• LindaochJohn

Kalmarbrudar?!

Hej!

Tänkte kolla om det finns några mer brudar runt Kalmar här inne?
    Vet att jag hittade några för att tag sen, men sen försvann min tid för planering helt.. Nu är jag på G igen o söker vänner att diskutera med! Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-06 22:29
    Frejjan 12 Maj
    Dolly P 19 Maj
    m2012 2 Juni
    pernillaochhenrik 30 Juni
    Knyttan 7 Juli
    Caroline0728 28 Juli
    Augustesen 4 Augusti
    lindaochjohn 1 September
    Minuz 1 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-24 13:55
    malinax Januari 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-14 15:44
    LinaPelle Lindman 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-17 15:07
    Doffan 2 Juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-29 18:16
    Pekkiisch4 12 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-08 09:51
    Jiwer 2013

• Svar på tråden Kalmarbrudar?!
  • frejjan
    augustesen skrev 2012-05-07 15:01:02 följande:
    Åh bara 5 dagar kvar, förstår stressen men det kommer nog gå skitbra! :)
    Say what..har dom gjort en rand på den? Helt otroligt, hur i helsike då? Hoppas att dom fixar det, deras rykte behöver ju inte direkt bli ännu sämre :p

Är det någon som vet någon vettig butik/sömmerska som syr upp klänningar, jag vill verkligen inte lämna in min klänning till bröllopsbutiken..dom kommer väl lyckas dela den på mitten eller nått!
    Ingen aning hur de lyckats, men nu ska de sprätta bort tygstycket som är fördärvat o sy dit ett nytt, så jag testar ju deras sykunskaper, så kan återkomma sen om det blev bra hehe ;)
  • LindaochJohn

Men vad i *pip*! Skrikandes
    Vad sysslar de med?
    Har de förstört din klänning får de banne mig köpa tillbaka den OCH fixa en ny till dig! Grr!
    Stå på dig så kan de inte göra!

• LindaochJohn

Ska nog beställa den här som tärnklänning! Många andra har beställt dem o säger att de har jättefin kvalite. Kostar ca 120 kr! Skrattande
  • knyttan
    augustesen skrev 2012-05-07 15:01:02 följande:
    Åh bara 5 dagar kvar, förstår stressen men det kommer nog gå skitbra! :)
    Say what..har dom gjort en rand på den? Helt otroligt, hur i helsike då? Hoppas att dom fixar det, deras rykte behöver ju inte direkt bli ännu sämre :p

Är det någon som vet någon vettig butik/sömmerska som syr upp klänningar, jag vill verkligen inte lämna in min klänning till bröllopsbutiken..dom kommer väl lyckas dela den på mitten eller nått!
    Tinita i Nybro, hon sydde min balklänning, jätteduktig. Ligger nästan Vid Stora hotellet. Men om man inte har ngt annat att göra i Nybban så är det kanske inte värt en omväg...
  • conscindo

Hej tjejer,
    Längesen jag tittade in här nu. Verkar som det är full fart för en del av er nu. Vi har också ett kaos att reda upp här nu med 3månder till dagen D.

Tänkte bara höra om det är någon/några som ska ha brudnäbbar i yngre ålder?
    Har nämligen ett vitt spetsparaply och en liten tiara som är helt oanvänt som jag skulle haft till min brudnäbb men det blev lite ändrade planer på den fronten. Så om någon är intresserad är de till salu.

• conscindo
    LindaochJohn skrev 2012-05-07 21:02:46 följande:

Ska nog beställa den här som tärnklänning! Många andra har beställt dem o säger att de har jättefin kvalite. Kostar ca 120 kr! Skrattande
    Ååh, vart har du hittat denna?
  • augustesen
    frejjan skrev 2012-05-07 19:33:52 följande:
    Det var en liten fläck på underkjolen i klänningen som de lovade att ta bort och sen hade de blivit lite dammig nere i kanterna när jag prövat den. Så på något sätt har de fått dammet högst upp vid midjan på framsidan och lyckats göra så att det sugit sig in i tyget och blivit en lång rand :( Nä jag vet faktiskt inte alls vad som har hänt, men hemskt såg det ut iaf! Den klänning de hade kvar var i storlek 40.. Först fick jag erbjudande att de skulle sy in den till mig och att jag fick LÅNA den, men jag sa att vad ska jag med en klänning till som har en fläck, den går ju inte att sälja vidare.. Sen när jag kom in i affären så hade hon kommit på att hon ska sprätta loss hela biten där fläcken är och sätta dit ett nytt tygstycke som ska vara klart imorgon.. Får se hur det går. Men det är faktiskt inte ägaren som jag pratat med utan en av de anställda!! Ägaren har inte sagt ett ljud faktiskt..
    Nej fy fan vilket frispel jag hade fått, dom har ju förstört klänningen!!! Visst dom kanske inte kan få fram en ny klänning på så kort tid men då får dom antingen köpa tillbaka klänningen eller ge en kraftig kompensation. Jag hade inte gett upp på den fronten..du får säga hur många brudar du har bakom dig och att vi aldrig kommer besöka butiken om dom inte gör en bra deal.

Vilken fin färg, me likie! Men vilken sjuk jäkla midja, nu fick jag ätstörningar :p
  • LindaochJohn

Klänningen är hittad på ebay, säljare yhan1188. Finns i sndra färger + som lång oxå.
    Det är resår bak i ryggen.

Haha, tror bilden är liiiite mixtrad med Augustesen! Flört

• augustesen
    LindaochJohn skrev 2012-05-07 21:45:24 följande:
    Klänningen är hittad på ebay, säljare yhan1188. Finns i sndra färger + som lång oxå.
    Det är resår bak i ryggen.

Haha, tror bilden är liiiite mixtrad med Augustesen! Flört
    Haha ja den ser ju lite väl extrem ut :p
  • frejjan

Jo jag borde vara stenhård och vägra betala något mer (de vill ju ha 900 kr för tvätt och sömnad som vi kom överrens om INNAN det här hände) men känner mig inte så sugen på att betala dessa pengar längre.. Men är så svårt o komma in ensam i en butik med massa kunder och stå på sig och vara arg för alla lär ju glo :P Jag får försöka peppa upp mig inatt helt enkelt och hoppas på att hon iaf lyckats ordna till klänningen så att den går att använda och sen begära kompensation!! Vem vet de kanske är här inne o läser tom? Hehe börjar nog bli lite paranoid oxå ;P

augustesen skrev 2012-05-07 21:35:04 följande:
    Nej fy fan vilket frispel jag hade fått, dom har ju förstört klänningen!!! Visst dom kanske inte kan få fram en ny klänning på så kort tid men då får dom antingen köpa tillbaka klänningen eller ge en kraftig kompensation. Jag hade inte gett upp på den fronten..du får säga hur många brudar du har bakom dig och att vi aldrig kommer besöka butiken om dom inte gör en bra deal.

Svar på tråden Kalmarbrudar?!