• LindaochJohn

Kalmarbrudar?!

Hej!

Tänkte kolla om det finns några mer brudar runt Kalmar här inne?
    Vet att jag hittade några för att tag sen, men sen försvann min tid för planering helt.. Nu är jag på G igen o söker vänner att diskutera med! Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-06 22:29
    Frejjan 12 Maj
    Dolly P 19 Maj
    m2012 2 Juni
    pernillaochhenrik 30 Juni
    Knyttan 7 Juli
    Caroline0728 28 Juli
    Augustesen 4 Augusti
    lindaochjohn 1 September
    Minuz 1 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-24 13:55
    malinax Januari 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-14 15:44
    LinaPelle Lindman 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-17 15:07
    Doffan 2 Juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-29 18:16
    Pekkiisch4 12 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-08 09:51
    Jiwer 2013

• Svar på tråden Kalmarbrudar?!
  • augustesen
    m2012 skrev 2012-05-21 13:20:59 följande:

Yey!
    Jag hade skrivit ett jättelångt svar och så försvann allt. Kul.
    Hursom vi har räknat med 8 karaffer tillsammans med Christian på p-komp. då vi inte kommer ha kvar vinkaraffen på bordet utan personalen får vara kvicka och se vart det behövs nytt. Så då borde det räcka för oss :)

och nu skriver jag då igen ungefär hur vi har räknat då det andra försvann :) Jag har det inte exakt i huvudet men typ så här:
    Som det ser ut nu så får vi duka kvällen innan och då kommer det ändå att vara med en person från servisen och där räknar jag med 2h på personaltiden.  (2h)
    På dagen kommer det behövas 2 personer där från kl. 16 som ställer fram förrätten och som börjar hälla upp välkomstskålen. (2h)
    Från kl 17 behöver det nog vara fullstyrka =4 personer och de kommer behövas fram till att tårtan serveras ca kl. 21 (16h)
    När tårtan är avdukad och allt i köket är fixat så får 2 gå hem och en måste ju vara kvar och jag hoppas att de är klara med allt till kl. 00:00 (det kan ju inte ens ta så lång tid om de plockar under tiden vi sitter och äter) (9h) och sen måste vi ju ha en kvar tills den sista personen har lämnat lokalen och ja vi får väl räkna till kl 3 då fast jag tror att det i självaverket kommer vara vid 2:30 typ (3h)
    Så totlat blir detta då ca 32 h. Och jag tror Christian sa att vi skulle räkna på mellan 35-40h om vi lät personalen duka allt innan också men det får vi hjälp med nu.

Nooo..då blir man så jävla förbannad!!! :(

Ja men då är det ju ingen fara med karafferna, vi tänkte spara in lite på personalen genom att låna gästerna servera sig själva..det lär ju gå lite mer vin men äscha. Måste det vara med någon från personalen när man dukar?
    Uscha detta kommer bli dyrt, tur man bara gifter sig en gång :) Jag hoppas att det räcker med 2 personal från 16-22 = 12 timmar totalt. Vi har ju som sagt 2 killar som kommer stå i baren som ska hjälpa till, haha om dom nekar det kommer jag få ett frispel :p
  • m2012
    augustesen skrev 2012-05-21 18:31:57 följande:
    Nooo..då blir man så jävla förbannad!!! :(

Ja men då är det ju ingen fara med karafferna, vi tänkte spara in lite på personalen genom att låna gästerna servera sig själva..det lär ju gå lite mer vin men äscha. Måste det vara med någon från personalen när man dukar?
    Uscha detta kommer bli dyrt, tur man bara gifter sig en gång :) Jag hoppas att det räcker med 2 personal från 16-22 = 12 timmar totalt. Vi har ju som sagt 2 killar som kommer stå i baren som ska hjälpa till, haha om dom nekar det kommer jag få ett frispel :p
    Ska gästerna gå hem kl 22?
    Jag vet inte om Christian inte har sagt detta till er, men den person som det står ska ingå i hyran för att vara med tills vi går hem (som måste vara där ingen får ju  vara kvar utan personal på plats) verkade inte ingå för oss när vi frågade eftersom den ingår i servisen och kommer att städa under tiden som vi har  festen. Hänger du med?
    Jag ska fråga den nya kontaktpersonen lite blåögt tänkte jag men vi är inställda på att den helt enkelt inte ingår...
    Vilket är vilseledande.
    Vi behöver ha 4 personer eftersom vi ha sittaden servering. Hade väldigt gärna dragit ned på det annars. Men kanske kan man snåla och köra på 2 personer fram till att förrätten ska dukas ut?
  • m2012
    m2012 skrev 2012-05-21 18:56:33 följande:
    Jag vet inte om Christian inte har sagt detta till er, men den person som det står ska ingå i hyran för att vara med tills vi går hem (som måste vara där ingen får ju  vara kvar utan personal på plats) verkade inte ingå för oss när vi frågade eftersom den ingår i servisen och kommer att städa under tiden som vi har  festen. Hänger du med?
    Jag ska fråga den nya kontaktpersonen lite blåögt tänkte jag men vi är inställda på att den helt enkelt inte ingår...
    Vilket är vilseledande.
    Vi behöver ha 4 personer eftersom vi ha sittaden servering. Hade väldigt gärna dragit ned på det annars. Men kanske kan man snåla och köra på 2 personer fram till att förrätten ska dukas ut?
    alltså dukas av...
  • augustesen
    m2012 skrev 2012-05-21 18:56:33 följande:
    Vilket är vilseledande.
    Det står ju att det ska ingå en ansvarig som ansvarar för stängning, aldrig i mitt liv att jag tänker betala för någon som är kvar till 02. Han godkände att vi hade egna bartenders för att spara pengar och det står med i offerten att en ansvarig ingår så det vägrar jag släppa på - stå på dig!!

Ja då förstår jag att det behövs mer folk, han rekommenderade oss 4 pers men sa att 2-3 kan fungera. Make it work säger jag *hihi*. Nej men behövs ju inte så mycket folk om man har buffé och han sköt så väldigt om deras serveringspersonal så upp till bevis :p

Dom verkar ju vara öppna för att låta personalen komma/gå lite hur man vill för att optimera kvällen och spara in pengar till dom som vill. Det handlar ju om rätt mycket pengar så jag skulle snåla på personalen så långt det går..finns mycket annat att lägga pengar på :)
  • augustesen

"Anläggningen hyrs ut med en ansvarig person på plats hela arrangemanget" står det i vår offert, det tar jag för givet betyder att vi inte måste betala för att någon stannar till 02/03.

Men dom är ju rätt luddiga ibland :p

• m2012
    augustesen skrev 2012-05-21 19:35:13 följande:
    "Anläggningen hyrs ut med en ansvarig person på plats hela arrangemanget" står det i vår offert, det tar jag för givet betyder att vi inte måste betala för att någon stannar till 02/03.

Men dom är ju rätt luddiga ibland :p
    Jo jag vet och när jag nämnde det skruvade han sig på sig massor... och sen sa han att riktigt så fungerade det ju inte för oss. MEN nu har jag skrivit till den nya kontaktpersonen och sagt att vi har tolkat det hela som att så snart servering är över så ingår den personen som är kvar. Det är sjukt mycket pengar i serveringspersonalen alltså. Jag bad henne nu också att försöka sätta en siffra på antal timmar vi lär behöva dem så att de har ett mål att sträva efter. Annars kanske de utför ett arbete som egentligen kan ta 25 h på 35h tänker jag.
  • augustesen
    m2012 skrev 2012-05-21 20:00:25 följande:
    Jo jag vet och när jag nämnde det skruvade han sig på sig massor... och sen sa han att riktigt så fungerade det ju inte för oss. MEN nu har jag skrivit till den nya kontaktpersonen och sagt att vi har tolkat det hela som att så snart servering är över så ingår den personen som är kvar. Det är sjukt mycket pengar i serveringspersonalen alltså. Jag bad henne nu också att försöka sätta en siffra på antal timmar vi lär behöva dem så att de har ett mål att sträva efter. Annars kanske de utför ett arbete som egentligen kan ta 25 h på 35h tänker jag.
    Det kommer jag inte acceptera, aldrig i livet! Har dom sagt någonting får dom stå för det, inget snack om saken :)
    Jag trodde att det typ skulle sitta en nisse i ett hörn och inte vara någon vanlig servitör :p Haha!

Jo det är nog rätt bra om dom sätter en siffra på hur lång tid det bör ha. Visst kan det vara lite klurigt eftersom dom bara haft ett bröllop på plats..men dom vet ju ändå hur lång tid allting tar. Ja man vet ju aldrig om dom utnyttjar en, fick inte den känslan men personalen vill ju tjäna pengar :p
  • m2012
    augustesen skrev 2012-05-21 20:10:49 följande:
    Det kommer jag inte acceptera, aldrig i livet! Har dom sagt någonting får dom stå för det, inget snack om saken :)
    Jag trodde att det typ skulle sitta en nisse i ett hörn och inte vara någon vanlig servitör :p Haha!

Jo det är nog rätt bra om dom sätter en siffra på hur lång tid det bör ha. Visst kan det vara lite klurigt eftersom dom bara haft ett bröllop på plats..men dom vet ju ändå hur lång tid allting tar. Ja man vet ju aldrig om dom utnyttjar en, fick inte den känslan men personalen vill ju tjäna pengar :p
    Nu har jag fått svar... om än kryptiskt och jag tolkar det dersvärre som att vi får betala för personalen som ska vara kvar till stängning även om den inte gör ngt.... humm humm. Kolla du också gärna.
  • augustesen
    m2012 skrev 2012-05-22 18:23:55 följande:
    Nu har jag fått svar... om än kryptiskt och jag tolkar det dersvärre som att vi får betala för personalen som ska vara kvar till stängning även om den inte gör ngt.... humm humm. Kolla du också gärna.
    jag fick svar idag efter att ha skickat ytterligare ett mail. Och hon svarade inte ens på alla frågorna. Vi ska ha möte nästa vecka och gå igenom allting..jag tänker då inte betala för att gå igenom allting som vi redan gått igenom med Bella :p Haha jag är då ingen lätt kund men oh well :)

Var du på bröllopsmässan? Man fick nämligen 5% rabatt på hela arrangemanget från Partykompaniet :) Hittade min kupong igår..haha några tusen i rabatt blir det ju :)
  • m2012
    augustesen skrev 2012-05-22 18:33:04 följande:
    jag fick svar idag efter att ha skickat ytterligare ett mail. Och hon svarade inte ens på alla frågorna. Vi ska ha möte nästa vecka och gå igenom allting..jag tänker då inte betala för att gå igenom allting som vi redan gått igenom med Bella :p Haha jag är då ingen lätt kund men oh well :)

Var du på bröllopsmässan? Man fick nämligen 5% rabatt på hela arrangemanget från Partykompaniet :) Hittade min kupong igår..haha några tusen i rabatt blir det ju :)
    Ja jag var på bröllopsmässan men den kupongen har jag missat. Låg den i godiebagen? Den har jag rensat men vart har jag lagt alla dem någonstans då?
    Kan man kanske säga att man var där ändå?
    Hon svarade inte på alla våra frågor heller. 4 gånger har jag frågat vilket vin de rekommenderar till maten för det skulle vi få hjälp med. Vet fortfarande inte svaret.
Svar på tråden Kalmarbrudar?!