• LindaochJohn

Kalmarbrudar?!

Hej!

Tänkte kolla om det finns några mer brudar runt Kalmar här inne?
    Vet att jag hittade några för att tag sen, men sen försvann min tid för planering helt.. Nu är jag på G igen o söker vänner att diskutera med! Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-06 22:29
    Frejjan 12 Maj
    Dolly P 19 Maj
    m2012 2 Juni
    pernillaochhenrik 30 Juni
    Knyttan 7 Juli
    Caroline0728 28 Juli
    Augustesen 4 Augusti
    lindaochjohn 1 September
    Minuz 1 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-24 13:55
    malinax Januari 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-14 15:44
    LinaPelle Lindman 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-17 15:07
    Doffan 2 Juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-29 18:16
    Pekkiisch4 12 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-08 09:51
    Jiwer 2013

• Svar på tråden Kalmarbrudar?!
  • augustesen
    SofiaK skrev 2012-07-13 19:48:04 följande:

Ska nog fundera om vi kanske skulle ta kontakt med Johannas choklad! Låter så gott!

Ja, åmund är fantastiskt fint! Vi hade funderingar på det, var och tittade och så men valde tillslut för att ha festen i borgholms slottsruin. Vigsel kommer att vara Bredsättra kyrka.

vad skönt att ha mamma som kan fixa tårtan augustesen!

Härligt! Vi funderade också på borgholms slottsruin men dom tar ju inte emot fester under sommaren :( Första lediga tiden var 1 september när vi ville boka och jag ville så gärna ha 4-8-12 så vi ska vara på Villa Solbacken istället. Men ni lär ju ha det fantastiskt i den omgivningen! Lyckos er :)

Ja mamma är grym på tårtor så skulle nog få detsamma om jag köpte den av ett konditori..nästan iaf :p
  • SofiaK

Villa solbacken, vad är det för något? :)

• Pekkiisch4
    augustesen skrev 2012-07-13 20:42:33 följande:
    Härligt! Vi funderade också på borgholms slottsruin men dom tar ju inte emot fester under sommaren :( Första lediga tiden var 1 september när vi ville boka och jag ville så gärna ha 4-8-12 så vi ska vara på Villa Solbacken istället. Men ni lär ju ha det fantastiskt i den omgivningen! Lyckos er :)

Ja mamma är grym på tårtor så skulle nog få detsamma om jag köpte den av ett konditori..nästan iaf :p
    4-8-12 var ju lite roligt faktiskt, inte tänkt på det innan :D fyndigt!
  • augustesen
    Pekkiisch4 skrev 2012-07-14 19:11:22 följande:
    4-8-12 var ju lite roligt faktiskt, inte tänkt på det innan :D fyndigt!
    Haha ja var typ den enda orsaken för datumet, HATAR ojämna nummer så då blev 4-8-12 perfekt :) Då kommer man (man som i mannen) förhoppningsvis komma ihåg datumet ;)
    SofiaK skrev 2012-07-13 20:48:30 följande:

Villa solbacken, vad är det för något? :)

En festlokal/hus ute på Svensknabben som man ser från ölandsbron..suuuuperfint verkligen!!!! Kostar lite att hyra men man kan fixa mycket själv och kan ta med egen alkohol! Jippie!

Kolla in villasolbacken.nu
  • SofiaK

Vad vackert!!! Hade ingen aning om att man kunde hyra detta!!! Hade nog valt det om jag visste!!! vi ska ju ha festen som jag skrev tidigare på borgholms slottsruin.. men detta var ju super vackert!!! Får jag fråga vad det kostar att hyra? Står inget på hemsidan...

• augustesen
    SofiaK skrev 2012-07-17 19:15:42 följande:
    Vad vackert!!! Hade ingen aning om att man kunde hyra detta!!! Hade nog valt det om jag visste!!! vi ska ju ha festen som jag skrev tidigare på borgholms slottsruin.. men detta var ju super vackert!!! Får jag fråga vad det kostar att hyra? Står inget på hemsidan...
    Nej dom började hyra ut det i maj och hemsidan kom upp då också..jag för höra om det genom M2012 som gifte sig där nu :) Men slottsruinen är ju också fantastisk!
    Kostar 10.000:- med porslin och vad det nu var som ingick :p Absolut värt det i mina ögon :)
  • SofiaK

Maj, detta året?.. Bokade slottsruinen juni förra året..

kan tänka mig absolut att det är värt 10.000:- ! Jag tror ni kommer få ett helt fantastiskt bröllopsfest där! Vart ska ni vigas?

Vi får också betala ca. 10.000 på slottsruinen för våra ca. 60 gäster..

• augustesen
    SofiaK skrev 2012-07-18 09:24:41 följande:

Maj, detta året?.. Bokade slottsruinen juni förra året..

kan tänka mig absolut att det är värt 10.000:- ! Jag tror ni kommer få ett helt fantastiskt bröllopsfest där! Vart ska ni vigas?

Vi får också betala ca. 10.000 på slottsruinen för våra ca. 60 gäster..

Ja dom började säsongen i maj, vet inte när dom öppnade för bokningar men dom var ju med på Bröllopsmässan (via partykompaniet).
    Vi har bytt lokal tre gången..först Björnö Slott men dom var oseriösa, sen Hotell Skansen som var sanslöst dyrt och sen hittade vi Villa Solbacken som är perfekt. Jag bokade Björnö i början av April förra året när vi förlovade oss men konstaterade i höstas att den var värdelös :p
  • Pekkiisch4

Hur går det för er ? :) Det är ju några som är rätt nära nu :) vore roligt och få veta hur tankarna och planeringen går :)

Själv har jag köpt färdigt allt till mig och mina tärnor, min m2b behöver bara en väst och kravatt och skor så är han klar.

Fått klartecken för värdinnor/toastmadams idag + att jag var och dubbelkollade vigselbokningen i kyrkan, så nu är mina inbjudningar klara att skickas ut, fast får vänta en månad till. :)  

• augustesen

15 dagar kvar..shit om två veckor kommer jag typ gå runt och kräkas av nervositet!

Vi har fixat fest- och vigselprogrammen ikväll så dom är redo att skrivas ut i veckan. Funderar på att klistra in en karta över bordsplaceringen i festprogrammet, så snart jag bestämt mig ska de skrivas ut.

Kvar att göra:
    - boka hotellrum
    - köpa mina underkläder
    - köpa ramar till drinklistor
    - göra bordsplaceringskarta
    - köpa vaser på Ikea
    - skriva ut alla program
    - köpa två vita korgar
    - köpa paraplyer

Min mamma och hennes man kommer ner måndagen innan bröllopet tillsammans med mina småbröder..då har jag ett par extra händer som hjälper till! Och mamma har sådan fantasti att hon kan komma på lösningar på ALLT + att hon skriver snyggt vilket kan behövas till lappar etc...

*lugn som en filbunke* (försöker jag intala mig själv)

Svar på tråden Kalmarbrudar?!