• LindaochJohn

Kalmarbrudar?!

Hej!

Tänkte kolla om det finns några mer brudar runt Kalmar här inne?
    Vet att jag hittade några för att tag sen, men sen försvann min tid för planering helt.. Nu är jag på G igen o söker vänner att diskutera med! Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-06 22:29
    Frejjan 12 Maj
    Dolly P 19 Maj
    m2012 2 Juni
    pernillaochhenrik 30 Juni
    Knyttan 7 Juli
    Caroline0728 28 Juli
    Augustesen 4 Augusti
    lindaochjohn 1 September
    Minuz 1 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-24 13:55
    malinax Januari 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-14 15:44
    LinaPelle Lindman 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-17 15:07
    Doffan 2 Juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-29 18:16
    Pekkiisch4 12 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-08 09:51
    Jiwer 2013

• Svar på tråden Kalmarbrudar?!
  • augustesen
    knyttan skrev 2012-07-03 16:12:23 följande:
    Det ska regna och åska på lördag Förvånad Gråter

Men jag har åtminstone fått bekräftat från slottet att det finns en plan B för vår brudskål som skulle vara uppe på vallen... inte så kul att stå där uppe i hällregn direkt.

vigselprogram är klara, prästen har vi träffat, en solist blev inhyrd lite plötsligt och överraskande förra veckan (vi har redan spräckt budgeten så vaffan) det verkas dras i tåtar o trådar på alla möjliga håll runtomkring så jag hoppas att allt ska klaffa på lördag. I morgon ska jag egentligen bara fixa naglarna och i övrigt ta det lugnt. På torsdag börjar nämligen kaoset känns det som när vi ska få i ordning lokalen, handla det sista, duka, dekorera mm mm på två dagar...

>>Pernillaohenrik: grattis grattis!! Biiiilderrrrr Skrattande ni fick fint väder va? *avis*
    Nej då det kommer vara solsken som aldrig förr och precis lagom varmt *tänk positivt!!!* :)

Skönt att ni har en backup, om ni inte hade haft det hade det ju garanterat regna men håller tummarna ni slipper rusk! Budgetar har ju en tendens att spricka, vår pendlar upp och ner som en jojo vilket är rätt spännande :p

Hur många karaffer slutade med att ni köpte in förresten? Jag räknar med dom så svik mig inte nu ;)
    Ni kommer få en fantastisk dag så försök att slappna av imorgon nu!!
  • LindaochJohn

Sitter med bordsplaceringen ikväll.. suck!
    Nu är det ett bra tag till vårt sista osa-datum så än har vi ju ingen aning om hur många vi blir, men det är ju ändå skönt att ha någon slags ide redan nu.

Men det är så svårt! Obestämd

• m2012
    Hur många karaffer slutade med att ni köpte in förresten? Jag räknar med dom så svik mig inte nu ;)
    Ni kommer få en fantastisk dag så försök att slappna av imorgon nu!!
    Du, kolla det där med karafferna alltså för de plockade in de som ingår i servisen för vår del och det kostade oss ingenting.
    Samma med glasen i baren så fick vi använda de glas som vi hade som vattenglas i baren utan kostnad också.
    Så kolla upp hur mycket ni kan få låna utan kostnad.
    Det enda vi betalade extra för var avec glasen.
  • m2012
    augustesen skrev 2012-07-03 18:49:06 följande:
    Själv ska jag göra det sista på festprogram + vigselprogram ikväll så dom är klara :)
    LindaochJohn skrev 2012-07-03 21:23:51 följande:
    Sitter med bordsplaceringen ikväll.. suck!
    Nu är det ett bra tag till vårt sista osa-datum så än har vi ju ingen aning om hur många vi blir, men det är ju ändå skönt att ha någon slags ide redan nu.

Men det är så svårt! Obestämd
    Hett tips till er båda!
    Skriv inte ut något förräna typ 2 dagar innan för det kan hända grejer.
    Vår bordsplacering fick ändra sig helt pga. att en gästs sambo gjorde slut 2 dagar innan bröllopet. Jag var så nöjd med bordsplaceringen innan och sen blev det rent haveri på vissa platser. Jag hoppas iof att folk inte mådde pyton pga. det men det var lite jobbigt att sitta och fundera på om alla hade det bra.
  • m2012
    knyttan skrev 2012-07-03 16:12:23 följande:
    Det ska regna och åska på lördag Förvånad Gråter

Men jag har åtminstone fått bekräftat från slottet att det finns en plan B för vår brudskål som skulle vara uppe på vallen... inte så kul att stå där uppe i hällregn direkt.

vigselprogram är klara, prästen har vi träffat, en solist blev inhyrd lite plötsligt och överraskande förra veckan (vi har redan spräckt budgeten så vaffan) det verkas dras i tåtar o trådar på alla möjliga håll runtomkring så jag hoppas att allt ska klaffa på lördag. I morgon ska jag egentligen bara fixa naglarna och i övrigt ta det lugnt. På torsdag börjar nämligen kaoset känns det som när vi ska få i ordning lokalen, handla det sista, duka, dekorera mm mm på två dagar...

>>Pernillaohenrik: grattis grattis!! Biiiilderrrrr Skrattande ni fick fint väder va? *avis*
    Haha budgeten går inte att hålla för någon verkar det som ;) Vi spräckte den med ca 7000kr :S jaja... så är det.
    Hur gick det för dig med boleron?
  • augustesen
    m2012 skrev 2012-07-04 14:46:22 följande:
    Du, kolla det där med karafferna alltså för de plockade in de som ingår i servisen för vår del och det kostade oss ingenting.
    Samma med glasen i baren så fick vi använda de glas som vi hade som vattenglas i baren utan kostnad också.
    Så kolla upp hur mycket ni kan få låna utan kostnad.
    Det enda vi betalade extra för var avec glasen.
    Dom hade bara 6 stycken karaffer och dom ska vi använda men vi behöver betydligt fler så ska ta med egna också.

Vi kommer också använda vattenglasen som drinkglas, har sagt att vi eventuellt ska hyra avecglas men ska se om vi inte kan låna det av studentpuben :)
    Hade möte med PK förra veckan och kommer få ståbord, is, några dukar och lite annat gratis då jag tror dom skäms över att ha ignorerat oss :p Är man missnöjd ska man höras är mitt motto..

Har ni fått några fler bilder förresten? :)
  • augustesen

Jag kommer göra en preliminär bordsplacering..eller haha jag har redan gjort typ 3 som har slängts.
    Klurigt men roligt! Planen är att göra den riktiga final version måndagen innan bröllopet då vi ändå måste def. bokat antalet gäster :)

• LindaochJohn

Jaha, nu var det återigen dags för en fet veterinär räkning som äter av vår bröllopsbudget....Gråter
    Kul när den redan är skral som den är...  Men vad gör man inte för sina älsklingar, de är ju familjemedlemmar Hjärta.Men sura pengar - det är det..!

Svar på tråden Kalmarbrudar?!