• LindaochJohn

Kalmarbrudar?!

Hej!

Tänkte kolla om det finns några mer brudar runt Kalmar här inne?
    Vet att jag hittade några för att tag sen, men sen försvann min tid för planering helt.. Nu är jag på G igen o söker vänner att diskutera med! Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-06 22:29
    Frejjan 12 Maj
    Dolly P 19 Maj
    m2012 2 Juni
    pernillaochhenrik 30 Juni
    Knyttan 7 Juli
    Caroline0728 28 Juli
    Augustesen 4 Augusti
    lindaochjohn 1 September
    Minuz 1 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-24 13:55
    malinax Januari 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-14 15:44
    LinaPelle Lindman 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-17 15:07
    Doffan 2 Juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-29 18:16
    Pekkiisch4 12 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-08 09:51
    Jiwer 2013

• Svar på tråden Kalmarbrudar?!
  • knyttan

Augustesen: vi har tio, har inte köpt fler, tror att vi nöjer oss med dem som det är...  vi blev några färre än vi tänkt så det räcker nog... får se, ska till IKEA o handla idag kanske blir något oplanerat :P

m2012: haha jo boleron höll på att göra mig tokig, första jag fick hem var förstor, (large), missade att byta den för man hade bara 3 dagar på sig, när jag skulle beställa en M så var de slut så jag bestälde en S istället som är lite för trång, men bättre än den första... den lyckades jag iallafall sälja vidare till nästan inköpspris så jag gick +-0 på det hela... nu får det va som det är, mera roddande med den där j****la boleron pallar jag inte!

• Pekkiisch4
    LindaochJohn skrev 2012-07-04 19:43:20 följande:
    Jaha, nu var det återigen dags för en fet veterinär räkning som äter av vår bröllopsbudget....Gråter
    Kul när den redan är skral som den är...  Men vad gör man inte för sina älsklingar, de är ju familjemedlemmar Hjärta.Mn sura pengar - det är det..!
    Ja och vi har en bil som äter upp vår. lagt ut  ca 15 .000 redan och 4 till behövs typ nu :( Riktigt surt är det. Men måste man så måste man väl.
  • LindaochJohn
    Pekkiisch4 skrev 2012-07-08 17:22:05 följande:
    Ja och vi har en bil som äter upp vår. lagt ut  ca 15 .000 redan och 4 till behövs typ nu :( Riktigt surt är det. Men måste man så måste man väl.

Japp, sura pengar som sjutton! Ännu surare om det är en bil och inte ens ett djur. Jag skulle ju inte vilja leva utan min hund men en bil är man ju mer beroende av o mer måste laga.

Jag har gjort alla placeringskorten nu. Vi ska ha päron med ett blad med gästernas namn på, så jag har klippt ut alla blad och skrivit namn. Blir fint!

Hur går det för er andra?

GRATTIS KNYTTAN!
    Hoppas Ni fick ett ett underbart bröllop o en riktig toppendag! Skrattande
    Vi vill gärna se lite bilder! Skrattande

• LindaochJohn

Jag och Augustesen har ju beställt löshår oxå som har kommit, jag  har inte hämtat mitt från henne än bara, men hon säger att det är riktigt fint! Skrattande
    Ska bli spännande!

• knyttan
    LindaochJohn skrev 2012-07-09 08:34:34 följande:

GRATTIS KNYTTAN!
    Hoppas Ni fick ett ett underbart bröllop o en riktig toppendag! Skrattande
    Vi vill gärna se lite bilder! Skrattande

Tack!! Vi hade en helt fantastisk dag, allt överträffade våra vildaste förväntningar!!! Brudbuketten blev så vacker att jag nästan grät när jag fick se den, solen kom fram som på beställning vid 15.00 när vi klev ut på ståthållartrappen på slottet och alla hade en helt underbar dag! Den enda missen var att vår väska som vi hade packat omsorgsfullt för att ta med till hotellet för bröllopsnatten råkade åka med mina föräldrar istället när de åkte hem så vi kunde inte borsta tänderna efter festen Förvånad
    Foton kommer så fort vi har hittat kamera-sladden i röran :)
  • LindaochJohn
    knyttan skrev 2012-07-09 11:33:39 följande:
    Den enda missen var att vår väska som vi hade packat omsorgsfullt för att ta med till hotellet för bröllopsnatten råkade åka med mina föräldrar istället när de åkte hem så vi kunde inte borsta tänderna efter festen Förvånad
    Oj då! Tror det är en ganska klassisk miss, har hört om många som fått ta på sig bröllopskläderna igen på morgonen, haha! Tungan ute

Härligt att ni hade en sådan underbar dag! Skrattande
  • knyttan

Här är ett par bilder som tyvärr inte är så bra, men det är dem vi har just nu... tagna med mobilkamera o allt Glad

• m2012
    knyttan skrev 2012-07-10 10:44:27 följande:
    Här är ett par bilder som tyvärr inte är så bra, men det är dem vi har just nu... tagna med mobilkamera o allt Glad

Vilken fin klänning du hade!! Ska bli kul o se lite närmre sen också :D
  • Caroline0728

Hej tjejer!

Länge sedan jag skrev här! En examen, en flytt, och ett nytt jobb senare, är det äntligen fokus på bröllopet!
    Igår hade vi möte med vår fotograf varpå han sa att vår präst tydligen är negativt inställd till fotografering i kyrkan (vilket även jag uppfattade då vi hade möte med prästen)!
    Prästen tillåter typ fotografering när vi går in i kyrkan och efteråt när vi precis ska gå ut. Jag har inte ens tänkt att det skulle kunna finnas restriktioner vad gäller fotograferingen!!! Främsta anledningen till att vi anlitat fotograf är för att jag vill ha vigseln fotograferad! Dessutom anser jag det vara både för vår och för gästernas skull som det borde vara fritt fram att fotografera (inte på ett störande sätt naturligtvis). Prästens argument är att"brudpar inte vill bli fotograferade".

Tänkte höra med er, har ni hört något liknande/ni som gift er, inte stör väl fotografering!?

Jobbigt med ett sådant dilemma så tätt inpå bröllopet!!

• augustesen
    knyttan skrev 2012-07-10 10:44:27 följande:

Åh så fina ni är STORT grattis!!!!! :)
    Din klänning är så himla fin! Låter som en härlig dag och vilken tur med vädret också!

Jag hade min möhippa i helgen och nu känns det verkligen som det närmar sig TRE VECKOR kvar..har massor att göra! Väntar på att Present & Hobby ska få in fler av de pappren vi ska använda till vigsel/festprogram, men dom tycks aldrig komma :( Bordsplaceringen gjorde vi igår också!

Hihi jag håret ÄR superfint Linda!
    knyttan skrev 2012-07-05 09:46:57 följande:
    Augustesen: vi har tio, har inte köpt fler, tror att vi nöjer oss med dem som det är...  vi blev några färre än vi tänkt så det räcker nog... får se, ska till IKEA o handla idag kanske blir något oplanerat :P
    Ja men tio är perfekt, hihi jag tar allt du har :)
    När/var/hur ska jag hämta dom?
    Kram
Svar på tråden Kalmarbrudar?!