• LindaochJohn

Kalmarbrudar?!

Hej!

Tänkte kolla om det finns några mer brudar runt Kalmar här inne?
    Vet att jag hittade några för att tag sen, men sen försvann min tid för planering helt.. Nu är jag på G igen o söker vänner att diskutera med! Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-06 22:29
    Frejjan 12 Maj
    Dolly P 19 Maj
    m2012 2 Juni
    pernillaochhenrik 30 Juni
    Knyttan 7 Juli
    Caroline0728 28 Juli
    Augustesen 4 Augusti
    lindaochjohn 1 September
    Minuz 1 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-24 13:55
    malinax Januari 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-14 15:44
    LinaPelle Lindman 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-17 15:07
    Doffan 2 Juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-29 18:16
    Pekkiisch4 12 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-08 09:51
    Jiwer 2013

• Svar på tråden Kalmarbrudar?!
  • m2012
    augustesen skrev 2012-04-16 10:13:09 följande:
    Herrejävlar rent ursagt, 100:- per bit är det absolut högsta priset jag någonsin hört!!
    Tårtan är ifs jätteviktig för mig också men så mycket pengar skulle jag aldrig våga betala, haha tooo much money som jag aldrig skulle kunna försvara :p

Hoppas ni får snygga tårtor brudar och för de priset ska det absolut inte vara någon sockerkakstårta, det måste dom ju kunna lösa :)
    Mja jag tror desvärre att en stapeltårta är dyrare än en tårta på sån där ställning... vad de nu heter.
    St. Heavenstreet skulle ha 45 kr biten, då helt odekorerad.
    Vi hade tänkt ta därifrån från början men sen helt plöstligt ignorerade hon mina mail så man kan ju säga att hon utklassade sig själv. Har på ett sätt god lust att skickat ett mail igen och bara meddela att vi är väldigt besvikna på hennes bemötande. Men det är egentligen lite för mycket drama queen för mig haha.
  • Caroline0728

Vad kul! Vi tog samma smaker! Fast vi plockade in blåbär också. Kolan var en riktig överraskning! Min blivande man ville egentligen ha creem cheese med kolasmak, men jag tyckte den var så fräsch utan så det fick bli den "rena" kolan som en bonus och en kompromiss =)

• m2012
    Caroline0728 skrev 2012-04-16 15:32:54 följande:
    Vad kul! Vi tog samma smaker! Fast vi plockade in blåbär också. Kolan var en riktig överraskning! Min blivande man ville egentligen ha creem cheese med kolasmak, men jag tyckte den var så fräsch utan så det fick bli den "rena" kolan som en bonus och en kompromiss =)
    Blir det då fyra lager för er?
    Jag tror det var bra med kolan just eftersom det är så mycket "sockerkaka" :)
  • Caroline0728

Stavar cream som en kråka i tidigare inlägg såg jag ;)
    Ja det borde bli fyra lager det ja...såvida inte jordgubbarna och blåbären var blandade. Helt ärligt så minns jag inte, det har ju snart gått en vecka sedan dess ;)

Det var åtminstone väldigt god sockerkaka :D Susanne verkar otroligt duktig också =)

• augustesen
    m2012 skrev 2012-04-16 10:21:44 följande:
    Mja jag tror desvärre att en stapeltårta är dyrare än en tårta på sån där ställning... vad de nu heter.
    St. Heavenstreet skulle ha 45 kr biten, då helt odekorerad.
    Vi hade tänkt ta därifrån från början men sen helt plöstligt ignorerade hon mina mail så man kan ju säga att hon utklassade sig själv. Har på ett sätt god lust att skickat ett mail igen och bara meddela att vi är väldigt besvikna på hennes bemötande. Men det är egentligen lite för mycket drama queen för mig haha.
    Jo det är det ju, mest för att inga vanliga konditorier i Kalmar gör dem utan bara Peppes och Caroline (St.heaven) ..hade alla andra gjort dom också hade det nog blivit billigare. Förstår inte varför dom inte gör det, är ju bara att stoppa ner några pinnar och ha hårdare botten på lagren..
    Vill man spara en slant kan man ju beställa vanliga tårtor från Fiesta eller Danska och bygga ihop dom själv, om man har tid över vill säga :)

Caroline på St Heaven har inte svarat på några av mina två mail, jäkla dålig service och hon kan skippa alla idéer om företag när man har den attityden. Om någon letar tårta i framtiden kommer jag ju aldrig rekommendera henne så hon förlorar ju på det, haha åhhh jag blir sååå frustrerad på sådant :p

Ni MÅSTE visa upp era tårtor sedan..låter som dom kommer smaka mums mums!
  • MizzDolcevita

Här är en Kalmarbrud till :) Bor i Berga, Högsby kommun :)

• Minuz
    MizzDolcevita skrev 2012-04-17 11:50:06 följande:
    Välkommen hit!

Jag bor i Mönsterås
  • augustesen
    MizzDolcevita skrev 2012-04-17 11:50:06 följande:
    Hej och välkommen!

När och var ska ni gifta er?
  • Jiwer

Hej hej!!! har ni bestämt någon fika än eller har jag missat det?Glad

• augustesen
    Jiwer skrev 2012-04-17 19:25:38 följande:
    Hej hej!!! har ni bestämt någon fika än eller har jag missat det?Glad
    Jag föreslog sista helgen i april (lördag alt söndag) men fick ingen respons vad jag vet :p 
Svar på tråden Kalmarbrudar?!