• LindaochJohn

Kalmarbrudar?!

Hej!

Tänkte kolla om det finns några mer brudar runt Kalmar här inne?
    Vet att jag hittade några för att tag sen, men sen försvann min tid för planering helt.. Nu är jag på G igen o söker vänner att diskutera med! Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-06 22:29
    Frejjan 12 Maj
    Dolly P 19 Maj
    m2012 2 Juni
    pernillaochhenrik 30 Juni
    Knyttan 7 Juli
    Caroline0728 28 Juli
    Augustesen 4 Augusti
    lindaochjohn 1 September
    Minuz 1 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-24 13:55
    malinax Januari 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-14 15:44
    LinaPelle Lindman 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-17 15:07
    Doffan 2 Juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-29 18:16
    Pekkiisch4 12 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-08 09:51
    Jiwer 2013

• Svar på tråden Kalmarbrudar?!
  • SofiaK

Hej Kago09

Vi kommer ha vår bröllopsfest på Borgholms slottsruin och får betala ca. 10.000 i lokalhyra för våra 60 gäster. Annan lokal som jag kan rekomendera är åmundsgården i vassmolösa, väldigt fin!

• knyttan

Vi hade ganska liten budget på vårt bröllop men ville ändå inte vara i en bygdegård då vi inte riktigt tyckte det passade oss. Vi hade turen att genom en vän till familjen kunna låna kaféet på CIS alldeles gratis. Lokalen passade oss perfekt, ljus och fräsch med en stor terass med fontän osv. Nackdelen var att vi fick skaffa/hyra och låna ihop mkt själva. En liten överslagsräkning ger att vi la ca 1500 kr på dekorationer (dukar, tyger papperslampor, vimplar, ljus mm), lika mycket på porslinshyra, och kanske en femhundring på blommor att dekorera borden med. Plus en liten summa för att köpa in kaffemuggar, karaffer odyl som vi behövde komplettera med.

• m2012

Vi hade vårat bröllop på Svensknabben. Hyran där var 10 000 kr. Det ingick väldigt mycket i priset och lokalen i sig är så fint så det var eg. bara bordsdekorationer som vi behövde fixa själva i själva utsmyckningen. En annan sak som vi tyckte var en fördel är att det ligger centralt så det är lätt för gäster att ta sig till och från. Vi hade bokat Skälby loge först. De tar 3000 kr men då ingår bara bord och på sommaren kan man inte duka dagen innan pga fredagsdanserna. Åmund i Hossmo är fantastiskt också. Det kostade 10 000 att hyra innan de byggde om, nu vet jag inte alls vad det kostar. Hoppas ni hittar en lokal som passar just er :)

• Pekkiisch4

Grattis augustesen !!

Hoppas er dag var fantastisk och fint väder tror jag ni hade ! ;)

• LindaochJohn

Grattis i efterskott Augustesen och HerrochfruJakobssen!
    Jag hade turen att få vara med på båda vigslarna och Augustesens fest och jag kan säga att allt var underbart!

Hjärta

• augustesen

Tack alla söta människor för era gratulationer :) Bröllopet var heeeeeeeeeelt fantastiskt och jag är sjukt nöjd med allt! Sen verkar alla gäster ha haft det sjukt kul, iaf Linda som partade loss på dansgolvet.

Nu ser jag fram emot LindaochJohn´s bröllop!

Preview från Fotograf Josefina!
  • m2012
    augustesen skrev 2012-08-06 20:00:13 följande:
    Tack alla söta människor för era gratulationer :) Bröllopet var heeeeeeeeeelt fantastiskt och jag är sjukt nöjd med allt! Sen verkar alla gäster ha haft det sjukt kul, iaf Linda som partade loss på dansgolvet.

Nu ser jag fram emot LindaochJohn´s bröllop
    Grattis!!! Det ser fantastiskt ut :)
  • LindaochJohn

Blä! Börjar bli nervös nu..! Skäms
    Särskillt eftersom att jag misstänker att min möhippa är IMORGON!
    Kanske inte, kanske.... Det återstår o se.

Svar på tråden Kalmarbrudar?!