• LindaochJohn

Kalmarbrudar?!

Hej!

Tänkte kolla om det finns några mer brudar runt Kalmar här inne?
    Vet att jag hittade några för att tag sen, men sen försvann min tid för planering helt.. Nu är jag på G igen o söker vänner att diskutera med! Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-06 22:29
    Frejjan 12 Maj
    Dolly P 19 Maj
    m2012 2 Juni
    pernillaochhenrik 30 Juni
    Knyttan 7 Juli
    Caroline0728 28 Juli
    Augustesen 4 Augusti
    lindaochjohn 1 September
    Minuz 1 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-24 13:55
    malinax Januari 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-14 15:44
    LinaPelle Lindman 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-17 15:07
    Doffan 2 Juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-29 18:16
    Pekkiisch4 12 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-08 09:51
    Jiwer 2013

• Svar på tråden Kalmarbrudar?!
  • frejjan

Vill tillbaka till den 12e igen!! Önskar man kunde göra om den för det var såååå underbart! Ni har verkligen något enormt o se framemot brudar!! :)

Hur går det för alla med planeringen? Näst på tur är ju Elin nu på lördag :) Stort lycka till!!!

• pernillaochhenrik

Jag har typ gått under jord om man kollar här, men nu har jag suttit ett bra tag och läst igenom era inlägg. Det verkar hända både bra och dåliga saker..  Samma här! Men mest bra som tur är.. Men jag har en magkänsla som säger att det är något viktigt vi missat.. Det är en hel del piff kvar dock...

Men mina kläder är klara (insydd och uppsydd) Sitter som en smäck och är så jäkla fin!!
    Min blivandes är klara
    Min RING är hemma.. 
    Mat är klart
    Frisör och nagla bokat
    Dryck är klart
    Band är klart
    Vi har träffat och tränat med prästen
    Blommor är typ klart.. Har träffat och haft mailkontakt med henne.
    Bordsdekorationer är inköpta för ihopsättning
    En del annan piff inköpt
    Håller på att gjuta gipshjärtan som ska målas
    osv osv..
    En hel del under kontroll, men en hel del som ska fixas med..

Vi har världens bästa värdpar.. Dom fixar allt. Dom har tagit emot alla svaren från gästerna, dom gör våra häften och dom donar som bara den.. Vi är väldigt tacksamma för dom!!

Sen har jag en tärna som krånglar lite.. Och vissa andra som så väääääldigt gärna vill att vi ska göra som dom vill.. Gaaaaahhh! Blir galen på sådana människor. Man får gärna tipsa, men om vi säger.. Okej men så vill inte vi ha det.. KÖP DET DÅ!!!
    Jag vill inte känna efter bröllopet. Det var en okej fest, men den blev inte som vi ville. Bara för att man ska vara alla andra till lags.. PLANERA EN EGEN JÄVLA FEST ELLER GIFT ER.. Så nu är jag inte snäll längre.. Detta är våran dag som vi sparat till och planerat länge.. Det är våran dag.. Så alla ni brudar.. Bara stå på er.. Ingen ska få er att känna.. Det kunde varit bättre om vi hade fått göra som vi ville. Bara morra ifrån. Det gör jag nu!!!

Nu kör vi så att det ryker.. 

• augustesen
    frejjan skrev 2012-05-17 19:23:53 följande:

Åh så fina ni var :) :) :) Total lycka!!!
    pernillaochhenrik skrev 2012-05-17 22:06:57 följande:
    Jag har typ gått under jord om man kollar här, men nu har jag suttit ett bra tag och läst igenom era inlägg. Det verkar hända både bra och dåliga saker..  Samma här! Men mest bra som tur är.. Men jag har en magkänsla som säger att det är något viktigt vi missat.. Det är en hel del piff kvar dock...

Men mina kläder är klara (insydd och uppsydd) Sitter som en smäck och är så jäkla fin!!
    Min blivandes är klara
    Min RING är hemma.. 
    Mat är klart
    Frisör och nagla bokat
    Dryck är klart
    Band är klart
    Vi har träffat och tränat med prästen
    Blommor är typ klart.. Har träffat och haft mailkontakt med henne.
    Bordsdekorationer är inköpta för ihopsättning
    En del annan piff inköpt
    Håller på att gjuta gipshjärtan som ska målas
    osv osv..
    En hel del under kontroll, men en hel del som ska fixas med..

Vi har världens bästa värdpar.. Dom fixar allt. Dom har tagit emot alla svaren från gästerna, dom gör våra häften och dom donar som bara den.. Vi är väldigt tacksamma för dom!!

Sen har jag en tärna som krånglar lite.. Och vissa andra som så väääääldigt gärna vill att vi ska göra som dom vill.. Gaaaaahhh! Blir galen på sådana människor. Man får gärna tipsa, men om vi säger.. Okej men så vill inte vi ha det.. KÖP DET DÅ!!!
    Jag vill inte känna efter bröllopet. Det var en okej fest, men den blev inte som vi ville. Bara för att man ska vara alla andra till lags.. PLANERA EN EGEN JÄVLA FEST ELLER GIFT ER.. Så nu är jag inte snäll längre.. Detta är våran dag som vi sparat till och planerat länge.. Det är våran dag.. Så alla ni brudar.. Bara stå på er.. Ingen ska få er att känna.. Det kunde varit bättre om vi hade fått göra som vi ville. Bara morra ifrån. Det gör jag nu!!!

Nu kör vi så att det ryker.. 
    Verkar ju som ni klarat av det mesta :) Härligt jobbat!
    Skönt att ha engagerade värdar också så man får lite hjälp med det.

Jag blir också så trött på folk som ska blanda sig i..vi har dock inte så många som försöker blanda sig i så jag blir irriterade på alla andras jobbiga människor :p Gift er själva om ni vill vara med och bestämma!
    You go girl, det är ju er dag!
  • LindaochJohn

Åh vad härligt det ser ut Frejjan! Skrattande
    Tack för tipset om att ha en "vad-händer-om-det-regnar-fotoplats"! Det ska vi ta till oss!

Go pernillaochhenrik!
    Jag förstår mig verkligen inte på människor som klagar över något när det gäller ett bröllop - kom eller kom inte, det är bara att välja! Skrikandes
    Det är brudparets dag, EN ENDA dag kan man väl offra sig för någon annan?
    Är det ett barnfritt bröllop - börja inte tjura om det utan skaffa barnvakt eller stanna hemma.
    Är ens respektive inte medbjuden - strunta i det eller stanna hemma.
    Osv osv - VARFÖR ska man gnälla o förstöra någons speciella dag? För även om det löser sig - antingen genom att brudparet står på sig eller ger med sig - hur ska man som brudpar kunna tänka på något annat på dagen D när man ser den personen? Nab har ju lixom satt ett grus i ögat på dagen.
    För mig är det helt ofattbart att man har mage att gnälla när man fått en inbjudan.

För oss verkar det mesta lösa sig till det bärsta!
    Hade möte med svärföräldrarna idag där vi snällt o sakligt förklarade vad vi vill o inte vill o det blev lite tjurigt först men sen gick det bra. Phu!

Jag har varit hos Augustesen ikväll o vi provade våra klänningar! Skrattande Vi var SÅ fina!
    Jag får se om jag ska ha den underkjolen som jag fick till klänningen eller om jag ska låna hennes som var större o puffigare..?

Vi har i stort sett bestämt designen på inbjudningarna så nu ska de börjas tillverkas!Glad

• knyttan

Idag har vi haft en dag med mycket bröllopsförberedelser. Vi har träffat fotografen för provfotografering, det kändes verkligen jättebra, har gått igenom en massa platser där vi kan ta foton, både inne och ute.
    Vi har dessutom varit i lokalen och gått igenom allt, hur vi ska möblera, vad som finns mm, och där fick vi flera bra överraskningar. Dels så finns det mycket mer porslin o glas än vad vi räknat med, för de hade sagt att det inte fanns ngt, mer än lite udda grejjer. Men det finns både vin, champagne och vattenglas, 50 av varje. Så där slipper vi köpa en massa saker. Dels så finns det ett ljudsystem. Och bäst är att det finns en liten biosalng som vi kan använda till vårat bildspel, det kommer nog bli toppen. I morgon ska vi till tyskland för att köpa all alkohol!

• Jessicaia

Tack Frejjan för tips och bilder! Så fina ni var! Hu, på lördag är det vår tur! Nervpirrande! Idag har vi inhandlat allt alkoholfritt och tryckt, vikt och pyntat alla vigselprogram och vigselblad. Blev SÅ fint! :) Imorgon ska vi dekorera och hämta alla hyrda/köpta/beställda saker, sen ska vi bara vara, med mys och förhoppningsvid få en god natts sömn. Sen får det gå som det går ;)

• m2012
    frejjan skrev 2012-05-17 19:23:53 följande:

Åh så fin du var! Och vad kul att se klänningen i sin rätta miljö :D Nu är min inlämnad för att läggas upp :S och om 2 veckor är det min tur ojoj. Prästen var hemma hos oss i tisdags... jag sa gud två gånger. Skämdes ihjäl.
  • augustesen
    m2012 skrev 2012-05-18 11:22:11 följande:
    Åh så fin du var! Och vad kul att se klänningen i sin rätta miljö :D Nu är min inlämnad för att läggas upp :S och om 2 veckor är det min tur ojoj. Prästen var hemma hos oss i tisdags... jag sa gud två gånger. Skämdes ihjäl.
    Hur går det med er planering? Hur mycket dekorationer och så tänkte ni ha i lokalen?
    Jag är så nyfiken över hur ni kommer ha det, haha ser ni någon kika in genom fönstret är det bara jag :p *hihi*

Själv väntar, väntar, väntar och väntar lite till på att hon Jenny ska höra av sig, vi har fortfarande inte fått några priser på mat eller information om någonting känns det som och människar hör inte av sig. "Mailar information imorgon" skrev hon för tre dagar sedan..åh jag klarar inte av sådana människor

Mvh
    Bridezilla!!!
  • m2012
    augustesen skrev 2012-05-18 13:15:09 följande:
    Hur går det med er planering? Hur mycket dekorationer och så tänkte ni ha i lokalen?
    Jag är så nyfiken över hur ni kommer ha det, haha ser ni någon kika in genom fönstret är det bara jag :p *hihi*

Själv väntar, väntar, väntar och väntar lite till på att hon Jenny ska höra av sig, vi har fortfarande inte fått några priser på mat eller information om någonting känns det som och människar hör inte av sig. "Mailar information imorgon" skrev hon för tre dagar sedan..åh jag klarar inte av sådana människor

Mvh
    Bridezilla!!!
    Haha jag är precis i samma sits! Hon skrev i onsdags att hon skulle maila information i morgon men än har inget dykt upp. Jag sitter och tänker ut syrliga svar "i morgon? som igår då menar du?" tillexempel. Men så lugnar jag ner mig och väntar lite till :)
    Vi ska bara dekorera borden vi sitter vid jag tycker lokalen i sig är så fin så mer behövs inte känner jag.
    Däremot har vi inte provdukat hemma ännu så vi vet inte hur mycket vi vill ha på borden. Det får vi nog bestämma under nästa vecka eftersom vi måste beställa pionerna på tisdag OMG stressad jag blev nu.
    Annars går det bra tycker jag... Vi sliter med presenattionen om gästerna nu. Sen har vi inte börjat öva in någon vals ännu... Vi ska bestämma låtlista till DJ:n, göra placeringskort och skriva ut fäste och "hänvisnings" skyltar.
    Sen har vi ett väldigt stort aber... vad ska vi åka i? 3500 kr för en bil från kyrkan till svensknabben? jag tycker det är snordyrt!
Svar på tråden Kalmarbrudar?!