• LindaochJohn

Kalmarbrudar?!

Hej!

Tänkte kolla om det finns några mer brudar runt Kalmar här inne?
    Vet att jag hittade några för att tag sen, men sen försvann min tid för planering helt.. Nu är jag på G igen o söker vänner att diskutera med! Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-06 22:29
    Frejjan 12 Maj
    Dolly P 19 Maj
    m2012 2 Juni
    pernillaochhenrik 30 Juni
    Knyttan 7 Juli
    Caroline0728 28 Juli
    Augustesen 4 Augusti
    lindaochjohn 1 September
    Minuz 1 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-24 13:55
    malinax Januari 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-14 15:44
    LinaPelle Lindman 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-17 15:07
    Doffan 2 Juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-29 18:16
    Pekkiisch4 12 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-08 09:51
    Jiwer 2013

• Svar på tråden Kalmarbrudar?!
  • augustesen
    pernillaochhenrik skrev 2012-05-28 21:32:44 följande:
    Är det någon som ska ge sin man en morgongåva? Jag ska göra det hade jag tänkt, men kommer inte på vad. Man vill ju ge en sak som består. Något som skulle fungerat är en finare klocka som är graverad. Men han har fått två klockor av mig redan.. Sen tänkte jag på ett par snygga classy rayban pilotbrillor med gravyr. Han använder inte så mkt smycken så det är ingen ide.. Men så gick han och köpte ett par själv.. Nu står det helt still! Jag behöver hjälp!! Vad ska ni ge?
    Vet faktiskt inte om jag ska ge honom någonting, det vore ju roligt men han är så svår att köpa saker till så har faktiskt ingen aning om något bra att ge :p
  • m2012
    augustesen skrev 2012-05-28 19:34:31 följande:
    Vi hade möte på Villa Solbacken idag och jag känner mig SÅÅÅÅÅ lättad. Gick igenom allting från början till slut, provade att placera borden så alla får plats, fotograferade varenda liten vrå osv osv.
    Hade en låååååång lista med saker att gå igenom och fick svar på alla frågor så känner mig lugn nu.

Enda problemet vi stötte på var att borden inte fungerar som tänkt. Planen var en E-dukning men vi kommer behöva fyra tungor istället för tre. Så blir 12 pers på hunörsbordet..

Nu ska vi komponera ihop vår buffé, vänta på nya förrättsalternativ från Kallskänken och få offert med vissa prisuppgifter som hon inte hade i huvudet. Vi behöver bland annat inte hyra champagneglas då dom köpt det, det räckte med två serveringspersonal + två av våra egna som kan hjälpa till med allt :) Yay! Sparar en hög pengar på det!

Blev positivt överraskad och det kommer bli totalt grymt! *happy dance*
    Nu skojar du?! Christian sa att vi skulle ha en U dukning, inga problem med det sa han... och så är vår bordsplacering upplagd i festhäftet. Nog dog jag 3000 gånger om.
    Hur många gäster har ni?
  • m2012

Puh! Nu har vi akutstämt av med Jenny och vi kan ha borden som vi tänkt.
    Jag kom på att ni nog hade tänkt duka på andra hållet :)

• augustesen
    m2012 skrev 2012-05-29 10:10:13 följande:
    Puh! Nu har vi akutstämt av med Jenny och vi kan ha borden som vi tänkt.
    Jag kom på att ni nog hade tänkt duka på andra hållet :)
    Haha sorry! Ja vi kommer duka på långsidan och inte kortsidan..eller vad det nu blir :p Ska sitta med hunörsbordets ryggar mot köket! Dom har ju hittills dukar med två tungor men jag tycker det blir så opersonligt, man vill ju sitta närmare gästerna. Så det blir fyra tungor med 12 pers på varje. Blev superfint!

Här ställde vi bara borden för att se hur mycket plats det blir mellan borden och för personalen att servera. Kommer sitta 2 pers/bord så tungorna blir lika långa som den tredje på bilden. Är typ 50 cm från bord till vägg så funkar precis :p

Nu ska vi bara bestämma vilka 4 till som får äran att sitta på hunörsbordet :)

• m2012
    augustesen skrev 2012-05-29 13:13:09 följande:
    Haha sorry! Ja vi kommer duka på långsidan och inte kortsidan..eller vad det nu blir :p Ska sitta med hunörsbordets ryggar mot köket! Dom har ju hittills dukar med två tungor men jag tycker det blir så opersonligt, man vill ju sitta närmare gästerna. Så det blir fyra tungor med 12 pers på varje. Blev superfint!

Här ställde vi bara borden för att se hur mycket plats det blir mellan borden och för personalen att servera. Kommer sitta 2 pers/bord så tungorna blir lika långa som den tredje på bilden. Är typ 50 cm från bord till vägg så funkar precis :p

Nu ska vi bara bestämma vilka 4 till som får äran att sitta på hunörsbordet :)

Toppen!
    Har inte ens tänkt på att det kan bli opersonligt med U formation :)
    Men så kanske det blir.
    Allt är mycket hektiskt just nu känner jag :) men det blir nog bra i slutändan. haha
  • augustesen
    m2012 skrev 2012-05-29 13:19:36 följande:
    Toppen!
    Har inte ens tänkt på att det kan bli opersonligt med U formation :)
    Men så kanske det blir.
    Allt är mycket hektiskt just nu känner jag :) men det blir nog bra i slutändan. haha
    Ja men U är ju också superbra, det såg ju jättefint ut på kortet dom la upp :) Bara jag som vill ha gästerna närmare :)
    Du får lägga upp en bild på er dukning, ska bli kul att se! Hihi, jag har gott om tid på mig att spionera på alla andras bröllop innan vi måste bestämma oss.

Åh det kommer bli superbra ska du se! Mycket som ska fixar och donas men sålänge man blir gift så :)
  • m2012

Oj!! Har ni inte skrivit på länge?
    I morgon är det min tur!!!! Tjohoooo

Jag börjar bli lite nervös inför själva vigseln just nu.
    Det har jag inte hunnit vara.
    Allt annat har ju tagit så mycket uppmärksamhet.

Augustesen - ska du ut och kolla in vår dukning i morgon så finns Jenny där från kl. 14.

Kl 16 traskar vi upp längsmed altargången i slottskyrkan.
    Håll nu alla tummar att kantorn hunnit lära sig vår ingångslåt för den är vi så nöjda med!

Håll alla tummar för vädret också är ni snälla!!!

• Pekkiisch4
    m2012 skrev 2012-06-01 21:33:08 följande:

Augustesen - ska du ut och kolla in vår dukning i morgon så finns Jenny där från kl. 14.

Håll nu alla tummar att kantorn hunnit lära sig vår ingångslåt för den är vi så nöjda med!

Lycka till !! Vi vill höra allt sen :)
  • knyttan
    m2012 skrev 2012-06-01 21:33:08 följande:

Eftersom vi också gifter mig i slottskyrkan är jag lite intresserad av kantorn, kanske har vi samma? Vi ska ha Christer. Så recensioner mottages tacksamt :)
  • m2012
    knyttan skrev 2012-06-01 22:15:25 följande:
    Eftersom vi också gifter mig i slottskyrkan är jag lite intresserad av kantorn, kanske har vi samma? Vi ska ha Christer. Så recensioner mottages tacksamt :)
    Vår heter Per-Ola. Han är jazzmusiker i botten så vi litar på att han har lärt sig vår ingånsmusik :)
    Vilken präst ska ni ha?
Svar på tråden Kalmarbrudar?!