• LindaochJohn

Kalmarbrudar?!

Hej!

Tänkte kolla om det finns några mer brudar runt Kalmar här inne?
    Vet att jag hittade några för att tag sen, men sen försvann min tid för planering helt.. Nu är jag på G igen o söker vänner att diskutera med! Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-06 22:29
    Frejjan 12 Maj
    Dolly P 19 Maj
    m2012 2 Juni
    pernillaochhenrik 30 Juni
    Knyttan 7 Juli
    Caroline0728 28 Juli
    Augustesen 4 Augusti
    lindaochjohn 1 September
    Minuz 1 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-24 13:55
    malinax Januari 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-14 15:44
    LinaPelle Lindman 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-17 15:07
    Doffan 2 Juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-29 18:16
    Pekkiisch4 12 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-08 09:51
    Jiwer 2013

• Svar på tråden Kalmarbrudar?!
  • frejjan

Nä det känns som att jag inte kan göra så mycket mer och anledningen till att ja betala var för att så fort jag fick klänningen ställde de sig där som två hökar över mig och väntade på betalning.. Kände mig rätt liten om man säger så! Men alla jag känner ska få höra vilken värdelös butik det är! Önskar man hade varit lite mer tuff och påläst när det gäller såna här saker så hade det nog gått bättre!

• Minuz
    frejjan skrev 2012-05-09 06:16:25 följande:
    Nä det känns som att jag inte kan göra så mycket mer och anledningen till att ja betala var för att så fort jag fick klänningen ställde de sig där som två hökar över mig och väntade på betalning.. Kände mig rätt liten om man säger så! Men alla jag känner ska få höra vilken värdelös butik det är! Önskar man hade varit lite mer tuff och påläst när det gäller såna här saker så hade det nog gått bättre!

Lider verkligen med dig...............

Men kommer du kunna ha din klänning?

• frejjan

Har inte så mkt till val :( som "tur" är så är fläckarna långt ner och alla tittar ju inte supernära nere på klänningen.

• frejjan

Nu slog det mig att de det sytt dit var sytt kortare än vad klänningen är på höger sida.. Så tänk om klänningen blir för kort nu?? Då måste jag ju fixa lägre skor och sy upp på andra sidan :( Min dotters dagis är fly förbannade och tycker jag ska ringa barometern. Fick även höra att en sömmerska slutat för det gick inte att jobba där. Mallar konsumentombudsmannen för råd och berättat för alla jag känner vad som hänt. Tack än en gång för ert härliga stöd här inne!

• m2012
    frejjan skrev 2012-05-09 10:29:51 följande:
    Nu slog det mig att de det sytt dit var sytt kortare än vad klänningen är på höger sida.. Så tänk om klänningen blir för kort nu?? Då måste jag ju fixa lägre skor och sy upp på andra sidan :( Min dotters dagis är fly förbannade och tycker jag ska ringa barometern. Fick även höra att en sömmerska slutat för det gick inte att jobba där. Mallar konsumentombudsmannen för råd och berättat för alla jag känner vad som hänt. Tack än en gång för ert härliga stöd här inne!
    Usch! Det känns så himla ledsamt det här :( Har du kunnat sova alls i natt?
    Jag drömde att de hade trampat på min klänning med smutsiga barfota fötter. huva!
  • frejjan

Nja har varit många tankar som snurrat i huvudet bla att den kanske kommer bli för kort nu!!
    Kommer säkert gå jättebra med din klänning! Men kolla igenom den NOGGRANT innan du låter dem göra något med den så att de inte kan säga att något är ditt fel.

• m2012
    frejjan skrev 2012-05-09 10:50:45 följande:

Nja har varit många tankar som snurrat i huvudet bla att den kanske kommer bli för kort nu!!
    Kommer säkert gå jättebra med din klänning! Men kolla igenom den NOGGRANT innan du låter dem göra något med den så att de inte kan säga att något är ditt fel.

Min hänger ju hos dem och har gjort från första början så allt som har hänt med min klänning kan bara vara deras fel.
  • frejjan
    m2012 skrev 2012-05-09 11:00:53 följande:
    Min hänger ju hos dem och har gjort från första början så allt som har hänt med min klänning kan bara vara deras fel.
    Tror oddsen är rätt små att det har hänt något med din klänning. Jag skulle gjort som du och låtit min hänga kvar, så hade jag inte suttit i denna tvist med dem nu.. Försökt söka på nätet för o se om det finns en likadan klänning någon annanstans, men verkar som de är sällsynta! Är bara till och hålla nerverna i styr och vänta till fredag och sen le stort på lördag och låtsas om ingenting.. I värsta fall får jag fixa lägre skor. Så less nu så energin är borta. Får försöka fokusera på allt annat som ska göras istället och att gift blir jag ju oavsett :)
  • LindaochJohn
    Dolly P skrev 2012-05-08 21:00:22 följande:
    Hej på er.
    Nu var det ett bra tag sen jag var här inne. Det är så mkt att göra nu, så brukar bara kika in ibland och läsa vad ni skriver.Skrattande

Här är det full fart från morgon till kväll med att fixa allt.
    Övning i kyrkan hade vi förra helgen. Det gick bra. Dock fick vi ändra på lite saker som vi hade ställt in oss på.
    Jag hade velat att Andreas ska stå vid altaeret när jag kommer in, men det gillade inte riktigt prästen. Så vi kommer gå in tillsammans. Vi hade även tänkt ha dom vanliga löftena, alltså: Jag Elin tager dig Andreas osv. Men han tyckte vi skulle ha en nyare variant. Så nu ska vi lära oss dom utantill. Jag kan dom redan, men kommer garanterat komma av mig i kyrkan, och komemr säkert grina.
    Vi ville ha musik från cd när vi går ut. Men det var inte heller så poppis. Han skulle gå med på att vi hade det om vi ville. Men man märkte på honom att det inte var något han egentligen ville ha. Så det blir wilmas tema när vi går in och änglagård när vi går ut, båda på orgel.

Vi har även bytt lokal ( kanske jag har skrivit innan) haha minns knappt vad jag åt till frukost nu i all kaos. Vi avbokade ruskemåla och kommer ha festen på pappas gård istället.
    Aj då vilken knepig präst - var det Nicklas? Obestämd För i så fall lär det ju bli samma för oss...
  • Dolly P
    LindaochJohn skrev 2012-05-09 15:02:58 följande:
    Aj då vilken knepig präst - var det Nicklas? Obestämd För i så fall lär det ju bli samma för oss...
    Japp det är Niklas..
Svar på tråden Kalmarbrudar?!