• LindaochJohn

Kalmarbrudar?!

Hej!

Tänkte kolla om det finns några mer brudar runt Kalmar här inne?
    Vet att jag hittade några för att tag sen, men sen försvann min tid för planering helt.. Nu är jag på G igen o söker vänner att diskutera med! Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-06 22:29
    Frejjan 12 Maj
    Dolly P 19 Maj
    m2012 2 Juni
    pernillaochhenrik 30 Juni
    Knyttan 7 Juli
    Caroline0728 28 Juli
    Augustesen 4 Augusti
    lindaochjohn 1 September
    Minuz 1 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-24 13:55
    malinax Januari 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-14 15:44
    LinaPelle Lindman 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-17 15:07
    Doffan 2 Juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-29 18:16
    Pekkiisch4 12 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-08 09:51
    Jiwer 2013

• Svar på tråden Kalmarbrudar?!
  • m2012

eee häftena skulle vi skriva ut ja.... jag är inte så bra på att läsa igenom det jag skriver... skriver alltid för snabbt.

• m2012
    Jessicaia skrev 2012-05-17 22:55:48 följande:
    Tack Frejjan för tips och bilder! Så fina ni var! Hu, på lördag är det vår tur! Nervpirrande! Idag har vi inhandlat allt alkoholfritt och tryckt, vikt och pyntat alla vigselprogram och vigselblad. Blev SÅ fint! :) Imorgon ska vi dekorera och hämta alla hyrda/köpta/beställda saker, sen ska vi bara vara, med mys och förhoppningsvid få en god natts sömn. Sen får det gå som det går ;)
    Å så spännande!!! Vart ska ni vara?? Jag har nog missat lite känner jag.
  • augustesen
    m2012 skrev 2012-05-18 13:24:07 följande:
    Haha jag är precis i samma sits! Hon skrev i onsdags att hon skulle maila information i morgon men än har inget dykt upp. Jag sitter och tänker ut syrliga svar "i morgon? som igår då menar du?" tillexempel. Men så lugnar jag ner mig och väntar lite till :)
    Vi ska bara dekorera borden vi sitter vid jag tycker lokalen i sig är så fin så mer behövs inte känner jag.
    Däremot har vi inte provdukat hemma ännu så vi vet inte hur mycket vi vill ha på borden. Det får vi nog bestämma under nästa vecka eftersom vi måste beställa pionerna på tisdag OMG stressad jag blev nu.
    Annars går det bra tycker jag... Vi sliter med presenattionen om gästerna nu. Sen har vi inte börjat öva in någon vals ännu... Vi ska bestämma låtlista till DJ:n, göra placeringskort och skriva ut fäste och "hänvisnings" skyltar.
    Sen har vi ett väldigt stort aber... vad ska vi åka i? 3500 kr för en bil från kyrkan till svensknabben? jag tycker det är snordyrt!
    Hahaha jo jag har också ett gäng fina svar i bakhuvudet..om jag inte får informationen idag kommer jag skicka en samling fina svar som TACK för ALL information. *kräks*. Ni borde ju för fan vara prioriterade eftersom ni snart gifter er!

Ja men gött, jag känner också att jag inte behöver fixa lokalen..den kommer vara fin som den är :) Vi ska ha rosblad, ljus och troligtvis buketter med brudslöja på borden. Jag gör några gästpresentationen då och då, tror helgens projekt blir att skriva klart dom och byta format på festhäftet.

Ni har lite att göra men det gör bara livet mer spännande, kommer nog bli asbra :) Jag kan inte fatta att det snart är juni..omg crazy!!!! Ang bil hade vi turen att svärfars-kollegas-pappa hade en fin gammal bil som han brukar köra runt brudpar i..så vi kommer åka i den. Vet att Hotell Skansen har bil för 3000:- med chaufför + skumpa i 2h. Men annars är det 3500-4500 hos alla :( Så inte värt det!
  • Minuz
    frejjan skrev 2012-05-17 19:23:53 följande:

Så himla fina ni var. Det är nu livet börjar! Ta hand om varandra och lev lyckliga i alla era dagar!
  • augustesen
    m2012 skrev 2012-05-18 13:26:09 följande:
    eee häftena skulle vi skriva ut ja.... jag är inte så bra på att läsa igenom det jag skriver... skriver alltid för snabbt.
    Såg att Partykompaniet lagt upp en bild på Villa Solbacken nu, dukat inför morgondagens bröllop :) Ser fint ut!

Hur många gäster har ni och hur tänker ni duka?
    Dom förespråkar ju två tungor (som på bilden på facebook) men jag tycker det ser så opersonligt ut med gästerna så utspridda :( Vi hoppas få plats med tre tungor på andra ledden med 8 pers per rad..vi är typ 60.
  • frejjan

Tack för alla era kommentarer!! Nu väntar jag med spänning på era bröllopsbilder och hur era bröllopsdagar blev :)

• augustesen

LYCKA - solen skiner!!! Hoppas att solen skiner över er Jessica och Elin också så att ni får en vacker dag :)

Och om ni har söta paraplyer som ni vill sälja vidare köper jag dom gärna :p

Njut av dagen!
    /Den avundsjuka bruden som också vill gifta sig

• knyttan

Grattis i dag till Jessica och Elin!! Hoppas ni får en underbar dag båda två!!!

En annan fråga: Lindens Blomsterhandel??? Ris och ros? Enligt en bekant är det den bästa floristen i Kalmar, men dyr? Vart tar ni andra era blommor ifrån? Har hört både bra o dåligt om Buketten.

• frejjan

Jag tog mina blommor från blomsterlandet och var supernöjd med dem! Buketten står fortfarande trots d är en vecka sedan bröllopet ;)

• m2012
    knyttan skrev 2012-05-19 10:29:41 följande:
    Grattis i dag till Jessica och Elin!! Hoppas ni får en underbar dag båda två!!!

En annan fråga: Lindens Blomsterhandel??? Ris och ros? Enligt en bekant är det den bästa floristen i Kalmar, men dyr? Vart tar ni andra era blommor ifrån? Har hört både bra o dåligt om Buketten.
    Jag kommer att ta från Lindens men det är mest för att jag alltid handlar där. En vana liksom. Jag har nog inte hört någon som varit missnöjd med någon florist i Kalmar när det gäller just brudbuketten.
Svar på tråden Kalmarbrudar?!