• LindaochJohn

Kalmarbrudar?!

Hej!

Tänkte kolla om det finns några mer brudar runt Kalmar här inne?
    Vet att jag hittade några för att tag sen, men sen försvann min tid för planering helt.. Nu är jag på G igen o söker vänner att diskutera med! Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-06 22:29
    Frejjan 12 Maj
    Dolly P 19 Maj
    m2012 2 Juni
    pernillaochhenrik 30 Juni
    Knyttan 7 Juli
    Caroline0728 28 Juli
    Augustesen 4 Augusti
    lindaochjohn 1 September
    Minuz 1 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-24 13:55
    malinax Januari 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-14 15:44
    LinaPelle Lindman 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-17 15:07
    Doffan 2 Juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-29 18:16
    Pekkiisch4 12 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-08 09:51
    Jiwer 2013

• Svar på tråden Kalmarbrudar?!
  • LindaochJohn

Grattis Frejjan! Hoppas er dag har är/har varit superbra! Du får berätta om den sen! Skrattande

Jiwer - Jag tycker 1 eller 6 är finast

• Dolly P

Här är det verkligen fullt upp nu.
    Igår var vi hos min pappa och fixade logen vi ska ha bröllopsfesten i. Det kommer bli såå bra. Vi är inte färdiga än, ska upp på Tisdag igen och fortsätta. Bilder finns i bloggen. Och kommer uppdatera med bilder där hela tiden under arbetets gång.

www.zidde.blogg.se

Hur går det för er andra?

• knyttan
    Dolly P skrev 2012-05-13 08:21:22 följande:
    Här är det verkligen fullt upp nu.
    Igår var vi hos min pappa och fixade logen vi ska ha bröllopsfesten i. Det kommer bli såå bra. Vi är inte färdiga än, ska upp på Tisdag igen och fortsätta. Bilder finns i bloggen. Och kommer uppdatera med bilder där hela tiden under arbetets gång.

www.zidde.blogg.se

Hur går det för er andra?
    Kikade in på din blogg, kul att se lite bilder från Nybban Skrattande
  • Dolly P
    knyttan skrev 2012-05-13 10:34:21 följande:
    Kikade in på din blogg, kul att se lite bilder från Nybban Skrattande
    Kom du också från Nybro eller hur var det?Skrattande
  • knyttan
    Dolly P skrev 2012-05-13 10:53:14 följande:
    Kom du också från Nybro eller hur var det?Skrattande
    Ja jag är uppvuxen där och mina föräldrar bor fortfarande kvar. Men jag flyttade därifrån direkt efter gymnasiet, så det är ett antal år sen.
  • Dolly P
    knyttan skrev 2012-05-13 11:07:16 följande:
    Ja jag är uppvuxen där och mina föräldrar bor fortfarande kvar. Men jag flyttade därifrån direkt efter gymnasiet, så det är ett antal år sen.
    ah ok. Vart i Nybro då? haha ja Nybro är ju inte mkt att ha. Fast vi kommer flytta tillbaka dit någon gång.
  • LindaochJohn

Ser ju jättebra ut Dolly P! Det kommer bli jättefint! Skrattande

Själv funderar jag på om jag verkligen vill gifta in mig i min blivandes familj... Skrikandes
    Våra familjer är som natt o dag, tänker verkligen inte lika om någonting.
    Jag vet att det kommer bli massa bråk från hans familj angående gästlista mm.
    O hans mamma vågar inte säga något om bröllopet när jag är med, bara när han och hon är ensamma så hon kan "övertala" honom om att hennes sätt är bäst. En del av hennes förslag är jättebra, men jag har blivit så anti mot allt som har med henne att göra att jag blir galen!
    Så fort de har pratat minsta lilla om bröllopet känner jag mig på något sätt sviken av min blivande för att han inte bara säger att "det kan vi väl ta när Linda är med oxå?"

Är inte alls glad efter den här helgen med firandet av min examen.
    Vet inte om jag har någon lust att gifta mig längre. Gråter

• Pekkiisch4
    LindaochJohn skrev 2012-05-13 17:14:02 följande:
    Ser ju jättebra ut Dolly P! Det kommer bli jättefint! Skrattande

Själv funderar jag på om jag verkligen vill gifta in mig i min blivandes familj... Skrikandes
    Våra familjer är som natt o dag, tänker verkligen inte lika om någonting.
    Jag vet att det kommer bli massa bråk från hans familj angående gästlista mm.
    O hans mamma vågar inte säga något om bröllopet när jag är med, bara när han och hon är ensamma så hon kan "övertala" honom om att hennes sätt är bäst. En del av hennes förslag är jättebra, men jag har blivit så anti mot allt som har med henne att göra att jag blir galen!
    Så fort de har pratat minsta lilla om bröllopet känner jag mig på något sätt sviken av min blivande för att han inte bara säger att "det kan vi väl ta när Linda är med oxå?"

Är inte alls glad efter den här helgen med firandet av min examen.
    Vet inte om jag har någon lust att gifta mig längre. Gråter
    Linda, det är ERT bröllop och ingen annans, det NI tycker är rätt är rätt, och det ska ingen annan ha åsikter om. NI bjuder dem NI vill bjuda och så är det. Det är ER dag.

Jag är verkligen hatad av min svärmor, och hon har många åsikter om bröllopet, men det är fortfarande vårt och inte hennes. Passar inte vårtat bröllop henne behöver hon inte komma och det sa jag till henne.

Bara för att jag gifter mig med den jag vill gifta mig med betyder inte det att jag gifter mig med svärmor och tänker bli polare med henne. Jag kommer inte träffa henne något för det. Hon ska bara stå snällt brevid och vara stolt över sin son i detta fall..

Jag hoppas verkligen du gör det du vill göra, men ställ inte in ett bröllop p.g.a svärmor/hans familj. Utan vill du tillbringa ditt liv med den du älskar så ska du gifta dig. Det blir liksom inte bättre med åren ;)

Styrke Kram !
  • frejjan

Tack för gratulationerna! :) Nu är jag GIFT!! :D Hade en helt underbar dag!! Är så otroligt nöjd och vi har bara fått beröm för mat, upplägg, dukning ja ALLT! alla gäster verkar vara lika nöjda som vi :) Blev ett regnigt bröllop så det gick inte att fota några fina naturbilder som jag så gärna velat ha, men vädret kan man ju inte råda över! Dagen går jättesnabbt så njut av varenda sekund!! :)

Svar på tråden Kalmarbrudar?!