• LindaochJohn

Kalmarbrudar?!

Hej!

Tänkte kolla om det finns några mer brudar runt Kalmar här inne?
    Vet att jag hittade några för att tag sen, men sen försvann min tid för planering helt.. Nu är jag på G igen o söker vänner att diskutera med! Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-06 22:29
    Frejjan 12 Maj
    Dolly P 19 Maj
    m2012 2 Juni
    pernillaochhenrik 30 Juni
    Knyttan 7 Juli
    Caroline0728 28 Juli
    Augustesen 4 Augusti
    lindaochjohn 1 September
    Minuz 1 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-24 13:55
    malinax Januari 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-14 15:44
    LinaPelle Lindman 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-17 15:07
    Doffan 2 Juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-29 18:16
    Pekkiisch4 12 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-08 09:51
    Jiwer 2013

• Svar på tråden Kalmarbrudar?!
  • LindaochJohn
    frejjan skrev 2012-05-07 22:05:15 följande:
    Jo jag borde vara stenhård och vägra betala något mer (de vill ju ha 900 kr för tvätt och sömnad som vi kom överrens om INNAN det här hände) men känner mig inte så sugen på att betala dessa pengar längre.. Men är så svårt o komma in ensam i en butik med massa kunder och stå på sig och vara arg för alla lär ju glo :P Jag får försöka peppa upp mig inatt helt enkelt och hoppas på att hon iaf lyckats ordna till klänningen så att den går att använda och sen begära kompensation!! Vem vet de kanske är här inne o läser tom? Hehe börjar nog bli lite paranoid oxå ;P

Om de har något vett i skallen kommer de förstå att det är riktigt dålig service! Bara stå på dig!

• LindaochJohn

Vad tror ni om den här till brudgum o marskalkar?
  • augustesen
    frejjan skrev 2012-05-07 22:05:15 följande:
    Jo jag borde vara stenhård och vägra betala något mer (de vill ju ha 900 kr för tvätt och sömnad som vi kom överrens om INNAN det här hände) men känner mig inte så sugen på att betala dessa pengar längre.. Men är så svårt o komma in ensam i en butik med massa kunder och stå på sig och vara arg för alla lär ju glo :P Jag får försöka peppa upp mig inatt helt enkelt och hoppas på att hon iaf lyckats ordna till klänningen så att den går att använda och sen begära kompensation!! Vem vet de kanske är här inne o läser tom? Hehe börjar nog bli lite paranoid oxå ;P
    Du ska absolut INTE betala för det dom gjort, det enda dom gjort är att sänka värdet på klänningen. Jag menar ingen skulle ju köpa en begagnad klänning som är skarvad..minst 50% av värdet skulle jag kräva tillbaka.

Dom borde ju hålla koll på vad som händer på nätet, kanske därför hon blivit så aggro :p
  • frejjan

Jag får ta till mig alla era ord och peppa upp mig. För ärligt talat håller jag helt med er att jag inte borde behöva betala något och bli kompenserad, men är alldeles för snäll i slutändan :P Håll tummarna för att klänningen ser okej ut nu! Kl 11 står jag där!

augustesen skrev 2012-05-07 22:43:55 följande:
    Du ska absolut INTE betala för det dom gjort, det enda dom gjort är att sänka värdet på klänningen. Jag menar ingen skulle ju köpa en begagnad klänning som är skarvad..minst 50% av värdet skulle jag kräva tillbaka.

Dom borde ju hålla koll på vad som händer på nätet, kanske därför hon blivit så aggro :p
  • m2012

Lycka till!!!!! Kl 11 är det nog inte så många i butiken. Börja hosta om att gå till tidningen om de inte kompenserar dig. Det gjorde en kompis vid en annan twist vilket gav väldig effekt.

• frejjan

Tack!!! Ska kämpa in i det sista ;) Hoppas bara att de har en fin klänning o visa upp så det inte är olika färger på tygerna nu!

m2012 skrev 2012-05-08 07:09:29 följande:
    Lycka till!!!!! Kl 11 är det nog inte så många i butiken. Börja hosta om att gå till tidningen om de inte kompenserar dig. Det gjorde en kompis vid en annan twist vilket gav väldig effekt.
  • m2012

Ja just det!!! Hoppas att hon inte skarvade från min ;) Kom på en sak. Om de trilskas så finns det ju konsumentvägledare hos kommunen som du kan kontakta för o ta reda på dina rättigheter.

• frejjan

Haha ja det får vi verkligen hoppas ;) Jo den tanken slog mig oxå. Svärmor har erbjudit sig o åka dit oxå hehe ;) Nä men får hoppas de är tillmötesgående och går att resonera med så allt löser sig till det bästa!

• Jessicaia

Hur har det gått frejjan? Var de resonabla? Hoppas verkligen det löser sig för dig!!  Annars får vi väl samlas hela gänget här och följa med dig ;) 5 dagar kvar! Hur har det gått med det andra? Glöm inte ett njuta på stora dagen! Det är ER dag!

Beställde precis morgongåvan till min m2b... Blev jättenervös, för har blivit lurad förr på internet, men nu skrev de till mig att de saknade min gravyr och ville veta det, så då blev jag lite lugnare....skulle de luras skulle de ju inte be om gravyren :p

• frejjan

Var inte i butiken idag och det hon sytt såg bra ut. Får 400 kr avdraget från slutsumman av sömnaden.. fine tänkte jag klänningen är okej. Kommer hem nu och ser att det är fler fläckar på klänningen och att det hon sytt längst ner är kortare än insidan..

Ringer till butiken och ägaren vill inte ta samtalet utan lämnar över till andra tjejen (hon som syr). Hon anklagar mig för att fläckarna var där sedan innan för att JAG haft klänningen hemma. Hon säger att hon har rollat klännningen flera ggr för att JAG har dammat ner den hemma. Jag har prövat klänningen sen har den hängt i garderoben i sin "förvaringsväska" hon kontrar med att det har den gjort i butiken oxå, men folk har väl prövat den där oxå!! Sen har hon mage att säga att det är olika på alla klänningar och kanten kan visst vara kortare på klänningen utan att det gör något.. ALLT är mitt fel enligt henne och hon kan inte göra något. Sa till henne att jag tänker INTE ge mig. Jag har betalat 3000 kr och ord står mot ord. Sen nämnde jag deras dåliga rykte oxå men det kände hon absolut inte till.. Skulle ringa upp om en timme igen, men röster bär mig inte för jag är så jävla ledsen :((( Jävla idiotkärring!

Svar på tråden Kalmarbrudar?!