• LindaochJohn

Kalmarbrudar?!

Hej!

Tänkte kolla om det finns några mer brudar runt Kalmar här inne?
    Vet att jag hittade några för att tag sen, men sen försvann min tid för planering helt.. Nu är jag på G igen o söker vänner att diskutera med! Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-06 22:29
    Frejjan 12 Maj
    Dolly P 19 Maj
    m2012 2 Juni
    pernillaochhenrik 30 Juni
    Knyttan 7 Juli
    Caroline0728 28 Juli
    Augustesen 4 Augusti
    lindaochjohn 1 September
    Minuz 1 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-24 13:55
    malinax Januari 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-14 15:44
    LinaPelle Lindman 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-17 15:07
    Doffan 2 Juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-29 18:16
    Pekkiisch4 12 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-08 09:51
    Jiwer 2013

• Svar på tråden Kalmarbrudar?!
  • LindaochJohn

Gah!
    Blir galen på att vi inte har någon skrivare själva just nu!
    Vi skulle skriva ut en del till våra inbjudningar, men den skrivaren vi lånade var helknäpp så det blev inget... Hur ska vi hinna göra alla om skrivarna bara krånglar! Skrikandes

Idag beställde jag tärnklänningar från ebay, ska bli så spännande o se när de kommer! Skrattande
    Andra hade beställt samma o var jättenöjda, så det låter ju bra iaf..!

Har redan fått värsta fula brännan... Förvånad
    Jag jobbar ju ute hela dagarna så det är ganska svårt att undvika... Vet inte om jag skulle få godkänt i att jobba i tubtopp... Flört Hm, får väl helt enkelt försöka steka efter jobbet...

• augustesen
    m2012 skrev 2012-05-23 12:26:59 följande:
    Jag har skrivit ett mail för längesedan till Bella där jag skrivit detta ingår och sen radat upp vad vi har kommit överens om och då var även champangeglasen med och han skrev ja på det.
    Men nu har vi ju bytt kontaktperson så frågan är om denna info kommit fram eller om det blir en massa stök med felfakturering sen. I alla fall så har jag sparat all mailkonversation med Bella så vi kan visa på vad som sagts.
    OCH jag har nu på morgonen stressat ihop champangeglas till alla så slipper jag fundera över den kostnaden.
    Avecglas får bli plasplastglas :)
    Ja men då så, då är det ju inget snack om saken för er - dom ska ju fixa det! Kan ju vara bra att meddela henne om att Bella lovat det :) Man ska alltid spara allting som sägs, därför jag gärna mailar - då blir det inget tjafs senare :)

Eftersom hon inte specificerat något på vad "glas" innebär vettefan vad man ska tro :p Jag har en lista med saker jag ska gå igenom med henne..man måste ju gå igenom allt från början så detta mötet vill jag då inte få en faktura på! MEEEEN vi får se om hon hinner svara innan nästa vecka..lite svårt att ha möte med sig själv :p
  • augustesen

En sak jag tänkt på ett tag är linneservetter och dukar.

Jag hade en vision om en snygg vikning på linneservetten och att gästerna slår sig ner vid fina linnedukar.
    Men dom tar 35:-/person för linne vilket jag tycker är fett dyrt. 2200:- på duk + servett är inte direkt sexigt :p Men nu hittade jag fina pappersservetter i en bra färg på IKEA, 15:- för 50 servetter :) Ska kolla vad det kostar att hyra dukar hos andra cateringfirmor också :)

Hur ska/gjorde ni med duk och servetter? Linne, papper, sydde ni egna eller kanske lakan?

• LindaochJohn
    augustesen skrev 2012-05-23 23:31:51 följande:

Jag hade en vision om en snygg vikning på linneservetten och att gästerna slår sig ner vid fina linnedukar.
    Men dom tar 35:-/person för linne vilket jag tycker är fett dyrt. 2200:- på duk + servett är inte direkt sexigt :p Men nu hittade jag fina pappersservetter i en bra färg på IKEA, 15:- för 50 servetter :) Ska kolla vad det kostar att hyra dukar hos andra cateringfirmor också :)

Hur ska/gjorde ni med duk och servetter? Linne, papper, sydde ni egna eller kanske lakan?
    Det här är något jag med funderar på just nu... Helst hade man ju haft äkta linnedukar och servetter, men verkligheten tillåter nog inte det för oss.
    Jag har funderat på Dunis lite "lyxigare" pappersdukar och servetter. De som känns som tyg.
    Vad tror ni om det?
  • m2012

Alltså... vi har ju sagt att vi tänker hyra och det är just för att vi bara känner att det skulle vara så skönt att någon annan fixar. MEN nu slog det mig att min mamma nog har pratat om att hon har massor med linnedukar hemma... så vi får se om vi avblåser att hyra av dem.
  • augustesen
    LindaochJohn skrev 2012-05-24 14:01:25 följande:
    Det här är något jag med funderar på just nu... Helst hade man ju haft äkta linnedukar och servetter, men verkligheten tillåter nog inte det för oss.
    Jag har funderat på Dunis lite "lyxigare" pappersdukar och servetter. De som känns som tyg.
    Vad tror ni om det?
    Jag funderar också på dom..såg att dom hade en massa olika på City Gross, kollade lite på dom när jag var där sist :p Men har aldrig känt någon vettig kvalite på duk så vi inte hur dom lite finare är. Vi har bara använt deras billigaste pappersduk och den suger ju.

Partykompaniet tar 35:-/pers för duk och servett (bara servett 19:- och bara duk 25 . Men Á la catering tar 25:-/pers för både duk och servett. Ska kolla med dom vad det kostar att bara hyra linnedukar via dom. Alla bäckar små :)
  • Caroline0728

Tipsar om Nybloms (vid flygplatsen). De har massa Duni, och även ett litet dukat bord, så åk dit och provkänn ;) På deras hemsida finns även en katalog med massa "fejklinne", både dukar och servetter!

• knyttan

Har sytt egna servetter av bommullstyg. Kommer nog ta dukar från cateringen, vi behöver bara 8 st så det blir ju inte så mkt.
  • augustesen
    Caroline0728 skrev 2012-05-24 17:25:12 följande:
    Tipsar om Nybloms (vid flygplatsen). De har massa Duni, och även ett litet dukat bord, så åk dit och provkänn ;) På deras hemsida finns även en katalog med massa "fejklinne", både dukar och servetter!
    Jo fästmannen snackade om dom också så vi får väl åka ut till dom och kolla lite :) Var inne och kollade i deras katalog online någon månad sedan då han tyckte vi skulle ha papper :p Han är rätt smart ibland min dude :)
    knyttan skrev 2012-05-24 19:35:29 följande:
    Har sytt egna servetter av bommullstyg. Kommer nog ta dukar från cateringen, vi behöver bara 8 st så det blir ju inte så mkt.
    Nej då bli det ju inte så dyrt :) Hoppas kunna köpa pappersservetter om de finns något fint och sen hyra dukar bara.
  • LindaochJohn
    Caroline0728 skrev 2012-05-24 17:25:12 följande:
    Åh tack! Det ska jag med kolla upp då!
Svar på tråden Kalmarbrudar?!