• Kicka

Svårt ämne men är nu jävligt irriterad!

Det här med mullighet,vet inte riktigt vart jag ska börja. NEJ jag behöver inte vara anonym för jag skäms inte för något, hoppa på mig Om ni så gärna orkar. Va fan! Jag började skriva i en " mulliga tjejer visa era klänningar" länk. Kul tänkte jag,dela tip,ideer och klänningar med likasinnade. Jag har kämpat satan i 4 år och gått ner 55 kg. Känner mig för första gången på 9 år mullig/kurvig. Sexig om vi nu ska kalla det så. Jag drar 48/50, i vissa lyxiga fall stl 46. Blir faktiskt jävligt irriterad på er tjejer som på riktigt kallar er själva mulliga när ni drar stl38/40!! Va fan,vart har ni era sunda värderingar och riktlinjer egentligen?? Hade ni kallt era döttrar mulliga när de drog en helt sund och normal storlek som 38?? Det är skrämmande!! Skärp er och njut av era underbara kroppar!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-12 19:20
    Ojoj, denna tråd har verkligen rört om i grytan

Ber om ursäkt för att detta ämne/diskussion startades ack så fel/klantigt. Mitt fel ja. Meningen var verkligen inte att peka ut någon eller dyl. Snarare ville jag bara diskutera något som upprör mig mfl.

Här ska inte pekas ut,anklagas eller nedvärderas utan bara helt enkelt diskuteras!

Klarar du inte det, ska du nog inte delta i debatten.

Kram på er! /Kicka.

• Svar på tråden Svårt ämne men är nu jävligt irriterad!
  • Syrinx
    passionsblomman skrev 2011-10-12 14:21:32 följande:
    Hahahaha! Herrejäklars, det där var nog bland det längsta till och med jag har skrivit!

Heder åt den stackars person som orkar läsa det där! CoolTyst
    Jag har läst! Och som vanligt tycker jag du formulerar dig så bra och ställer så många spännande och intressanta frågor. Jag tror nog att vi alla som läser vad du precis skrivit får en tankeställare - iallafall får jag det!
  • baby freeze
    Hahahaha! Herrejäklars, det där var nog bland det längsta till och med jag har skrivit!

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Haha, ja och det är typiskt att du gör det precis när jag tycker att jag har klämt i med nåt riktigt bra. Jag ska ta en kopp kaffe och se om jag kan ta mig igenom ditt inlägg nu...
  • Aniara4

Men det var ju inte Kicka som startade Mulliga brudar-tråden, utan Marylin någon gång i februari.

Och i början handlade den inte så specifikt om feta brudar, utan det varierade nog från 40 till STOR.

• Hanna05

Jag läste allt! Och tycker du har rätt i ganska så mycket :)
  • Imke1977
    baby freeze skrev 2011-10-12 14:14:15 följande:

Fast jag tycker ju att det går! Och jag tycker att det är ett problem att normala tjejer kallar sig själva för mulliga. Det tyder på att många går runt med en skev och ofta negativ uppfattning om sin egen kropp, och jag hatar att det är så vanligt.

Jag känner lite likhet med brudöverlämningsdiskussionen här: "Jag tycker så här och det är faktiskt ingen som kan komma och säga att jag har fel." Nej visst, man får såklart tycka vad man vill, men i vissa fall så kan det man tycker och uttrycker ha konsekvenser. Jag tror att det har konsekvenser när helt perfekta tjejer säger att de är mulliga.

Men tänk om det du tycker är perfekt inte är vad JAG tycker är perfekt? Jag tycker oxå det är hemskt att dagens ungdomar eller vuxna med för den delen går omkring och har en skev uppfattning om sig själva. JAG har en skev uppfattning om mig själv kanske till och med. Men det ger INTE folk rätten att på något vis tala om för mig hur jag får tycka och tänka. PUNKT
  • baby freeze
    passionsblomman skrev 2011-10-12 14:18:00 följande:
    Varför vore det egentligen förnedrande att ha en tråd för vissa storlekar eller om den hette Feta brudar och våra klänningar? För frågan är då, KAN man och FÅR man i vårt samhälle idag, vara fet och nöjd? Fet och vacker? Fet och sexig, respekterad, lycklig och må bra?
    Jag som sysslar lite med sömnad och mönsterkonstruktion tycker ju att sånt är jätteintressant. Vad känner man sig fin i, vilka passformsbesvär är värst. Jag hade iaf älskat en sån tråd...
  • Chicita
    Imke1977 skrev 2011-10-12 14:38:02 följande:
    Men tänk om det du tycker är perfekt inte är vad JAG tycker är perfekt? Jag tycker oxå det är hemskt att dagens ungdomar eller vuxna med för den delen går omkring och har en skev uppfattning om sig själva. JAG har en skev uppfattning om mig själv kanske till och med. Men det ger INTE folk rätten att på något vis tala om för mig hur jag får tycka och tänka. PUNKT
    Jepp ... Punkt ! Flört

Jag läste hela romanen Flört
    Jättebra - som alltid...
  • Imke1977

Passionsblomman: Bra skrivet faktiskt

• baby freeze
    Imke1977 skrev 2011-10-12 14:38:02 följande:
    Vem har sagt åt dig vad du får och inte får tänka? Är det inte väldigt stor skillnad att säga : "Jag tycker att har fel, och det gör mig så arg därför att.." och att säga "Du har fel, och du får inte tycka så för jag blir arg!"
  • Jane

Jag förstår att TS kanske har varit överviktig och gått ner 55 kg och fortfarande är mullig och blir sur över när mindre mulliga tjejer kallar sig mulliga, men det kan tolkas lite som att du är arg på de lite smalare tjejerna. Nu menar inte jag att jag tolkar det så. 

Jag håller inte med  Baby freeze kommentar om att det är fel att normala tjejer kallar sig mulliga. För även ordet "normal" tolkas på olika sätt samma som "mullig" och "smal". Berätta gärna vad du menar med normal?
    Normal för mig är när man inte kan se höftbenet eller revbenen, alltså har man lite kött, fast ändå inte valkar.
    En normal tjej skulle nog inte kalla sig själv för mullig om hon var normal, det där har med psyket att göra också. Jag har varit mullig eller smått överviktig om man vill kalla det så, under nästan hela mitt liv. När man bytte om i gymnastiksalen i skolan såg man ju vilka flickor som var "revbenssmala" och vilka som var mulligare, där blev det ju många som blev retade för att man kanske inte såg ut som alla andra flickor även om det kanske bara var en skillnad på 4 kilon mellan den revbenssmala och den mulliga flickan. Det är då klart att den mulliga flickan kommer betrakta sig själv som mullig. Jag har själv inte blivit retad för min vikt, men ser mig ändå som mullig. Jag är ändå jättenöjd med mig själv och tycker om mitt utseende, men det skulle vara naivt att kalla mig själv för normal när jag har en övervikt på ca 10 kg.

Svar på tråden Svårt ämne men är nu jävligt irriterad!