• LindaochJohn

Kalmarbrudar?!

Hej!

Tänkte kolla om det finns några mer brudar runt Kalmar här inne?
    Vet att jag hittade några för att tag sen, men sen försvann min tid för planering helt.. Nu är jag på G igen o söker vänner att diskutera med! Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-06 22:29
    Frejjan 12 Maj
    Dolly P 19 Maj
    m2012 2 Juni
    pernillaochhenrik 30 Juni
    Knyttan 7 Juli
    Caroline0728 28 Juli
    Augustesen 4 Augusti
    lindaochjohn 1 September
    Minuz 1 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-24 13:55
    malinax Januari 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-14 15:44
    LinaPelle Lindman 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-17 15:07
    Doffan 2 Juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-29 18:16
    Pekkiisch4 12 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-08 09:51
    Jiwer 2013

• Svar på tråden Kalmarbrudar?!
  • Dolly P

vi har massor med knoppa lakan, lite lila rosenblad, lila vatten kristaller om någon skulle vilja ha.

• knyttan
    Dolly P skrev 2012-05-20 19:07:35 följande:
    vi har massor med knoppa lakan, lite lila rosenblad, lila vatten kristaller om någon skulle vilja ha.
    Jag vill gärna ha knoppa!!! Glad
  • augustesen
    knyttan skrev 2012-05-20 19:05:13 följande:
    Vi har 10 karaffer från ikea, de för 15 kr/st som vi ska ha vatten i, vet inte om det är ngt sånt du är ute efter?
    Ja men absolut det skulle funka perfekt.
    Hur mycket kan du tänka dig för dom?
  • knyttan
    augustesen skrev 2012-05-20 19:52:57 följande:
    Ja men absolut det skulle funka perfekt.
    Hur mycket kan du tänka dig för dom?
    Halva priset? Vi kanske ska köpa till några stycken också så att det blir fler på varje bord.
  • pernillaochhenrik

Å så mysigt och trevligt.. Både bröllopen som varit och möhippan som varit låter ju supertrevligt!!

Jag vill gifta mig NU!!!

Jessica, tack för din lista..

Jag håller på att bli galen av bordsplaceringen.. Gaaaah!! GALEN!!!

• augustesen
    knyttan skrev 2012-05-20 20:14:28 följande:
    Halva priset? Vi kanske ska köpa till några stycken också så att det blir fler på varje bord.
    Ja men det är taget :) Vi kommer nog behöva typ 20 st tror jag efter en extra tanke..så vi köper alla ni har skulle jag säga. Det skulle vara grymt, då slipper vi tänka på det! :)
  • m2012
    augustesen skrev 2012-05-20 20:37:53 följande:
    Ja men det är taget :) Vi kommer nog behöva typ 20 st tror jag efter en extra tanke..så vi köper alla ni har skulle jag säga. Det skulle vara grymt, då slipper vi tänka på det! :)
    Oj 20 karafaffer?... Nu blev jag stressad. Vi har räknat med 8 karaffare till serveringspersonalen att hälla upp vinet till och sen 11 glasflaskor med vatten i på borden. har jag räknat galet då?
  • augustesen
    m2012 skrev 2012-05-21 08:12:27 följande:
    Oj 20 karafaffer?... Nu blev jag stressad. Vi har räknat med 8 karaffare till serveringspersonalen att hälla upp vinet till och sen 11 glasflaskor med vatten i på borden. har jag räknat galet då?
    Vi räknar med 4 personer/karaff = 4 per bord, det körde dom med på bröllopet vi var på förra helgen vilket var lagom. Vi kommer servera förrättsvinet och när det kommer till buffén ska personalen servera oss första glaset och sen ställa ut karaffer ute på borden till gästerna.

Så räknar med 12 karaffer till gästerna + 2 på hunörsbordet = 14 st + några extra om någon skulle vilja ha vitt vin eller om någon går sönder. Sen ska vi nog ha vanliga genomskinliga glasflaskor till vatten, hoppas min pappas fru kan fixa det..tror hon har ett lager från när hon gjort nektar/saft.
  • augustesen
    m2012 skrev 2012-05-21 08:12:27 följande:
    Hur många serveringspersonal ska ni ha och hur länge ska dom jobba? Vi sitter och planerar personalåtgången lite nu nämligen, inte lätt och dom är ju så himla dyra så man vill ju optimera det hela :(

Vi kommer dock ha två egna bartenders så hoppas att dom godkänner att dom killarna hjälper till med serveringen..men är lite tveksam om dom kommer ok´a det :s
  • m2012
    augustesen skrev 2012-05-21 11:21:45 följande:
    Hur många serveringspersonal ska ni ha och hur länge ska dom jobba? Vi sitter och planerar personalåtgången lite nu nämligen, inte lätt och dom är ju så himla dyra så man vill ju optimera det hela :(

Vi kommer dock ha två egna bartenders så hoppas att dom godkänner att dom killarna hjälper till med serveringen..men är lite tveksam om dom kommer ok´a det :s

Yey!
    Jag hade skrivit ett jättelångt svar och så försvann allt. Kul.
    Hursom vi har räknat med 8 karaffer tillsammans med Christian på p-komp. då vi inte kommer ha kvar vinkaraffen på bordet utan personalen får vara kvicka och se vart det behövs nytt. Så då borde det räcka för oss :)

och nu skriver jag då igen ungefär hur vi har räknat då det andra försvann :) Jag har det inte exakt i huvudet men typ så här:
    Som det ser ut nu så får vi duka kvällen innan och då kommer det ändå att vara med en person från servisen och där räknar jag med 2h på personaltiden.  (2h)
    På dagen kommer det behövas 2 personer där från kl. 16 som ställer fram förrätten och som börjar hälla upp välkomstskålen. (2h)
    Från kl 17 behöver det nog vara fullstyrka =4 personer och de kommer behövas fram till att tårtan serveras ca kl. 21 (16h)
    När tårtan är avdukad och allt i köket är fixat så får 2 gå hem och en måste ju vara kvar och jag hoppas att de är klara med allt till kl. 00:00 (det kan ju inte ens ta så lång tid om de plockar under tiden vi sitter och äter) (9h) och sen måste vi ju ha en kvar tills den sista personen har lämnat lokalen och ja vi får väl räkna till kl 3 då fast jag tror att det i självaverket kommer vara vid 2:30 typ (3h)
    Så totlat blir detta då ca 32 h. Och jag tror Christian sa att vi skulle räkna på mellan 35-40h om vi lät personalen duka allt innan också men det får vi hjälp med nu.

Svar på tråden Kalmarbrudar?!