• LindaochJohn

Kalmarbrudar?!

Hej!

Tänkte kolla om det finns några mer brudar runt Kalmar här inne?
    Vet att jag hittade några för att tag sen, men sen försvann min tid för planering helt.. Nu är jag på G igen o söker vänner att diskutera med! Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-06 22:29
    Frejjan 12 Maj
    Dolly P 19 Maj
    m2012 2 Juni
    pernillaochhenrik 30 Juni
    Knyttan 7 Juli
    Caroline0728 28 Juli
    Augustesen 4 Augusti
    lindaochjohn 1 September
    Minuz 1 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-24 13:55
    malinax Januari 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-14 15:44
    LinaPelle Lindman 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-17 15:07
    Doffan 2 Juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-29 18:16
    Pekkiisch4 12 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-08 09:51
    Jiwer 2013

• Svar på tråden Kalmarbrudar?!
  • m2012
    augustesen skrev 2012-05-22 18:33:04 följande:
    jag fick svar idag efter att ha skickat ytterligare ett mail. Och hon svarade inte ens på alla frågorna. Vi ska ha möte nästa vecka och gå igenom allting..jag tänker då inte betala för att gå igenom allting som vi redan gått igenom med Bella :p Haha jag är då ingen lätt kund men oh well :)

Var du på bröllopsmässan? Man fick nämligen 5% rabatt på hela arrangemanget från Partykompaniet :) Hittade min kupong igår..haha några tusen i rabatt blir det ju :)
    Just det! Ölglas ingår inte i hyran, ville någon ha öl så brukade de servera det i vinglaset....
    jag tänker nog ta dit 6 ölglas (fler tror jag inte vill dricka öl) för det kändes konstigt. att servera i vinglaset tycker jag... är jag snobbig?
  • Dolly P
    m2012 skrev 2012-05-22 19:41:35 följande:
    Just det! Ölglas ingår inte i hyran, ville någon ha öl så brukade de servera det i vinglaset....
    jag tänker nog ta dit 6 ölglas (fler tror jag inte vill dricka öl) för det kändes konstigt. att servera i vinglaset tycker jag... är jag snobbig?
    Vi hade vinglas nu till vårat bröllop. Och nästan alla drack öl. Ingen som sa något konstigt om det. Vi hyrde glsen från hotellet i Nybro. Där sa dom att dom varit med om det många ggr att man bara kör på vinglas även om man vet att många kommer dricka öl.
  • Jessicaia

Vi hade bara vinglas och de flesta drack vin....vi trodde ölen skulle gå åt, men inte :p

• augustesen
    m2012 skrev 2012-05-22 19:39:13 följande:
    Ja jag var på bröllopsmässan men den kupongen har jag missat. Låg den i godiebagen? Den har jag rensat men vart har jag lagt alla dem någonstans då?
    Kan man kanske säga att man var där ändå?
    Hon svarade inte på alla våra frågor heller. 4 gånger har jag frågat vilket vin de rekommenderar till maten för det skulle vi få hjälp med. Vet fortfarande inte svaret.
    Nej dom hade den på sina små bord, ja men eftersom du vet om den kan du ju bara säga att du tappat bort kupongen men undrar om det går bra ändå :p Play the crap out of them ;) Hoppas att det fungerar!
    Tycker det är otroligt dåligt att hon inte svarar på ens frågor och jag provade med Jonas men han bara sa att man skulle ta det med Jenny.

Haha äscha dom får ta ölen i vinglas, vi har inga petiga gäster och då blir det mindre att hålla koll på :p
  • knyttan

Ah jag har oxå funderat på det där om öl o vinglas, vi måste ta det från cateringen och då blir det ju 5 kr extra per preson för varje "del" vi lägger till... men vi ska ju ändå ha vatten på borden så kanske måste vi iaf ha två glas, så kan man bestämma själv om ett är öl el vinglas o det andra till vatten... Vi kommer duka upp med öl o vin på varje bord.

• augustesen
    knyttan skrev 2012-05-22 22:36:16 följande:
    Ah jag har oxå funderat på det där om öl o vinglas, vi måste ta det från cateringen och då blir det ju 5 kr extra per preson för varje "del" vi lägger till... men vi ska ju ändå ha vatten på borden så kanske måste vi iaf ha två glas, så kan man bestämma själv om ett är öl el vinglas o det andra till vatten... Vi kommer duka upp med öl o vin på varje bord.
    Ja två glas måste man ju ha iaf, och kaffekopp men det tänker vi inte ställa fram på borden. Tycker det är så fult när det står framme från början. Såg att dom dukat fram så på bröllopet i lördags på Villa Solbacken och..I dont like it!

Partykompaniet tar 4:-/glas och vi kommer behöva champagneglas och glas för avec. Sen vet jag inte hur vi gör med baren..åh huvudvärk!
  • m2012

Åh nu blev jag nervös. Vilka glas menar du kostar 4 kr/st? Det står ju att porslin ingår??

• m2012

Eller ja porslin o glas är ju inte samma kanske men vi har blivit lovade att alla glass utom i baren ska ingå.

• augustesen
    m2012 skrev 2012-05-23 06:58:21 följande:
    Eller ja porslin o glas är ju inte samma kanske men vi har blivit lovade att alla glass utom i baren ska ingå.
    Jag frågade vad som ingick i "porslin" och fick svaret:
    "Det som ingår är det som är basic för en middag. Tallrikar, bestick, glas, kaffekopp. Vill ni ha avecglas, linne, kandelabrar mm kommer det till.."

Vet inte om dom har skumpaglas dock eftersom det inte är specificerat men jag räknar inte med det :p
  • m2012
    augustesen skrev 2012-05-23 11:27:31 följande:
    Jag frågade vad som ingick i "porslin" och fick svaret:
    "Det som ingår är det som är basic för en middag. Tallrikar, bestick, glas, kaffekopp. Vill ni ha avecglas, linne, kandelabrar mm kommer det till.."

Vet inte om dom har skumpaglas dock eftersom det inte är specificerat men jag räknar inte med det :p
    Jag har skrivit ett mail för längesedan till Bella där jag skrivit detta ingår och sen radat upp vad vi har kommit överens om och då var även champangeglasen med och han skrev ja på det.
    Men nu har vi ju bytt kontaktperson så frågan är om denna info kommit fram eller om det blir en massa stök med felfakturering sen. I alla fall så har jag sparat all mailkonversation med Bella så vi kan visa på vad som sagts.
    OCH jag har nu på morgonen stressat ihop champangeglas till alla så slipper jag fundera över den kostnaden.
    Avecglas får bli plasplastglas :)
Svar på tråden Kalmarbrudar?!