• LindaochJohn

Kalmarbrudar?!

Hej!

Tänkte kolla om det finns några mer brudar runt Kalmar här inne?
    Vet att jag hittade några för att tag sen, men sen försvann min tid för planering helt.. Nu är jag på G igen o söker vänner att diskutera med! Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-06 22:29
    Frejjan 12 Maj
    Dolly P 19 Maj
    m2012 2 Juni
    pernillaochhenrik 30 Juni
    Knyttan 7 Juli
    Caroline0728 28 Juli
    Augustesen 4 Augusti
    lindaochjohn 1 September
    Minuz 1 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-24 13:55
    malinax Januari 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-14 15:44
    LinaPelle Lindman 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-17 15:07
    Doffan 2 Juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-29 18:16
    Pekkiisch4 12 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-08 09:51
    Jiwer 2013

• Svar på tråden Kalmarbrudar?!
  • frejjan
    m2012 skrev 2012-05-03 13:22:59 följande:
    Det blev samma som dig :) Tänkte köra på ett säkert kort :D
    Ska du ha slöja?
    Okej :) Hoppas du tycker den är lika bra nu bra ;) Nä jag kommer inte att ha ngn slöja. Kommer bara ha ett diadem i håret. Ska du ha slöja?
  • m2012
    frejjan skrev 2012-05-03 14:53:13 följande:
    Okej :) Hoppas du tycker den är lika bra nu bra ;) Nä jag kommer inte att ha ngn slöja. Kommer bara ha ett diadem i håret. Ska du ha slöja?
    Näe jag kände mig så utklädd på något vis. Undra vad man ska ha över axlarna... egentligen får man ju inte vara baraxlad i kyrkan... fast det tänker jag nog vara ändå... Men sen om det blir kallt?
  • Jiwer
    Doffan skrev 2012-05-03 09:22:33 följande:
    Japp det är jag Sophie.. Ja den 2 juni smäller de så det är inte så lång tid kvar nu..
    Va roligt att du med ska de.. Kan säga att året kommer gå jätte fort, känns som att det var igår vi började planera =)

Känner inte igen dig på bilden (vem är du, hur känner vi varandra ) =)
    okej då såg jag inte fel då...okej mmm det är de jag vet...märks bara nu när man har barn med att det gör de...okej Emmas kompis vi lärde känna dig genom?? minns inte kanske var de svensson?
  • frejjan
    m2012 skrev 2012-05-03 15:06:31 följande:
    Näe jag kände mig så utklädd på något vis. Undra vad man ska ha över axlarna... egentligen får man ju inte vara baraxlad i kyrkan... fast det tänker jag nog vara ändå... Men sen om det blir kallt?
    Får man inte? Vår präst sa då inget om det när vi hade samtal iaf och han är ändå väldigt gammaldags utav sig.. Jag har letat som en tok efter en bolero, men tycker inte det funnits någon snygg till vettigt pris, så nu har jag en sjal här hemma som nödlösning. Är ju bara en vecka kvar för mig nu :S
  • knyttan
    frejjan skrev 2012-05-05 18:19:26 följande:
    Får man inte? Vår präst sa då inget om det när vi hade samtal iaf och han är ändå väldigt gammaldags utav sig.. Jag har letat som en tok efter en bolero, men tycker inte det funnits någon snygg till vettigt pris, så nu har jag en sjal här hemma som nödlösning. Är ju bara en vecka kvar för mig nu :S
    Får å får, det är egentligen så att man inte ska vara för "naken" i kyrkan, dvs att man inte ska ha för korta kjolar eller för mkt urringning... av respekt helt enkelt. Man går ju inte in i en kyrka med minikjol heller, det skulle jag iaf tycka kändes hemst olustigt och obekvämt. Men det är mer inför andra troende än just prästen. De flesta präster har nog kapitulerat för det baraxlade modet vid det här laget tror jag, det är nog inte heller sådant som de tycker är värt att lägga ner så mkt energi på, då är det nog mera brudöverlämning och folk som inte vill ha så mycket "gudsprat" vid vigseln som tar upp mer kraft kan jag tänka mig.
  • Jiwer

Någon som har förslag på sidor med brudklänningar till någorlunda pris och fina, även tärnklänningar...

• m2012
    frejjan skrev 2012-05-05 18:19:26 följande:
    Det är nog sen långt tillbaka eller precis som knyttan skriver :)
    Jag ska nog beställa denna boleron i veckan och hålla tummarna för att den hinner i tid :)
    http://www.etsy.com/listing/80933492/white-cap-sleeve-bridal-alencon-lace
  • m2012

Fast så dumt nu står det att den är vit... den jag tittade på först var ju ivory... suck

Svar på tråden Kalmarbrudar?!