• LindaochJohn

Kalmarbrudar?!

Hej!

Tänkte kolla om det finns några mer brudar runt Kalmar här inne?
    Vet att jag hittade några för att tag sen, men sen försvann min tid för planering helt.. Nu är jag på G igen o söker vänner att diskutera med! Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-06 22:29
    Frejjan 12 Maj
    Dolly P 19 Maj
    m2012 2 Juni
    pernillaochhenrik 30 Juni
    Knyttan 7 Juli
    Caroline0728 28 Juli
    Augustesen 4 Augusti
    lindaochjohn 1 September
    Minuz 1 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-24 13:55
    malinax Januari 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-14 15:44
    LinaPelle Lindman 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-17 15:07
    Doffan 2 Juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-29 18:16
    Pekkiisch4 12 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-08 09:51
    Jiwer 2013

• Svar på tråden Kalmarbrudar?!
  • Caroline0728

Jaha! nja, reklamation gör man när varan/tjänsten inte är/utförts som avtalat. Det är mer som att man påpekar skadan och klagar.
    Skadestånd blir ersättningen till följd av avtalsbrottet/skadan.

Nyfiken på vad butiken har att säga.
    Det är alltid bra att dra upp konsumentlagar, eftersom konsumenter i princip alltid får rätt - och det vet butiker om.

Pinsamt att inte vara mer tillmötesgående, det är inte vilken klänning som helst det handlar om..

• frejjan

Ringde precis sambon, men han svarade inte, så han är säkert i butiken nu.. Jag hoppas han formulerar sig bra nu och att de gör något! Jämförde det hon sytt nytt och hur längden är på andra sidan och det skiljer ju 1 cm, så att det ska vara så var bara en dålig ursäkt hon kom med för att hon inte kom på vad hon skulle säga!

Caroline0728 skrev 2012-05-08 16:21:10 följande:
    Jaha! nja, reklamation gör man när varan/tjänsten inte är/utförts som avtalat. Det är mer som att man påpekar skadan och klagar.
    Skadestånd blir ersättningen till följd av avtalsbrottet/skadan.

Nyfiken på vad butiken har att säga.
    Det är alltid bra att dra upp konsumentlagar, eftersom konsumenter i princip alltid får rätt - och det vet butiker om.

Pinsamt att inte vara mer tillmötesgående, det är inte vilken klänning som helst det handlar om..
  • m2012
    frejjan skrev 2012-05-08 16:28:44 följande:
    Ringde precis sambon, men han svarade inte, så han är säkert i butiken nu.. Jag hoppas han formulerar sig bra nu och att de gör något! Jämförde det hon sytt nytt och hur längden är på andra sidan och det skiljer ju 1 cm, så att det ska vara så var bara en dålig ursäkt hon kom med för att hon inte kom på vad hon skulle säga!
    åååå jag börjar bli så nervös nu. De ska ju lägga upp min klänning samt "lägga ut" den och sätta i några fler stålskenor i den. Det är nästan att jag inte vågar lämna den till dem... hujeda mig så du har råkat ut för.
    Du måste berätta vad de sagt sen.
    Vilken toppensambo du har som går in och pratar med dem! Det är nog inte alla killar som skulle göra det bara så där på rakarm.
  • frejjan

Alla ägare gifta, så vi vet vad alla kunder går igenom! :)

m2012 skrev 2012-05-08 15:15:17 följande:
    Men snälla nån! Huvaligen vilken mardröm och vilket "härligt" förslag på lösning med brudbuketten.
    Det är lite synd att det inte finns mer än en butik i stan alltså.
    Kanske vi här skulle öppna en tillsammans? :)
  • frejjan

Vad är det för stålskenor? Jag lämnar inte ifrån mig min klänning nå mer till dem.. De får inte röra något jag äger mera!

Jag uppdaterar så fort jag vet något mer! Min sambo var rätt så le på dem han oxå, speciellt när han såg hur ledsen jag var för han vet hur mkt jag fixat och styrt med allt inför bröllopet och vi har haft rätt mkt motgångar. I princip allt har strulat, så detta var droppen!

m2012 skrev 2012-05-08 16:32:10 följande:
    åååå jag börjar bli så nervös nu. De ska ju lägga upp min klänning samt "lägga ut" den och sätta i några fler stålskenor i den. Det är nästan att jag inte vågar lämna den till dem... hujeda mig så du har råkat ut för.
    Du måste berätta vad de sagt sen.
    Vilken toppensambo du har som går in och pratar med dem! Det är nog inte alla killar som skulle göra det bara så där på rakarm.
  • m2012
    frejjan skrev 2012-05-08 16:38:01 följande:

Vad är det för stålskenor? Jag lämnar inte ifrån mig min klänning nå mer till dem.. De får inte röra något jag äger mera!

Jag uppdaterar så fort jag vet något mer! Min sambo var rätt så le på dem han oxå, speciellt när han såg hur ledsen jag var för han vet hur mkt jag fixat och styrt med allt inför bröllopet och vi har haft rätt mkt motgångar. I princip allt har strulat, så detta var droppen!

Sånna skenor som göra att tyget inte "korvar" sig om du hänger med på vad jag menar?
    Jag är lite kurvig vid ryggslutet (okej jag erkänner att det är love-handels)  vilket göra att det gärna blir lite "korvigt" i tyget. Jag tror det sitter två skenor i ryggen och två i fram redan men jag skulle behöva 2 till på sidan typ. Jag avvaktar nog lite... hehe
  • frejjan

Aha då förstår jag vad du menar! :) Jag har bara två fram vad jag kan hitta.. Har väl köpt nåt b exemplar verkar det som.. Jag har köpt en sån där hög trosa som håller in magen lite och de härliga kärlekshandtagen ;)

Har du fått din underkjol ännu?

m2012 skrev 2012-05-08 16:43:37 följande:
    Sånna skenor som göra att tyget inte "korvar" sig om du hänger med på vad jag menar?
    Jag är lite kurvig vid ryggslutet (okej jag erkänner att det är love-handels) vilket göra att det gärna blir lite "korvigt" i tyget. Jag tror det sitter två skenor i ryggen och två i fram redan men jag skulle behöva 2 till på sidan typ. Jag avvaktar nog lite... hehe
  • m2012
    frejjan skrev 2012-05-07 22:05:15 följande:
    Jo jag borde vara stenhård och vägra betala något mer (de vill ju ha 900 kr för tvätt och sömnad som vi kom överrens om INNAN det här hände) men känner mig inte så sugen på att betala dessa pengar längre.. Men är så svårt o komma in ensam i en butik med massa kunder och stå på sig och vara arg för alla lär ju glo :P Jag får försöka peppa upp mig inatt helt enkelt och hoppas på att hon iaf lyckats ordna till klänningen så att den går att använda och sen begära kompensation!! Vem vet de kanske är här inne o läser tom? Hehe börjar nog bli lite paranoid oxå ;P
    Jagh ar också bara 2 ser jag nu, i fram (?) Det är sömmar i bak ser jag, det är i sömmarna de skulle sätta i skenor :)
    Så inget b med din klänning, bara b bemötande.

Nej kjolen har inte kommit ännu. Snart 1 vecka sedan jag beställde så jag hoppas att den kommer under denna veckan. :S
  • frejjan

Haha där fann du dig ;)

Sambon hann aldrig in i butiken för svärmor ringde innan och när hon fick höra vad som hänt blev hon vansinnig så hon är påväg hit nu och ska hämta klänningen och sen ska hon in till dem innan de stänger och prata med dem.

m2012 skrev 2012-05-08 16:56:23 följande:
    Jagh ar också bara 2 ser jag nu, i fram (?) Det är sömmar i bak ser jag, det är i sömmarna de skulle sätta i skenor :)
    Så inget b med din klänning, bara b bemötande.

Nej kjolen har inte kommit ännu. Snart 1 vecka sedan jag beställde så jag hoppas att den kommer under denna veckan. :S
Svar på tråden Kalmarbrudar?!