• LindaochJohn

Kalmarbrudar?!

Hej!

Tänkte kolla om det finns några mer brudar runt Kalmar här inne?
    Vet att jag hittade några för att tag sen, men sen försvann min tid för planering helt.. Nu är jag på G igen o söker vänner att diskutera med! Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-06 22:29
    Frejjan 12 Maj
    Dolly P 19 Maj
    m2012 2 Juni
    pernillaochhenrik 30 Juni
    Knyttan 7 Juli
    Caroline0728 28 Juli
    Augustesen 4 Augusti
    lindaochjohn 1 September
    Minuz 1 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-24 13:55
    malinax Januari 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-14 15:44
    LinaPelle Lindman 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-17 15:07
    Doffan 2 Juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-29 18:16
    Pekkiisch4 12 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-08 09:51
    Jiwer 2013

• Svar på tråden Kalmarbrudar?!
  • knyttan
    frejjan skrev 2012-05-08 17:10:12 följande:

Haha där fann du dig ;)

Sambon hann aldrig in i butiken för svärmor ringde innan och när hon fick höra vad som hänt blev hon vansinnig så hon är påväg hit nu och ska hämta klänningen och sen ska hon in till dem innan de stänger och prata med dem.

Oj säger jag bara nu när jag har läst vad som hänt i denna tråd sen igår!!! Stackars stackars dig Frejjan!! Svärmor kan kanske släppa loss den berömda svärmorstungan Tungan ute Hoppas det löser sig till det bästa för dig i alla fall, bara hota med att go Konsumentverket on their asses!
  • frejjan

Bröllopsbutiken kan ta sig i arslet!! Jag hoppas de förlorar alla jävla kunder de har!!

De påstår för det första att min klänning var helt ny när jag köpte den vilket jag har svårt o tro, med tanke på att hon i butiken visade att det var en fläck på innerkjolen som troligtvis kom från någon som fått något på benet.

Kommer inte få någon ersättning överhuvudtaget för de tycker att det räcker med att de har klippt tyg från en annan klänning till min klänning så det tänker inte göra något mer överhuvudtaget förutom att fixa till längden på framstycket och jag får klänningen på FREDAG!! :´(

• LindaochJohn
    frejjan skrev 2012-05-08 18:26:58 följande:

Bröllopsbutiken kan ta sig i arslet!! Jag hoppas de förlorar alla jävla kunder de har!!

De påstår för det första att min klänning var helt ny när jag köpte den vilket jag har svårt o tro, med tanke på att hon i butiken visade att det var en fläck på innerkjolen som troligtvis kom från någon som fått något på benet.

Kommer inte få någon ersättning överhuvudtaget för de tycker att det räcker med att de har klippt tyg från en annan klänning till min klänning så det tänker inte göra något mer överhuvudtaget förutom att fixa till längden på framstycket och jag får klänningen på FREDAG!! :´(

Men för h......e!

Caroline0728 - du får gå med till butiken o säga allt du vet!
    Jag kan oxå hänga med o säga att så kan man ju för sjutton inte hålla på! Vi får samla hela gånget o gå dit o varna för att om de trodde att de inte hade dåkigt rykte innan så kommer de minsann få det nu! Vi kommer varna varenda en!
  • m2012

:( :( :( suck suck suck och på fredag !? Fast du ska se att de nog kommer försöka ta bort fläckarna så att det är därför.

• Dolly P

Hej på er.
    Nu var det ett bra tag sen jag var här inne. Det är så mkt att göra nu, så brukar bara kika in ibland och läsa vad ni skriver.Skrattande

Här är det full fart från morgon till kväll med att fixa allt.
    Övning i kyrkan hade vi förra helgen. Det gick bra. Dock fick vi ändra på lite saker som vi hade ställt in oss på.
    Jag hade velat att Andreas ska stå vid altaeret när jag kommer in, men det gillade inte riktigt prästen. Så vi kommer gå in tillsammans. Vi hade även tänkt ha dom vanliga löftena, alltså: Jag Elin tager dig Andreas osv. Men han tyckte vi skulle ha en nyare variant. Så nu ska vi lära oss dom utantill. Jag kan dom redan, men kommer garanterat komma av mig i kyrkan, och komemr säkert grina.
    Vi ville ha musik från cd när vi går ut. Men det var inte heller så poppis. Han skulle gå med på att vi hade det om vi ville. Men man märkte på honom att det inte var något han egentligen ville ha. Så det blir wilmas tema när vi går in och änglagård när vi går ut, båda på orgel.

Vi har även bytt lokal ( kanske jag har skrivit innan) haha minns knappt vad jag åt till frukost nu i all kaos. Vi avbokade ruskemåla och kommer ha festen på pappas gård istället.

• frejjan

Tack tjejer för all pepp och allt stöd!! Blir total bojkott av bröllopsbutiken. Har även skrivit på fb :P

Anledningen till att jag inte får den förrän på fredag är för att sömmerskan inte jobbar onsdagar och torsdagar, så inget försöka ta bort fläckar där inte :/

• Caroline0728

Jag bor tyvärr i Stockholm (blir inte Kalmarbo igen förrän till sommaren), annars hade jag varit på en liten demonstration utanför butiken.
    Seriöst är det där inte okej någonstans. Men det var alltså en fläck på klänningen innan du köpte den Frejjan? Som du fick se? Och sen tog du hem klänningen, lämnade in den igen, och sen var det nya fel? Eller har jag missuppfattat det?

Att den var ny från början spelar ju ingen roll, det är ju inte ett argument om de förstört den...Aaah jag hoppas butiken min klänning hänger i tar väl hand om den!!!

• Caroline0728

Nu har jag gått tillbaka i vår konversation här, den börjar bli lång!

Du skriver att butiken ringde till dig och sa att det blivit en rand, då har de alltså en gång ringt och sagt att de gjort fel?
    Att de lämnar in en klänning till tvätt och det då blir en rand/fläck, det kan aldrig vara ditt fel. Det får vara butikens/kemtvättens ansvar att hantera plaggen på rätt sätt, typ "damma av" klänningen innan tvätten.
    Att de sedan erbjuder sig att sy dit tyg mm, det är också deras ansvar, aldrig något du skulle betala för/som de kan använda som argument, utan deras ansvar. De är ansvariga för att åtgärda fel de har skapat.

Jag skulle ALDRIG gett mig här. Du ska inte betala ett endaste öre för den där klänningen, de borde erbjuda dig en ny, alternativt en som är helt åtgärdad och fin, alternativt en prissänkning. Finns inget annat.
    De är skyldiga att ge dig avtalad klänning helt enkelt. Att endast fixa till det som de behagar är absolut inte ok!

• frejjan

Det var en fläck på klänningen när jag köpte den och den är borta nu men ist hade de gjort en ny fläck som inte gick att få bort. Så det de gjorde då var att klippa bort ett tygstycke från en annan klänning o sy fast på min. Bara det att hon sytt det kortare än undertyget längst ner plus att kollar man riktigt nära ser man att det är en svag svag rand i tyget där. Nu ska de iaf åtgärda så längden blir rätt. Jag upptäckte en till fläck på klänningen när jag kom hem idag och den visste de om när jag ringde butiken, men de påstår att jag gjort den och jag har inte gjort den. Sen är det nån rand längst ner på klänningen o damm i vissa sömmar (som tack o lov inte syns). Visst det var damm längst ner på klänningen när jag lämnade in den, men inga fläckar! Hur som helst vill de inte ersätta mig mera för de tycker att klänningen de fick lov att klippa sönder räcker som kompensation. Plus att de drog av 400 kr när jag sa att jag fått köra 6 mil extra pga detta. Så har fått betala 500 kr för deras sk sömmnad och tvätt. Jag har pratat med dem och svärmor har pratat med dem, men de vägrar att ge sig! När jag påpekade felet i telefonen om att tyget var kortare utanpå än inuti så anklagar hon mig för att överdriva och att det ska vara så. När första fläcken som de gjort inte gick bort börja hon med att föreslå att brudbuketten kanske kunde dölja fläcken. Det de trycker på är att jag haft klänningen hemma och att jag måste gjort något med den där.

• Caroline0728

Eftersom sömnaden och tvätten inte direkt blev som det var tänkt skulle jag inte betalat de 500 kronorna. Det är ju det minsta man kan begära, att de står för det... Spelar ingen roll hur de åtgärdar klänningen, det var deras val att klippa sönder en annan klänning, det är upp till butiken att antingen återställa klänningen totalt, alternativt inte ta fullt betalt för den.

Tyvärr går det inte att bevisa att du inte gjort något med den hemma, samtidigt vore det ju konstigt om sådana liknande fläckar bara dök upp på den, som butiken dessutom visste om...

Om de gjort en fläck och deras åtgärder inte återställer klänningen är det aldrig du som ska betala ju!
    Vet dock inte hur du ska gå tillväga eftersom de beter sig som de gör...

Förstår inte hur man kan bete sig såhär när det rör någons brudklänning!! Blir så arg!

Svar på tråden Kalmarbrudar?!