• LindaochJohn

Kalmarbrudar?!

Hej!

Tänkte kolla om det finns några mer brudar runt Kalmar här inne?
    Vet att jag hittade några för att tag sen, men sen försvann min tid för planering helt.. Nu är jag på G igen o söker vänner att diskutera med! Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-06 22:29
    Frejjan 12 Maj
    Dolly P 19 Maj
    m2012 2 Juni
    pernillaochhenrik 30 Juni
    Knyttan 7 Juli
    Caroline0728 28 Juli
    Augustesen 4 Augusti
    lindaochjohn 1 September
    Minuz 1 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-24 13:55
    malinax Januari 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-14 15:44
    LinaPelle Lindman 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-17 15:07
    Doffan 2 Juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-29 18:16
    Pekkiisch4 12 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-08 09:51
    Jiwer 2013

• Svar på tråden Kalmarbrudar?!
  • augustesen

Idag var jag och rekade på IKEA en liten snabbis.

Kollade på vaser och konstaterade att den billigaste vasen, Snärtig för 5:-, får plats med blommorna vi tänkt så behöver bara lägga 65:- på vaser - SCORE! Ska köpa en längre fram och checka med florister så att dom verkligen passar.

Köpte hem ett paket med 50 st rosa servetter för att se hur dom är att vika. Riktigt fina är dom så tror vi kör på dom, 50 st för 15:-.

Bara dukar kostar 20:-/pers att hyra via A la Catering och då är dom pressade och klara, tycker det var ett helt okej pris. Vi sparar bara 300:- på att skippa servetterna men det är ändå 300:- som jag kan lägga på min tiara :)

Har också bestämt vilka papper vi ska använda till vigselprogrammen och festprogrammen. Awesome! Känner mig duktig och att det går framåt :)
  • pernillaochhenrik

Halloj Snyggingar!!

Undrar hur ni har tänkt att göra med dansen..  Våran lokal är inte superstor med tanke på allt folk som kommer 78 st.. Sen all serveringspersonal och bandet.. Gaaah! Men hur gör ni som sagt när det är dax för dans. Jag tänkte att man kör en klassiker och skjuter borden till väggarna.. Men sen efter ett tag är det ju tårta. Ska ni skjuta tillbaka dom då eller får det bli som det blir. Pratade med en annan som varit på bröllop. Dom hade inte tagit tillbaka borden och vissa satt vid borden som var och vissa stod vissa var väl tom ute.. Men det känns lite dumt att alla isåfall inte skulle ha möjlighet att sitta om då så ville.. Så jag funderade om man skulle skjuta tillbaka borden för att sedan flytta undan dom igen.. Det blir ju lite meck, men just nu känns det nästan som den enda lösningen..

Hur har ni tänkt? Eller har ni inte det problemet? 

• augustesen

Vi har massa utrymme och har dansen i ett annat rum.

Men vi kommer ha en paus efter maten, skära tårtan och efter det kommer vi att dansa. Så var det på bröllopet vi var på senast också :) Så lättast är ju bara att ni slänger om dans och tårta..problemet löst.

• knyttan

Vi har massvis med utrymme, har tom en cafeavdelning med bardisk och cafébord, så vi kommer nog att ta tårtan där. Eller ute på terassen.. vi får se!

Har dessutom fått veta att min mamma har tillräckligt mycket linnedukar så då behöver vi inte bekymmra oss om det alls! Hurra :) Det här går frammåt Glad

Mina bekymmer med boleron håller dock på att få mig nuts!!!
    Den första jag beställde ska jag inte använda för den går inte så bra ihop med klänningen kom jag på, det blir så mkt vitt. Sen beställde jag en i spets som var förstor, men där missade jag att man bara hade tre dagar på sig att byta Skrikandes Så nu skulle jag beställa en till i mindre storlek (tänker sälja den andra) men då är den sluuuut just i den storleken!!! Åh jag blir gaaalen!

• LindaochJohn

Shit! Jag fick lite panik idag när jag insåg att det snart bara är 3 månader kvar! Förvånad
    Vi som har MASSOR att göra!

Den här veckan kommer varje ledig minut gå till att göra inbjudningskort så att de kan skickas ut absolut senast måndag nästa vecka.
    Vi måste boka tid med frisör/make up, catering, fotograf, lokalen mm.
    Det enda som är klart är typ... datum, tid, kyrka, lokal....

Ahhhhhhhhhhhhhhh! Hur ska jag hinna!?! Tungan ute

• knyttan
    LindaochJohn skrev 2012-05-27 20:23:54 följande:
    Shit! Jag fick lite panik idag när jag insåg att det snart bara är 3 månader kvar! Förvånad

Den här veckan kommer varje ledig minut gå till att göra inbjudningskort så att de kan skickas ut absolut senast måndag nästa vecka.

aaaaaaaaaaaaah vi har bara drygt EN månad kvar!!! Vi har å andra sidan allt ovannämnda färdigt, det är småpillet som får mig att stressa!! Värst känns brudvalsen just nu för den har vi ingen koll på...
  • Pekkiisch4

Hej på er! ser att det går framåt för er :)

Jag själv var på shoppingrunda i Kalmar i fredags och köpte alla ölglas, vinglas, champangeglas, och vattenglas på ikea, dessutom karaffer. Vi valde och köpa för det var den enklaste lösningen :p

Men det jag ville komma med var att jag var inne på bröllopsbutiken för att kika på cape, eller jacka, och har läst här att dem inte är några favoriter hos er, och jag måste bara säga att dit in går jag inte en gång till.. vilket dåligt bemötande och snäsiga ! Herregud, tur att jag redan köpt min brudklänning.. Jag förstår er verkligen nu att ni haft/har problem med dem. ! USCH!

Jag har också funderat på dem där pappers-servetterna från duni som liknar linneservetter, vi är nästan säkra på att det blir dem :)

• augustesen
    LindaochJohn skrev 2012-05-27 20:23:54 följande:

Det är ju GOTT om tid darling, ni kommer få ihop allt gallant :) Men inbjudningskort är ju bra att få ut kanske ;)
    Gör en lista så känner du dig duktig när du bockat av saker!
    Pekkiisch4 skrev 2012-05-28 12:09:04 följande:
    Hej på er! ser att det går framåt för er :)

Jag själv var på shoppingrunda i Kalmar i fredags och köpte alla ölglas, vinglas, champangeglas, och vattenglas på ikea, dessutom karaffer. Vi valde och köpa för det var den enklaste lösningen :p

Men det jag ville komma med var att jag var inne på bröllopsbutiken för att kika på cape, eller jacka, och har läst här att dem inte är några favoriter hos er, och jag måste bara säga att dit in går jag inte en gång till.. vilket dåligt bemötande och snäsiga ! Herregud, tur att jag redan köpt min brudklänning.. Jag förstår er verkligen nu att ni haft/har problem med dem. ! USCH!

Jag har också funderat på dem där pappers-servetterna från duni som liknar linneservetter, vi är nästan säkra på att det blir dem :)
    IKEA is the shit, vad hade vi gjort utan det varuhuset? :)

Nej den butiken är då ingen höjdare!! Vi ska hyra en jaquette till fästmannen men det är inte någonting jag egentligen vill...usch! Men ibland är dom ju jättetrevliga, iaf den unga tjejen som jobbar extra där. Ägaren har PMS 75 % av gångerna :p
  • augustesen

Vi hade möte på Villa Solbacken idag och jag känner mig SÅÅÅÅÅ lättad. Gick igenom allting från början till slut, provade att placera borden så alla får plats, fotograferade varenda liten vrå osv osv.
    Hade en låååååång lista med saker att gå igenom och fick svar på alla frågor så känner mig lugn nu.

Enda problemet vi stötte på var att borden inte fungerar som tänkt. Planen var en E-dukning men vi kommer behöva fyra tungor istället för tre. Så blir 12 pers på hunörsbordet..

Nu ska vi komponera ihop vår buffé, vänta på nya förrättsalternativ från Kallskänken och få offert med vissa prisuppgifter som hon inte hade i huvudet. Vi behöver bland annat inte hyra champagneglas då dom köpt det, det räckte med två serveringspersonal + två av våra egna som kan hjälpa till med allt :) Yay! Sparar en hög pengar på det!

Blev positivt överraskad och det kommer bli totalt grymt! *happy dance*

• pernillaochhenrik

Är det någon som ska ge sin man en morgongåva? Jag ska göra det hade jag tänkt, men kommer inte på vad. Man vill ju ge en sak som består. Något som skulle fungerat är en finare klocka som är graverad. Men han har fått två klockor av mig redan.. Sen tänkte jag på ett par snygga classy rayban pilotbrillor med gravyr. Han använder inte så mkt smycken så det är ingen ide.. Men så gick han och köpte ett par själv.. Nu står det helt still! Jag behöver hjälp!! Vad ska ni ge?

Svar på tråden Kalmarbrudar?!