• LindaochJohn

Kalmarbrudar?!

Hej!

Tänkte kolla om det finns några mer brudar runt Kalmar här inne?
    Vet att jag hittade några för att tag sen, men sen försvann min tid för planering helt.. Nu är jag på G igen o söker vänner att diskutera med! Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-06 22:29
    Frejjan 12 Maj
    Dolly P 19 Maj
    m2012 2 Juni
    pernillaochhenrik 30 Juni
    Knyttan 7 Juli
    Caroline0728 28 Juli
    Augustesen 4 Augusti
    lindaochjohn 1 September
    Minuz 1 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-24 13:55
    malinax Januari 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-14 15:44
    LinaPelle Lindman 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-17 15:07
    Doffan 2 Juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-29 18:16
    Pekkiisch4 12 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-08 09:51
    Jiwer 2013

• Svar på tråden Kalmarbrudar?!
  • LindaochJohn

Vi har en hel del kvar att göra men läget känns ändå under kontroll.

Vi har haft ett första möte med cateringen o bestämt vad vi ska äta.
    Vi velar mellan två olika tårttillverkare, drömtårtan eller billigt?
    Vi kollar priser hos olika florister till brudbukett mm.
    Vi hade möte med de som ska sjunga i kyrkan igår o jagar nu kantorn.
    Vi ska boka bröllopsresan i veckan.
    Vi har bokat hotell för bröllopsnatten.
    Vi drar till Tyskland i helgen för spritinköp.

mm.

• LindaochJohn

Hur går det?
    O ni som redan gift er - hur känns det?

Vi var i lokalen igen igår o tittade.. Varför finns det massor av lokaler som har massa fula saker? Eller inga saker alls - exempel vanliga vinglas eller champagneglas? Suck..

Idag har vi träffat kantorn med de som ska sjunga, allt gick jätte bra!
    Vilken ingångslåt hade ni/ska ni ha?

• m2012

LindaochJohn: det känns mysigt :) Vi har börjat planera våran Bröllopsresa så smått. Vi gick om till Coldplay - Paradise m.youtube.com/&rdm=m7rfp722#/watch?v=z6YYz9Cpw4M Nu har jag så dålig koll men om det var i slottskyrkan ni gifter er och har P-O som kantor så kan han den nu ;) Det finns inga noter till den så han fick spela på gehör. Vi var så "snälla" och bestämde låtarna in och ut en vecka innan så han fick lära sig snabbt. Han gjorde det jättebra.

• m2012

Vi gick in till Coldplay - paradise, inte gick om. Nu ut till solen

• knyttan

Vi gick in till Schuberts Ave Maria och ut till Coldplay - Viva La Vida GladColdplay verkar vara poppis i slottskyrkan haha! Vi hade dock Christer Svensson som kantor.

• Narhelin

Hej!
    Jag är nyss förlovad och ny här på bröllopstorget men tänkte hänga lite i den här tråden.
    Gifter mig den 13 juli nästa år i Vissefjärda kyrka och är precis i början av planeringen men här inne verkar ju kreativiteten flöda :D

På återseende!

• LindaochJohn

Hemma efter en trip till Tyskland o inhandlande av alkohol till festen, phu!
    Men nu ska vi nog ha så det räcker! Flört

Idag blir det pysslande med vigsel- och festprogram hela dagen.
    Ska även ta bort alla klisterlappar på ljusstakarna o försöka få ihop en ny bordsplacering eftersom vi måste ha fem tungo ro inte fyra som jag trodde...

Så planeringen rullar på! O nästa lördag ska vi på bröllop - nämligen Augustesens! Skrattande

• augustesen

Bröllop bröllop bröllop!!!

Idag har jag pysslat som en tok! Satt ihop vigselprogram, fixat rekvisita till fotograferingen, satt ihop små goodiebags till mina söta tärnor, mailat fotografen med schema för dagen och detaljer. Satt samman Richard morgongåva också, yay den blev så bra!
    Sen har jag påbörjat placeringskartan men känner att musten har runnit ur mig så den får invänta en söt mamma som förhoppningsvis har en massa bra idéer som kommer ner till Kalmar imorgon.

Festprogrammen får vila någon dag innan print då det hänt lite i släkten :( Hoppas att det inte är några förändringar på gästlistan men jag väntar någon dag med att skriva ut dom för att underlätta för mig själv.
    Vi har kidnappat svärföräldrarnas skrivare så nu kan vi sitta och fixa hemma själva!

Yaaaaayyyy 6 dagar kvar tills vi är GIFTA!!

• Kago09

Hej alla kalmarbrudar!!
    Jag och min fästman ska gifta oss nästa sommar och letar nu lokaler som galningar! Jag orkar inte läsa igenom hela tråden så jag undrar därför vart ni har haft er bröllopsfest, vad det kostade, vad fanns?? m.m.
    Tacksam för svar och tips!!! 

Svar på tråden Kalmarbrudar?!