• LindaochJohn

Kalmarbrudar?!

Hej!

Tänkte kolla om det finns några mer brudar runt Kalmar här inne?
    Vet att jag hittade några för att tag sen, men sen försvann min tid för planering helt.. Nu är jag på G igen o söker vänner att diskutera med! Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-06 22:29
    Frejjan 12 Maj
    Dolly P 19 Maj
    m2012 2 Juni
    pernillaochhenrik 30 Juni
    Knyttan 7 Juli
    Caroline0728 28 Juli
    Augustesen 4 Augusti
    lindaochjohn 1 September
    Minuz 1 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-24 13:55
    malinax Januari 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-14 15:44
    LinaPelle Lindman 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-17 15:07
    Doffan 2 Juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-29 18:16
    Pekkiisch4 12 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-08 09:51
    Jiwer 2013

• Svar på tråden Kalmarbrudar?!
  • pernillaochhenrik

Det verkar som ni har fått en hel del gjort med juh! Och det har satt igång i vårt gäng.. Folk har ju faktiskt börjat gifta sig! STORT grattis till er.. 

Folket börjar bli lite mer ''snälla'' nu. Dom har hört mig morra så jag hoppas dom fattar.. Men säger som Linda.. Kom inte om det är så jobbigt!!! Gaaah!

Sitter med bordsplaceringen.. Faaaan vad jobbigt det är. Man vill ju att likasinnade ska sitta bredvid varandra, men ändå inte bara dom som känner varandra.. Å så har vi några dönickar som inte passar någon stans alls.. Puuuh! Börjar bli lite stressad, då värdparet behöver den snarast då dom gör häftet..  

Kul att ni har provat klänningarna ihop och sett.. Jag vågar typ inte röra min nu. Det när stykt och färdig.. Så sambon fick sätta en krok i taket i garderoben där den hänger i sitt fodral.. Ha ha!!

Vi måste dekorera vår lokal en hel del. Den är tråkig. Så jag har köp nätgardiner på IKEA och ska sätta rosa sidenband på dom.. När vi var på västkusten så hoppade vi in på Ullared.. Där hottade vi ''canvas'' talvor för typ 29:- som vi köpte.. Det var lite rosa rosor osv på.. Sen har vi en del fina ljus och så.. Men jag hoppas att folket tittar på dukningen osv.. Helheten.. och oss framför allt ha ha..

Har ni några bra tips på billigt piff och även andra saker.. Vad som helst. Bra att byta tips liksom. Jag har/håller på att gjuta sjukt mycket gipshjärtan som jag ska måla i två olika rosa nyanser som ska ligga lite överallt på bord osv.. Rätt billigt och det blir fint! Lätt är det med..

Ni som redan gift er... Har ni några Do's and dont's att dela med er av??

Ha det bra nu alla.. Börjar ni bli lite pirriga?? Det börjar nog jag.. Men det känns mest bra!!!

• pernillaochhenrik

Ja, just det.. Vi har äntligen bestämt låten vi ska dansa till.. Shit vad vi har letat och funderat.. Många känns cheesy.. Och liksom inte passat.. Låten som blev våran (spelads när vi träffades) är liksom Sexy back med Justin Timberlake.. Njae, den passar nog inte alls.. Ha ha.. Men nu har vi en som jag inte kan sluta lyssna på.. Den blir bättre och bättre ju mer jag lyssnar på den.. Det var faktiskt min sambo som hittade den.. *sötnöt*

Det är i varje fall Bröllopsvals med Stefan Andersson.. Lyssnar man på texten så passar så mycket in på oss..

Vad ska ni ha för låt till första dansen?? Vissa vet jag vad dom ska ha, men skriv igen..

Vi ska dock dansa något liknande bröllopstryckare/valsaktigs.. Ingen högstadietryckare ha ha.. (då ingen av oss är något vidare på att dansa) Viss dom sjunger vals i låten, men den är så fin och passar ändå..

• m2012

Åh igår var det dags för min möhippa! Jag hade så helt underbart roligt. De hade fixat allt så toppenbra och allt jag fick göra var "så jag" om ni förstår hur jag menar.

Allt började med att en främling ringde på vår dörr och lämnade över en påse med kläder och ett brev med vidare instuktioner. Jag skulle packa en väska med diverse och sen ge mig ut på en skattjakt. Kläderna i påsen skulle jag givetvis ha på mig :) det var tights och en blå body ala 80 -talet.

Under min skattjakt fick jag fler accesoarer till min outfit, glasögon, benvärmare och en slöja :) Skattjakten slutade vid Byttan där mina vänner låg gömda i buskarna då fick jag också mitt sista klädesplagg. En rosa tyllkjol :) Sen bjöd de på mousserande och frukt i parken. Efter detta bar det av till Malkars för ett dans/sumbapass. Haha :)
    Efter passet var det dags för mig att svida om till en ny outfit :) En scoutskjorta. Det skulle symbolisera 90-talet i mitt liv. Efter detta var det dags för mat och uppdrag inne i stan på Larmtorget. Så om ni såg en scout som poppade popcorn igår så var det jag. Sen följde en rad uppdrag.
    På eftermiddagen tog dem mig till Harrys och jag var helt säker på att vi skulle bowla men istället gick alla upp på övervåningen. Jag skulle få blanda drinkar! Det är något som jag verkligen tycker är jätteroligt. Så jag tog plats bakom bardisken och fick lära mig ett och annat nytt och sen serverade jag och bartendern drinkar till alla mina vänner :) Så rolig grej!
    Sen bar det av ut till Ängö och båtområdet där. Där väntade mat och fest :)
    Ja jösses :D Tillslut hamnade vi på Harrys och där höll även min blivands svensexa till.
    Kom hem tidigt i morse och har inte kunnat sova för jag är så uppe i varv. Det var verkligen den bästa möhippan jag kunde få. Helt salig haha.

Jag såg 2 eller 3 möhippagäng ute på stan igår, var det någon av er kanske?

• Dolly P

Igår var det dagen D. Och måste säga, fy fan vad roligt det var. Vi är såå nöjda med dagen. Den blev precis som vi ville ha den. Ni har något helt underbart att se fram emot. Skrattande

• Pekkiisch4

Måste också säga grattis till alla nya fruar ! Jag längar så att få bli en fru ! dock har jag ett halvår kvar.

Förresten, jag var ute i skogen med hunden för drygt 2 veckor sedan, och träden har precis släppt sina kottar. Nu har jag fått värsta kottenojan, jag har böjat plocka ALLA fina kottar som jag ser och vill ha dem med i allt som har med bröllopet och göra, :P har alltid en kasse i fickan, och på något sätt tycker jag att det passar bra i just mitt vinterbröllop:P

Har jag bara blivit knäpp ( tycker min m2b ) eller kan det faktiskt bli bra?! :P

• augustesen
    m2012 skrev 2012-05-20 10:12:37 följande:

Åh igår var det dags för min möhippa! Jag hade så helt underbart roligt. De hade fixat allt så toppenbra och allt jag fick göra var "så jag" om ni förstår hur jag menar.

Allt började med att en främling ringde på vår dörr och lämnade över en påse med kläder och ett brev med vidare instuktioner. Jag skulle packa en väska med diverse och sen ge mig ut på en skattjakt. Kläderna i påsen skulle jag givetvis ha på mig :) det var tights och en blå body ala 80 -talet.

Under min skattjakt fick jag fler accesoarer till min outfit, glasögon, benvärmare och en slöja :) Skattjakten slutade vid Byttan där mina vänner låg gömda i buskarna då fick jag också mitt sista klädesplagg. En rosa tyllkjol :) Sen bjöd de på mousserande och frukt i parken. Efter detta bar det av till Malkars för ett dans/sumbapass. Haha :)
    Efter passet var det dags för mig att svida om till en ny outfit :) En scoutskjorta. Det skulle symbolisera 90-talet i mitt liv. Efter detta var det dags för mat och uppdrag inne i stan på Larmtorget. Så om ni såg en scout som poppade popcorn igår så var det jag. Sen följde en rad uppdrag.
    På eftermiddagen tog dem mig till Harrys och jag var helt säker på att vi skulle bowla men istället gick alla upp på övervåningen. Jag skulle få blanda drinkar! Det är något som jag verkligen tycker är jätteroligt. Så jag tog plats bakom bardisken och fick lära mig ett och annat nytt och sen serverade jag och bartendern drinkar till alla mina vänner :) Så rolig grej!
    Sen bar det av ut till Ängö och båtområdet där. Där väntade mat och fest :)
    Ja jösses :D Tillslut hamnade vi på Harrys och där höll även min blivands svensexa till.
    Kom hem tidigt i morse och har inte kunnat sova för jag är så uppe i varv. Det var verkligen den bästa möhippan jag kunde få. Helt salig haha.

Jag såg 2 eller 3 möhippagäng ute på stan igår, var det någon av er kanske?

Åh det låter superbra, kul att du hade en bra dag!! Kombination av roligt + mysigt + party det är det man vill ha. Jag skulle kunna tänka mig liknande aktiviteter + gärna spa på min dag! *Hint hint*
    Dolly P skrev 2012-05-20 11:48:48 följande:
    Igår var det dagen D. Och måste säga, fy fan vad roligt det var. Vi är såå nöjda med dagen. Den blev precis som vi ville ha den. Ni har något helt underbart att se fram emot. Skrattande
    STORT grattis nya lilla frugan, såg ut som ni hade det kul utifrån bilderna på Facebook! Hippip hurra hurra hurra :)
  • Jessicaia

Hej tjejer! Här har ni en sliten nygift brud :p Fredagen blev tokstressig, vi fick knappt en blund på natten, men vi var ute i god tid på lördagen. Men allt TAR verkligen MYCKET längre tid än man tror! Blev lite thigt, men men, sen var vi istället så tidiga i kyrkan att vi hann gå på toaletten och be med pästen och lugna näbbarna en stund innan :) Allt var underbart! Mycket bättre än vi trott!

Har inte smält allt än, kommer skriva mer utförligt på bloggen när jag fått lite bilder och så... (jessicaia.blogg.se/brollop) men lite do's och don'ts då,,,

* Tro inte att ni har gott om tid, det har ni inte ;) (Innan bröllopet)
    * Innan ni går in i kyrkan: släpp allt! Nu är det bara NI TVÅ i hela världen!
    * Ha inte för stor klänning, min var mittemellan, och mig fick de lyfta in i bilen såfick jag liksom halvligga utan bälte :S
    * Ska ni fotograferas och har slöja...välj ett ställe med lä ;) Min slöja stod rakt upp hela tiden :)
    * Ha en liten brudväska med säkerhetsnålar, gummiband, plåster och läpsyl/läppglans... hade behov av dessa vid diverse oväntade tillfällen.
    * Kolla musikanläggningen innan (hade iofs inte hjälpt för oss....Spotify krachade två låtar in från vår spellista...) Alt. ha en som kan komma på lösningar snabbt! (Min bonusbror fixad musik inom fem minuter)
    * Har ni barn på bröllopet, ha ett område där de kan vara. Vi hade tre barn och de hade stor användning av "barndelen" vilket gjorde att föräldrarna kunde slappna av och njuta också.
    * Över huvudtaget på bröllopsdagen: Skit i allt som inte blir som ni tänkt er eller "tänker de på det här och det här?" det blir som det blir och det betyder inte att det blir sämre! Kvällen går för fort för att man ska ha koll på allt! Vi lyckades strunta i allt (min man hade svårast för det) och fick en jätterolig och avslappnad kväll!
    * Till bröllopsnatten: Glöm inte packa med mobil, plånbok, påse till finkläderna och andra skor... det gjorde vi ;)

GRATTIS till Elin!!!
    Lycka till ni andra ;)

• augustesen
    Jessicaia skrev 2012-05-20 15:53:25 följande:

Hej tjejer! Här har ni en sliten nygift brud :p Fredagen blev tokstressig, vi fick knappt en blund på natten, men vi var ute i god tid på lördagen. Men allt TAR verkligen MYCKET längre tid än man tror! Blev lite thigt, men men, sen var vi istället så tidiga i kyrkan att vi hann gå på toaletten och be med pästen och lugna näbbarna en stund innan :) Allt var underbart! Mycket bättre än vi trott!

Har inte smält allt än, kommer skriva mer utförligt på bloggen när jag fått lite bilder och så... (jessicaia.blogg.se/brollop) men lite do's och don'ts då,,,

* Tro inte att ni har gott om tid, det har ni inte ;) (Innan bröllopet)
    * Innan ni går in i kyrkan: släpp allt! Nu är det bara NI TVÅ i hela världen!
    * Ha inte för stor klänning, min var mittemellan, och mig fick de lyfta in i bilen såfick jag liksom halvligga utan bälte :S
    * Ska ni fotograferas och har slöja...välj ett ställe med lä ;) Min slöja stod rakt upp hela tiden :)
    * Ha en liten brudväska med säkerhetsnålar, gummiband, plåster och läpsyl/läppglans... hade behov av dessa vid diverse oväntade tillfällen.
    * Kolla musikanläggningen innan (hade iofs inte hjälpt för oss....Spotify krachade två låtar in från vår spellista...) Alt. ha en som kan komma på lösningar snabbt! (Min bonusbror fixad musik inom fem minuter)
    * Har ni barn på bröllopet, ha ett område där de kan vara. Vi hade tre barn och de hade stor användning av "barndelen" vilket gjorde att föräldrarna kunde slappna av och njuta också.
    * Över huvudtaget på bröllopsdagen: Skit i allt som inte blir som ni tänkt er eller "tänker de på det här och det här?" det blir som det blir och det betyder inte att det blir sämre! Kvällen går för fort för att man ska ha koll på allt! Vi lyckades strunta i allt (min man hade svårast för det) och fick en jätterolig och avslappnad kväll!
    * Till bröllopsnatten: Glöm inte packa med mobil, plånbok, påse till finkläderna och andra skor... det gjorde vi ;)

GRATTIS till Elin!!!
    Lycka till ni andra ;)

Åh så roligt!! STORT GRATTIS :)

Och tack för listan, mycket mycket bra!!
  • augustesen

Jag tänkte bara kolla om det är någon som köpt vinkaraffer som ska användas på er bröllop?

Vi hade tänkt hyra karaffer men dom kostar 25:-/styck vilket dom också kostar att köpa så tänkte kolla om någon köpt in ett gäng som ni vill sälja vidare när ni är klara med dom.
    Vore så underbart...vi behöver typ 14 st :)

• knyttan
    augustesen skrev 2012-05-20 18:29:04 följande:
    Jag tänkte bara kolla om det är någon som köpt vinkaraffer som ska användas på er bröllop?

Vi hade tänkt hyra karaffer men dom kostar 25:-/styck vilket dom också kostar att köpa så tänkte kolla om någon köpt in ett gäng som ni vill sälja vidare när ni är klara med dom.
    Vore så underbart...vi behöver typ 14 st :)
    Vi har 10 karaffer från ikea, de för 15 kr/st som vi ska ha vatten i, vet inte om det är ngt sånt du är ute efter?
Svar på tråden Kalmarbrudar?!