• LindaochJohn

Kalmarbrudar?!

Hej!

Tänkte kolla om det finns några mer brudar runt Kalmar här inne?
    Vet att jag hittade några för att tag sen, men sen försvann min tid för planering helt.. Nu är jag på G igen o söker vänner att diskutera med! Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-06 22:29
    Frejjan 12 Maj
    Dolly P 19 Maj
    m2012 2 Juni
    pernillaochhenrik 30 Juni
    Knyttan 7 Juli
    Caroline0728 28 Juli
    Augustesen 4 Augusti
    lindaochjohn 1 September
    Minuz 1 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-24 13:55
    malinax Januari 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-14 15:44
    LinaPelle Lindman 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-17 15:07
    Doffan 2 Juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-29 18:16
    Pekkiisch4 12 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-08 09:51
    Jiwer 2013

• Svar på tråden Kalmarbrudar?!
  • frejjan

3 veckor kvar och har PANIK hur jag ska hinna med allting, samtidigt som det känns som jag går i en bubbla och tänker, det ordnar sig ;P

• m2012
    frejjan skrev 2012-04-20 09:15:20 följande:
    3 veckor kvar och har PANIK hur jag ska hinna med allting, samtidigt som det känns som jag går i en bubbla och tänker, det ordnar sig ;P
    Samma här! Vi har 6 veckor kvar... vi har inte:
    -bestämt meny
    -gjort klart festhäftet, knappt börjat ens...
    -stämt av med de som ska sjunga i kyrkan (fast de vet vad som ska sjungas)
    -bestämt oss om DJ
    -pratat med prästen
    -fått svar om vår design på tårtan
    -köpt vin till maten
    -köpt alkoholfritt (det kan man ju iof göra hur sent som helst)
    -gjort namnbrickor till bordsplacering
    -fixat transport mellan kyrka och festlokal
    -funderat över godis/snacksbord.
    -bestämt om vi ska ha nattamat eller inte
    -lagt upp klänning.
    -fixat underkjol.
    -gjort en kosultation ang. håret

sen är det nog 10000 saker till...
    vad kan jag ha missat?
  • Minuz

Kommer ni ihåg min FULA aprikosa klänning? Imorgon ska jag prova att avfärga den, äntligen. Går inte det så ska jag försöka färga den lila.......
    Men vad tycker ni att jag ska göra med "fluffet"? Ska jag ta bort det och sy in något annat tyg istället, som då är slätt och inte fluff`? Typ spets eller något mönstrat tyg?
    Klänningen är ju så ful just nu men ändå gillar jag den på något konstigt sätt.......
    Med den stora underkjolen med 6 lager tyll blev den så cool.
    Bak gillar jag den, det som är fel är ju färg och fluff.

Vad hade ni gjort med den?

Är just nu på väg till Kalmar och mamma som ska hjälpa mig. fast har lurat henne att jag helt plötsligt börjat importerat lite kinaklänningar som ska säljas och denna har bara blivit så fel. Och hon tror mig. *S*
    Hon vet ju dock att jag får mina konstiga ideér ibland.

• Doffan

Efter mycket pyssel så är äntligen placeringskorten färdigt. Det blev lila fjärliar som vi kommer sätta på vinglasen.

• Jessicaia
    Minuz skrev 2012-04-21 09:13:37 följande:
    Kommer ni ihåg min FULA aprikosa klänning? Imorgon ska jag prova att avfärga den, äntligen. Går inte det så ska jag försöka färga den lila.......
    Men vad tycker ni att jag ska göra med "fluffet"? Ska jag ta bort det och sy in något annat tyg istället, som då är slätt och inte fluff`? Typ spets eller något mönstrat tyg?
    Klänningen är ju så ful just nu men ändå gillar jag den på något konstigt sätt.......
    Med den stora underkjolen med 6 lager tyll blev den så cool.
    Bak gillar jag den, det som är fel är ju färg och fluff.

Vad hade ni gjort med den?

Är just nu på väg till Kalmar och mamma som ska hjälpa mig. fast har lurat henne att jag helt plötsligt börjat importerat lite kinaklänningar som ska säljas och denna har bara blivit så fel. Och hon tror mig. *S*
    Hon vet ju dock att jag får mina konstiga ideér ibland.
    Jag gillar den på nåt vis! Bak är den ju jättefin! Hoppas du reder ut det så den blir som du vill!

Här har det pysslats för fullt! Våra placerings-stenar är klara, samt stenarna med text som ska ligga lite överallt. (livet är ett äventyr, njut varje minut, osv.) Gjorde även 54 servettringar igår på en timme Skrikandes Hade lite "smyckesskräp" hemma som jag gjorde dem av. Blev faktiskt väldigt fina, om jag får säga det själv!

m2012: Känner igen det där med paniken som kommer...jag har bett brudgummen ta ett större ansvar nu, vilket lättade allt. Är ju ändå hans bröllop också...även om man ibland glömmer Skäms
  • Minuz

Tvättade klänningen i avfärgningsmedel, funkade inte
    Tvättade klänningen i klorin, funkade inte

Gråter

Det enda som hände var att blommorna vecklade ut sig, men har ju då en mamma som kan fixa, tur det!

Men nu när jag kom hem så tog jag korsettbandet och la i ren klorin och nu efter ca 1-1½ timme så ser det ut som att det blivit vitt...... Så nu blir det till att handla många liter med klorin och testa. Gissa om det kommer lukta badhus? *S*

• Minuz
    Doffan skrev 2012-04-21 18:12:36 följande:

Så söta!
  • Minuz
    Jessicaia skrev 2012-04-21 18:12:01 följande:
    Jag gillar den på nåt vis! Bak är den ju jättefin! Hoppas du reder ut det så den blir som du vill!
    Kul att fler gillar den!
Svar på tråden Kalmarbrudar?!