Hej tjejer! Här har ni en sliten nygift brud :p Fredagen blev tokstressig, vi fick knappt en blund på natten, men vi var ute i god tid på lördagen. Men allt TAR verkligen MYCKET längre tid än man tror! Blev lite thigt, men men, sen var vi istället så tidiga i kyrkan att vi hann gå på toaletten och be med pästen och lugna näbbarna en stund innan :) Allt var underbart! Mycket bättre än vi trott!
Har inte smält allt än, kommer skriva mer utförligt på bloggen när jag fått lite bilder och så... (jessicaia.blogg.se/brollop) men lite do's och don'ts då,,,
* Tro inte att ni har gott om tid, det har ni inte ;) (Innan bröllopet)
* Innan ni går in i kyrkan: släpp allt! Nu är det bara NI TVÅ i hela världen!
* Ha inte för stor klänning, min var mittemellan, och mig fick de lyfta in i bilen såfick jag liksom halvligga utan bälte :S
* Ska ni fotograferas och har slöja...välj ett ställe med lä ;) Min slöja stod rakt upp hela tiden :)
* Ha en liten brudväska med säkerhetsnålar, gummiband, plåster och läpsyl/läppglans... hade behov av dessa vid diverse oväntade tillfällen.
* Kolla musikanläggningen innan (hade iofs inte hjälpt för oss....Spotify krachade två låtar in från vår spellista...) Alt. ha en som kan komma på lösningar snabbt! (Min bonusbror fixad musik inom fem minuter)
* Har ni barn på bröllopet, ha ett område där de kan vara. Vi hade tre barn och de hade stor användning av "barndelen" vilket gjorde att föräldrarna kunde slappna av och njuta också.
* Över huvudtaget på bröllopsdagen: Skit i allt som inte blir som ni tänkt er eller "tänker de på det här och det här?" det blir som det blir och det betyder inte att det blir sämre! Kvällen går för fort för att man ska ha koll på allt! Vi lyckades strunta i allt (min man hade svårast för det) och fick en jätterolig och avslappnad kväll!
* Till bröllopsnatten: Glöm inte packa med mobil, plånbok, påse till finkläderna och andra skor... det gjorde vi ;)
GRATTIS till Elin!!!
Lycka till ni andra ;)