• LindaochJohn

Kalmarbrudar?!

Hej!

Tänkte kolla om det finns några mer brudar runt Kalmar här inne?
    Vet att jag hittade några för att tag sen, men sen försvann min tid för planering helt.. Nu är jag på G igen o söker vänner att diskutera med! Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-06 22:29
    Frejjan 12 Maj
    Dolly P 19 Maj
    m2012 2 Juni
    pernillaochhenrik 30 Juni
    Knyttan 7 Juli
    Caroline0728 28 Juli
    Augustesen 4 Augusti
    lindaochjohn 1 September
    Minuz 1 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-24 13:55
    malinax Januari 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-14 15:44
    LinaPelle Lindman 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-17 15:07
    Doffan 2 Juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-29 18:16
    Pekkiisch4 12 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-08 09:51
    Jiwer 2013

• Svar på tråden Kalmarbrudar?!
  • augustesen

Grattis Doffan!! Hoppas ni hade en fantastisk dag :)

Jag håller på att leta efter fina paraplyer för tillfället - är det någon som vet vart man kan köpa billiga fina paraplyer?
    Eller någon som gift sig som kanske vill sälja sina?

Hoppas ni hade en trevlig midsommar!

• m2012
    Doffan skrev 2012-06-19 11:17:56 följande:

Här kommer lite bilder från vårt bröllop

Hihi jag såg er när ni kom ut genom stora porten :) Vi gick in till kyrkan då och sen när vi stod och väntade i rummet innan vigseln så såg vi när ni tog kort och jag tror att det är detta kortet :) Ni satt på en bänk, det var två fotografer som tog kort på er då.
    Hoppas att ni hade en toppendag!
  • Minuz
    HJÄLP HJÄLP HJÄLP!!!!!!!

Sitter och pysslar lite. Vad tycker ni? Både ris och ros TACK!
    Längst ner till höger kommer jag att stämpla denna text. Och bredvid klockan kommer det stå: The time has come!
    Bör jag kanske flytta "bröllop" lite mer till höger så det inte är så tomt där?
    Sedan ser ni insidan, ena sidan kommer inbjudan att vara och på andra sidan kommer det finnas tags med resten av information som man bör skicka med. Bra eller dåligt med denna idé?
    Baksidan är det bara stämplat.

Allt går i ivory, guld och lila. Gubben tyckte att jag skulle ta ett turkost band runt kortet istället för det lila, vad tycker ni?
    Ursäkta dåliga bilder, dålig belysning i pysselrummet......

• knyttan
    Minuz skrev 2012-06-27 20:57:09 följande:
    HJÄLP HJÄLP HJÄLP!!!!!!!

Längst ner till höger kommer jag att stämpla denna text. Och bredvid klockan kommer det stå: The time has come!
    Sedan ser ni insidan, ena sidan kommer inbjudan att vara och på andra sidan kommer det finnas tags med resten av information som man bör skicka med. Bra eller dåligt med denna idé?

Allt går i ivory, guld och lila. Gubben tyckte att jag skulle ta ett turkost band runt kortet istället för det lila, vad tycker ni?

Ros: Jättegulligt kort och jag gillar idén med tagsen.
    Ris: Liite plottrigt för min smak. Och pallar du göra 40+ (??? beror ju såklart på hur många inbjudna ni räknar med o hur många av dem som är par, men ändå... vi gjorde ca 30 kort till 50 inbjudna) inbjudningskort med allt det jobbet? Vet att jag tyckte det var rääätt så tradigt att embossa det 25 kortet Tungan ute och vi hade en ganska clean design.
  • Minuz
    knyttan skrev 2012-06-27 21:07:21 följande:
    Ros: Jättegulligt kort och jag gillar idén med tagsen.
    Ris: Liite plottrigt för min smak. Och pallar du göra 40+ (??? beror ju såklart på hur många inbjudna ni räknar med o hur många av dem som är par, men ändå... vi gjorde ca 30 kort till 50 inbjudna) inbjudningskort med allt det jobbet? Vet att jag tyckte det var rääätt så tradigt att embossa det 25 kortet Tungan ute och vi hade en ganska clean design.
    TACKAR! Uppskattar ärlighet!

Hur såg era ut?
  • knyttan
    Minuz skrev 2012-06-27 21:11:08 följande:
    TACKAR! Uppskattar ärlighet!

Hur såg era ut?
    Såhär:

Embossing på framsidan, ett färdigt kort köpt på matton i styvare papper, med ett tunnare papper innuti, vi skrev ut dubbelsidigt i skrivaren och skar till rätt storlek, sedan fästes det med ett rosa band som du ser. Glad
  • augustesen
    Minuz skrev 2012-06-27 20:57:09 följande:
    HJÄLP HJÄLP HJÄLP!!!!!!!

Jag tycker att det är väldigt mycket..fint men nästan för mycket i min smak :p Jag skulle nog ha tagit bort hjärtat med ord i bakgrunden, sakerna på hörnerna och använt ett tunnare band utan bling.

Då tror jag gästerna uppskattar inbjudan mer och inte blir överväldigade...hihi men som sagt jag har svårt för "för mycket av det goda".

Hur går det med planerandet annars?
  • LindaochJohn

Grattis till pernillaochhenrik som gifte sig den 30 Juni!
    Vi längtar efter bilder Pillan! Skrattande

Hur går det för er andra?

Själv har jag en provdukning uppsatt i matsalen som inspiration just nu! Jag kommer på något nytt, ändrar, ändrar tillbaka o så fortsätter det.
    Även lite godisbordsinspirtion står framme.

• knyttan

Det ska regna och åska på lördag Förvånad Gråter

Men jag har åtminstone fått bekräftat från slottet att det finns en plan B för vår brudskål som skulle vara uppe på vallen... inte så kul att stå där uppe i hällregn direkt.

vigselprogram är klara, prästen har vi träffat, en solist blev inhyrd lite plötsligt och överraskande förra veckan (vi har redan spräckt budgeten så vaffan) det verkas dras i tåtar o trådar på alla möjliga håll runtomkring så jag hoppas att allt ska klaffa på lördag. I morgon ska jag egentligen bara fixa naglarna och i övrigt ta det lugnt. På torsdag börjar nämligen kaoset känns det som när vi ska få i ordning lokalen, handla det sista, duka, dekorera mm mm på två dagar...

>>Pernillaohenrik: grattis grattis!! Biiiilderrrrr Skrattande ni fick fint väder va? *avis*

Svar på tråden Kalmarbrudar?!