LindaochJohn skrev 2012-05-13 17:14:02 följande:
Ser ju jättebra ut Dolly P! Det kommer bli jättefint!
Själv funderar jag på om jag verkligen vill gifta in mig i min blivandes familj...

Våra familjer är som natt o dag, tänker verkligen inte lika om någonting.
Jag vet att det kommer bli massa bråk från hans familj angående gästlista mm.
O hans mamma vågar inte säga något om bröllopet när jag är med, bara när han och hon är ensamma så hon kan "övertala" honom om att hennes sätt är bäst. En del av hennes förslag är jättebra, men jag har blivit så anti mot allt som har med henne att göra att jag blir galen!
Så fort de har pratat minsta lilla om bröllopet känner jag mig på något sätt sviken av min blivande för att han inte bara säger att "det kan vi väl ta när Linda är med oxå?"
Är inte alls glad efter den här helgen med firandet av min examen.
Vet inte om jag har någon lust att gifta mig längre.

Linda, det är ERT bröllop och ingen annans, det NI tycker är rätt är rätt, och det ska ingen annan ha åsikter om. NI bjuder dem NI vill bjuda och så är det. Det är ER dag.
Jag är verkligen hatad av min svärmor, och hon har många åsikter om bröllopet, men det är fortfarande vårt och inte hennes. Passar inte vårtat bröllop henne behöver hon inte komma och det sa jag till henne.
Bara för att jag gifter mig med den jag vill gifta mig med betyder inte det att jag gifter mig med svärmor och tänker bli polare med henne. Jag kommer inte träffa henne något för det. Hon ska bara stå snällt brevid och vara stolt över sin son i detta fall..
Jag hoppas verkligen du gör det du vill göra, men ställ inte in ett bröllop p.g.a svärmor/hans familj. Utan vill du tillbringa ditt liv med den du älskar så ska du gifta dig. Det blir liksom inte bättre med åren ;)
Styrke Kram !