• LindaochJohn

Kalmarbrudar?!

Hej!

Tänkte kolla om det finns några mer brudar runt Kalmar här inne?
    Vet att jag hittade några för att tag sen, men sen försvann min tid för planering helt.. Nu är jag på G igen o söker vänner att diskutera med! Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-06 22:29
    Frejjan 12 Maj
    Dolly P 19 Maj
    m2012 2 Juni
    pernillaochhenrik 30 Juni
    Knyttan 7 Juli
    Caroline0728 28 Juli
    Augustesen 4 Augusti
    lindaochjohn 1 September
    Minuz 1 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-24 13:55
    malinax Januari 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-14 15:44
    LinaPelle Lindman 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-17 15:07
    Doffan 2 Juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-29 18:16
    Pekkiisch4 12 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-08 09:51
    Jiwer 2013

• Svar på tråden Kalmarbrudar?!
  • LindaochJohn

Phu vilken pärs jag haft i helgen! Förvånad

Jag hittade min klänning på Lilly i Sthlm. Sen hittade ju Augustesen den på blocket till mig i Sthlm.
    Så en kompis som bor där köpte den åt mig och även diadem o slöja på Lilly.

I fredags kom vi upp till sthlm o i lördags morse skulle jag prova - klänningen passade inte! Förvånad Gråter
    WTF!
    Dessutom var den ganska smutsig i nederkanten... fast den var kemtvättad.
    Jag hade bett min kompis syna klänningen ordentligt innan betalningen - detta hade hon inte gjort..! Rynkar på näsan

Vi åker iväg o är upptagna hela dagen o det enda jag kan tänka på är att klänningen inte passar.
    Jag smsar säljaren o säger detta o hon säger att det är rätt storlek. Att den är smutsig svarar hon inte på.

När jag kommer hem igen provar vi klänningen igen - den passar!!! Förvånad Huh?
    Det visar sig att min kompis inte fattat att det fanns en ryggplatta som skulle vara bakom snörningen för den syntes inte på något konstigt djävla sätt! Hon trodde alltså att hela snörningen skulle dras ihop o det hade ju aldrig gått! Obestämd

Säljaren har inte svarat på mina sms mer... (kan förstå det hon måste ju tro att jag är helt dum i huvudet som undrade om det var rätt storlek..).
    Den är ju smutsig, men jag ska korta släpet så det kommer antagligen inte synas alls.

PINSAMT o jag var hypernervös helt i onödan allt pga min kompis...
    PHU att allt gick bra tillslut iaf! Flört

• m2012
    knyttan skrev 2012-05-06 18:50:02 följande:
    Fin! Jag har precis beställt denna från samma etsy shop: www.etsy.com/listing/78780804/elbow-length-sl...
    Nej så kul! Jag måste vänta med att beställa tills mitt paypalkonto fått in pengarna, drygt att det tar 2 dagar...
    Om du får den före mig måste du skriva hur den var! Ivory eller vit?
    Visst fanns det hur mycket fint som helst där! :D
  • julia a
    HerrochFruJakobsson skrev 2012-05-01 15:00:15 följande:
    Vi har bokat Linda Himsel från Växjö. Hon är grymt duktig! kolla in www.himsel.se 
    Stort tack för alla fotograftips, nu känner jag mig lite lugnare :)
  • frejjan

Jag gifter mig om 5 dagar så jag är ju mer eller mindre tokstressad för tillfället att hinna klart med allting! Konstant hjärtklappning kan man säga.. Fick precis ett samtal från bröllopsbutiken att de har gjort en rand på min klänning när de försökt rengöra den och att kemtvätten inte ens fick bort den!! JIPPIIE!! PRECIS vad jag behövde höra just nu 5 dagar innan bröllopet!!!!!!! Ser ni ett åskmoln på stan i eftermiddag så är det jag.. INTE glad just nu..

• augustesen
    frejjan skrev 2012-05-07 14:10:06 följande:
    Jag gifter mig om 5 dagar så jag är ju mer eller mindre tokstressad för tillfället att hinna klart med allting! Konstant hjärtklappning kan man säga.. Fick precis ett samtal från bröllopsbutiken att de har gjort en rand på min klänning när de försökt rengöra den och att kemtvätten inte ens fick bort den!! JIPPIIE!! PRECIS vad jag behövde höra just nu 5 dagar innan bröllopet!!!!!!! Ser ni ett åskmoln på stan i eftermiddag så är det jag.. INTE glad just nu..
    Åh bara 5 dagar kvar, förstår stressen men det kommer nog gå skitbra! :)
    Say what..har dom gjort en rand på den? Helt otroligt, hur i helsike då? Hoppas att dom fixar det, deras rykte behöver ju inte direkt bli ännu sämre :p

Är det någon som vet någon vettig butik/sömmerska som syr upp klänningar, jag vill verkligen inte lämna in min klänning till bröllopsbutiken..dom kommer väl lyckas dela den på mitten eller nått!
  • m2012
    frejjan skrev 2012-05-07 14:10:06 följande:
    Gode gud! Varför skulle de rengöra den överhuvudtaget?
    Jag har mardrömmar om att de har slarvat bort min klänning för varje gång jag är inne och pratar om den ser de ut som frågetecken först och sen säger de att den hänger i källaren. Hjälp känner jag. Ska in i veckan och prova den (om underkjolen dyker upp snart).
    Jag tycker hon som äger butiken är väldigt schysst så det är synd att ryktet svajjar och att de tabbade sig så :( huva mig.
    Hoppas nu att de löser det.
    När jag var inne i lördags hade de ett till exemplar av vår klänning liggandes på "lagret" vet ej vilken storlek men hon sa att det inte var såld i alla fall. Tips tips.
  • m2012
    augustesen skrev 2012-05-07 15:01:02 följande:
    Åh bara 5 dagar kvar, förstår stressen men det kommer nog gå skitbra! :)
    Say what..har dom gjort en rand på den? Helt otroligt, hur i helsike då? Hoppas att dom fixar det, deras rykte behöver ju inte direkt bli ännu sämre :p

Är det någon som vet någon vettig butik/sömmerska som syr upp klänningar, jag vill verkligen inte lämna in min klänning till bröllopsbutiken..dom kommer väl lyckas dela den på mitten eller nått!
    Jag har bett DeeDee på storgatan att sy min syster klänning till bröllopet. Hon är inte världens snabbaste verkar det som (iof är det högsäsong just nu när vi gifter oss) men verkar mycket trevlig.
    Annars vet jag en manlig skräddare som inside lämnar sina kläder till, Oskar kan han ha hettat. Svante lämnade in sin kostym som han ska ha på bröllopet och han är väldigt noggrann och väldigt pratsam och väldigt engagerad i sin kund :) Jag har inte träffat honom själv men har fått återberättat.
  • augustesen
    m2012 skrev 2012-05-07 15:35:55 följande:
    Jag har bett DeeDee på storgatan att sy min syster klänning till bröllopet. Hon är inte världens snabbaste verkar det som (iof är det högsäsong just nu när vi gifter oss) men verkar mycket trevlig.
    Annars vet jag en manlig skräddare som inside lämnar sina kläder till, Oskar kan han ha hettat. Svante lämnade in sin kostym som han ska ha på bröllopet och han är väldigt noggrann och väldigt pratsam och väldigt engagerad i sin kund :) Jag har inte träffat honom själv men har fått återberättat.
    Fantastic, får kolla upp det! Tack tack :)

Jo visst är ägaren schysst men har hört många historier om klänningar som dom lovat ska vara klara ett visst datum men som dom bara skjutit upp på ända fram till bröllopsdagen. Suck så oprofessionellt och vilken mardröm!
    Hoppas dom inte super bort din klänning :p
  • frejjan
    fm2012 skrev 2012-05-07 15:31:09 följande:
    Gode gud! Varför skulle de rengöra den överhuvudtaget?
    Jag har mardrömmar om att de har slarvat bort min klänning för varje gång jag är inne och pratar om den ser de ut som frågetecken först och sen säger de att den hänger i källaren. Hjälp känner jag. Ska in i veckan och prova den (om underkjolen dyker upp snart).
    Jag tycker hon som äger butiken är väldigt schysst så det är synd att ryktet svajjar och att de tabbade sig så :( huva mig.
    Hoppas nu att de löser det.
    När jag var inne i lördags hade de ett till exemplar av vår klänning liggandes på "lagret" vet ej vilken storlek men hon sa att det inte var såld i alla fall. Tips tips.
    Det var en liten fläck på underkjolen i klänningen som de lovade att ta bort och sen hade de blivit lite dammig nere i kanterna när jag prövat den. Så på något sätt har de fått dammet högst upp vid midjan på framsidan och lyckats göra så att det sugit sig in i tyget och blivit en lång rand :( Nä jag vet faktiskt inte alls vad som har hänt, men hemskt såg det ut iaf! Den klänning de hade kvar var i storlek 40.. Först fick jag erbjudande att de skulle sy in den till mig och att jag fick LÅNA den, men jag sa att vad ska jag med en klänning till som har en fläck, den går ju inte att sälja vidare.. Sen när jag kom in i affären så hade hon kommit på att hon ska sprätta loss hela biten där fläcken är och sätta dit ett nytt tygstycke som ska vara klart imorgon.. Får se hur det går. Men det är faktiskt inte ägaren som jag pratat med utan en av de anställda!! Ägaren har inte sagt ett ljud faktiskt..
  • m2012
    frejjan skrev 2012-05-07 19:33:52 följande:
    Det var en liten fläck på underkjolen i klänningen som de lovade att ta bort och sen hade de blivit lite dammig nere i kanterna när jag prövat den. Så på något sätt har de fått dammet högst upp vid midjan på framsidan och lyckats göra så att det sugit sig in i tyget och blivit en lång rand :( Nä jag vet faktiskt inte alls vad som har hänt, men hemskt såg det ut iaf! Den klänning de hade kvar var i storlek 40.. Först fick jag erbjudande att de skulle sy in den till mig och att jag fick LÅNA den, men jag sa att vad ska jag med en klänning till som har en fläck, den går ju inte att sälja vidare.. Sen när jag kom in i affären så hade hon kommit på att hon ska sprätta loss hela biten där fläcken är och sätta dit ett nytt tygstycke som ska vara klart imorgon.. Får se hur det går. Men det är faktiskt inte ägaren som jag pratat med utan en av de anställda!! Ägaren har inte sagt ett ljud faktiskt..

åh gud å gud å gud. jag hade brutit ihop! Vilket fruktansvärt dåligt erbjudande av dem! Låna? De får ju köpa tillbaka din klänning i så fall och låna ut den andra till dig så att du går +- 0.
    Hoppas min underkjol kommer snart så jag kan få klart min klänning så att det inte de rykten som augustesen hade hört för min del.
    usch så sista minuten människa jag är :S

Håller tummarna för dig!!

Svar på tråden Kalmarbrudar?!