Caroline0728 skrev 2012-07-11 22:20:02 följande:
Vi gifter oss i Förlösa kyrka, min blivande ska ringa prästen imorgon, men ja, vi hoppas att hon är samarbetsvillig. Fotografen sa att han naturligtvis inte tänkte störa på något sätt, men att han tidigare "förbjudits" att ta bilder och fått ta dem i smyg vilket försämrat kvalitén. Suck, små problem!
Vi skulle ha från peppes men nu blir det istället från Johannas choklad (saluhallen), det blir fläder/champagne + hallon, choklad och tryffelfyllningar. Vi kände själva att tårtan var lite torr + 100 kr biten = för dyrt, och nu får vi något som tilltalar oss mer i smaken =)
Wow så gott det lät, och 55:- är ju dyrt men då är det ju verkligen speciellt så jag skulle nog också kunnat betala det. Yryffelfyllning lät sååååå gott!!!!
Jag har precis pratat med min mamma som ska göra vår tårta, kommer ha chokladbottnar, chokladkräm och hallonkräm med riktiga hallon i. Utsidan blir frosting och sen dekorerat med brudslöja och rosor av sugarpaste i olika rosa färger. Gott gott gott - och gratis :p
Gällande fotograferingen skulle jag brutalt strunta i prästen i det tillfället, herregud man gifter sig en gång och självklart ska man ha det på bild. Visst om dom bara vill att man fotar vid vissa tillfällen (vanligtvis vid ingång, ringväxling och utgång) men jag tycker man får fota när man vill..känns löjligt annars! :p
SofiaK skrev 2012-07-11 22:33:57 följande:
Hoppar in lite i tråden. Gifter mig i september på Öland, :)
caroline 0728 är det en tårta ni beställt från Johannas choklad? Låter super gott! vad är priset per bit?
Är nyfiken på vad för festlokaler alla har?! :)
Välkommen till gänget :)
Vad roligt, vart någonstans ska ni gifta er? Give us the detaljer ;)