inte göra 3 cm tjocka lager :p

Det är väl riktigt bröllopsaktigt om det är ett brudpar på toppen, iaf i min hjärna. Jag har inte hittat någon topper jag gillar, dom är ju så dyra och vägrar betala 400:- för den så vi kanske kör med blommor.

Mums för provsmakning :)
  • augustesen
    Jessicaia skrev 2012-04-15 21:49:05 följande:
    Dolly P: Åh! Jag blev också kidnappad igår ;) Skulle fika med en kompis och blev paff när hon dök upp med min syster! Vi hämtade en till sen drog de med mig till Agebo spa och vi bowlade och hade mysig middag med sällskapsspel och mycket skratt :) Men man är allt lite sliten idag :p Och man känner sig lättlurad.... tyckte det var mysko när Peter frågade om jag verkligen skulle ha de skorna jag hade... ;)
    Nej vad skoj :) Låter som du också hade en rolig dag!

Haha jag längtar till min Möhippa. Kommer bli väldigt intressant att de hur dom kommer lösa det hela eftersom alla (förutom 4) av mina kompisar bor i Stockholm men jag i Kalmar :p Hum hum dom får hitta på något riktigt lurt.
  • Caroline0728
    m2012 skrev 2012-04-15 21:20:01 följande:
    Jo då det var bra. Vi ska ha en sk. stapeltårta och det visade sig att det inte går att få en tårta som är en prinsesstårta då... så jag tyckte väl kanske att det blir lite lite fyllning och mycket sockerkaka... men det blir säkert bra ändå :) Det är väl mest jag som gillar grädde haha.
    Tror den kommer bli superfin :D
    Vi kommer nog landa mellan 55-65 kr biten... vi får se vad vi bestämmer oss för.
    Vi tar ju också tårta från Peppes och fick även vi samma härliga provsmakning, det var riktigt trevligt. Går i samma funderingar kring huruvida den blir för "sockerkakig". Samtidigt var jag på bröllop härom året då tårtan var fylld med grädde och det var mest gegga av allt när folk började ta i det.
    Vår tårta kommer att gå på cirka 8000, vilket ju också är galet dyrt (till 80 pers), men den blir fin. Så, ja, jag vet varken in eller ut ;) Tycker verkligen bröllopstårtan är superviktig, så vi kommer nog att köra på!
  • m2012
    Caroline0728 skrev 2012-04-15 23:25:34 följande:
    Vi tar ju också tårta från Peppes och fick även vi samma härliga provsmakning, det var riktigt trevligt. Går i samma funderingar kring huruvida den blir för "sockerkakig". Samtidigt var jag på bröllop härom året då tårtan var fylld med grädde och det var mest gegga av allt när folk började ta i det.
    Vår tårta kommer att gå på cirka 8000, vilket ju också är galet dyrt (till 80 pers), men den blir fin. Så, ja, jag vet varken in eller ut ;) Tycker verkligen bröllopstårtan är superviktig, så vi kommer nog att köra på!
    Jag är glutenintolerant så jag har missat hur alla tårtor ter sig på de bröllop jag har varit på :) Men hon "varnade" för att gräddtårtor var väldigt sköra och levde sitt egna liv.
    Vilken fyllning har ni valt? Skrattande
    Vi tog jordgubb, cream cheese och den rena kolan. Vi blev väldigt överraskade över kola smaken!
    Kanske man skulle be om 2 lager jordgubb så att det blir fyra lager med fyllning...

Tårtan är väldigt viktigt för mig med men jag tror att vi får dra ned lite på dekorationen ändå... blir galen på att få ihop budgeten. Jag pillar med minsta lilla siffra just nu.
  • augustesen
    Caroline0728 skrev 2012-04-15 23:25:34 följande:
    Herrejävlar rent ursagt, 100:- per bit är det absolut högsta priset jag någonsin hört!!
    Tårtan är ifs jätteviktig för mig också men så mycket pengar skulle jag aldrig våga betala, haha tooo much money som jag aldrig skulle kunna försvara :p

Hoppas ni får snygga tårtor brudar och för de priset ska det absolut inte vara någon sockerkakstårta, det måste dom ju kunna lösa :)
Svar på tråden Kalmarbrudar?!