• Kicka

Svårt ämne men är nu jävligt irriterad!

Det här med mullighet,vet inte riktigt vart jag ska börja. NEJ jag behöver inte vara anonym för jag skäms inte för något, hoppa på mig Om ni så gärna orkar. Va fan! Jag började skriva i en " mulliga tjejer visa era klänningar" länk. Kul tänkte jag,dela tip,ideer och klänningar med likasinnade. Jag har kämpat satan i 4 år och gått ner 55 kg. Känner mig för första gången på 9 år mullig/kurvig. Sexig om vi nu ska kalla det så. Jag drar 48/50, i vissa lyxiga fall stl 46. Blir faktiskt jävligt irriterad på er tjejer som på riktigt kallar er själva mulliga när ni drar stl38/40!! Va fan,vart har ni era sunda värderingar och riktlinjer egentligen?? Hade ni kallt era döttrar mulliga när de drog en helt sund och normal storlek som 38?? Det är skrämmande!! Skärp er och njut av era underbara kroppar!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-12 19:20
    Ojoj, denna tråd har verkligen rört om i grytan

Ber om ursäkt för att detta ämne/diskussion startades ack så fel/klantigt. Mitt fel ja. Meningen var verkligen inte att peka ut någon eller dyl. Snarare ville jag bara diskutera något som upprör mig mfl.

Här ska inte pekas ut,anklagas eller nedvärderas utan bara helt enkelt diskuteras!

Klarar du inte det, ska du nog inte delta i debatten.

Kram på er! /Kicka.

• Svar på tråden Svårt ämne men är nu jävligt irriterad!
  • Kicka

Åter igen BlomAnna, Amen som i kyrkan . Verkar vara få som faktiakt fattar min poäng, men du gör det! Jag älskar att vara kurvig/mullig och kommer helt ärligt inte göra ett skit för att ändra på det mer. Väger idag 92 kg och känner mig supersexig. Självklart sörjer jag intw nån viktnedgång på nått kilo,är ändå kvinna men känner ingen hets. Anser dock att vi kvinnor borde fan omhulda vartenda kilo. Ät bakelsen om du vill och mår bra. Kärleken kommer ändå! Har du spöken eller ångest över vikten finns det mkt duktiga människpr för aånt idag.

• Kicka

Utöver allt intressant, på tal om BMI. Min sambo är 170 cm lång och väger 82 kg. Enligt BMI är han överviktig men enligt hans PT på gymmet har han 0,7 % fett på sin kropp. Alltså det mesta är muskler. Han har tränat thaiboxning i 10 år, så för mig är BMI rena skitsnacket. Likadant med mitt ex. Han tränade marklyft och vägde 110 kg muskler. Enligt BMI var han också överviktig. Rent jävla skitsnack om du frågar mig och de flesta andra.

• Bröllop201206

Nu blir jag irreterad! Varför ska du bestämma vem som är mullig och vid vilken storlek mullig är bara för att du anser dig vara mullig vid storlek 48-50?. och vem bestämmer var gränsen går för vad en människa tycker är mullig? Jag tycker det helt och hållet beror på längd och vart kilona sitter på kroppen. Nu sticker jag ut hakan här, men jag tycker inte att strl 48-50 är mullig utan isåfall plus size. Och det är min åsikt. Varför inte starta en egen tråd om klänningar för er som har stlr från 48 och uppåt istället för att irretera er på människor som själva anser sig vara mulliga vid strl 42 och har rätt till sin åsikt? vem som anses mullig är ju ett personligt tycke. och precis som Chicita skriver så kan ju en tjej som är 160lång och ha storlek 42 vara mullig oxå.

• darkHorse

Vem är det som bestämmer vem som är mullig då?
    Jag skulle också känna mig mullig om jag gick upp till storlek 40, just för att då skulle jag som kortis aldrig komma i de kläder jag har idag. Dessutom skulle inte det extra omfånget komma från muskler med den livstil jag har idag, utan vara rent fett. Jag tror faktiskt att min kropp skulle må rent dåligt av att vara storlek 40 även om det är en fullt normal storlek för många med annorlunda kroppsbyggnad.

Om någon som har skev kroppsuppfattning och egentligen är "smal" eller "normal" skriver i mullig-tråd, vad gör det dig? Antingen kan du ignorera personen eller så kanske man kan komma med uppmuntande tillrop som "Vad fin du är", eller "Jag tycker att du passar precis som du är". Jag kan förstå om det känns lite som ett underkännande när någon som väger avsevärt mindre ser sig själv som mullig, men är det inte mer synd om de som inte uppskattar sina egna kroppar?

• Chicita
    Kicka skrev 2011-10-11 22:31:47 följande:
    Chicita: Men snälla. Jag har inga som helst problem med att vara mullig/kurvig. Jag är snarare stolt över det. Självklart ska man inte nånstans rättfärdiga övervikt men det finns ju oftast (inte alltid) en anledning till varför, oavsett anledning. Som jag skrev i tidigare inlägg så kan man i alla storlekar känna sig pluffsigare vid vissa tillfällen.mjag själv känner mig 10 kg tyngre vid mens men det går över 4 dagar senare. Det jag vill påpeka är att drar du under stl40,har du faktiskt inget i en mullig tråd att göra. Vad lämnar då ni över till oss över stl 40?? Tråden för jättar och tjocka?? Nej, jag är inte ett dugg rädd för nått. Skärp er. Har ju redan medhåll,så är ju inte helt ute och cyklar.
    Du har medhåll - det betyder alltså att jag inte får tycka det jag tycker eller att jag kanske är dum som tycker det? 
    Konstigt synsätt...

Jag har inte sagt att du har något emot att vara mullig / kurvig.
    Det jag säger är att jag hoppas att når du når din målvikt så kommer du att slippa känna dig mullig eftersom du då kanske hör till dom normalviktigas skala. Och då är man ju inte mullig längre tydligen. Det är inget elakt med det. Och det utesluter inte att du inte kan känna dig fin nu precis som du är.

Jag skrev inget om att du ska vara rädd heller, vet inte vart du fick det ifrån...
    Läs inte in mer i mitt inlägg än vad jag faktiskt skriver.

Jag har gått från en storlek 50 till 46 nu och är superstolt. Men det betyder inte att jag inte fortfarande kan känna mig direkt tjock / fet ibland. Mullig är ett understsatement för hur jag känner mig.
    Det ENDA jag säger är att om man sätter en gräns för vilken storlek man måste ha för att få skriva i en tråd för mulliga så behöver det stå i rubriken eller i TS.
    Du kan inte komma in en bit in i tråden och säga att nån har för liten storlek för att skriva där. 
    Det är faktiskt lika oförskämt som att vara "för smal" för att skriva i tråden.
    Själv tycker jag nästan att jag är för tjock för att skriva i en tråd som är för dom mulliga. Och ja jag är tjock, jag behöver inga förskönande ord för det. Jag har ätit mig till det själv. Eller rättare sagt. Jag fortsatte äta likadant som jag gjorde innan olyckan och sen kunde jag inte träna alls på 3 år och har inte ens kunnat ta promenader de senaste 14 åren pga smärtor efter olyckan.

Och som jag skrev tidigare...
    Ja jag tycker också att det är irriterande när smala / normalviktiga människor står och klagar på att dom är tjocka. Det känns ju som "om du är tjock, vad faan är jag då?" Ett slag i ansiktet liksom.
    Men det betyder inte att jag inte kan förstå att någon med storlek 40-42 kan känna sig mullig. Eller kanske till och med en st 38:a...
    Allt beror ju på vad man haft för storlek förut. Så fort man går upp i vikt så känner man sig tjock, oavsett vilken storlek man har just då.
    Att säga att folk under en viss storlek egentligen inte får känna sig tjocka (fast man sen ändå skriver att man förstår att dom kan känna sig så) är lite osympatiskt tycker jag.

Skapa en egen tråd för de i storlek 48? och uppåt (eller vilken storlek du känner passar bäst som lägsta) så slipper du dras med 42:or och under som känner sig tjocka, eller förlåt - mulliga.

Du har din åsikt och jag har min.
    Det hjälper inte hur många som håller med dig. Det betyder nämligen inte att du har rätt och jag har fel, för i denna fråga finns inget rätt eller fel egentligen då man inte kan sätta regler för känslor.
    Jag har redan erkänt din rätt till din åsikt. Så du får helt enkelt acceptera min åsikt. Men du behöver inte "snälla du-a" mig för det vi behöver ju inte bli nedlåtande utan kan hålla det på en vettig nivå.

• Marylojs
    Jeaneettes skrev 2011-10-11 22:11:02 följande:

Jag är ledsen att säga detta men detta är MINA känslor, jag har en 32:a i min bröllops klänning och skulle jag bli en 38: a skulle jag känna mig mullig, betyder inte att andra är det som drar en 38:a men JAG skulle tycka att JAG var det.

Fast då har du ju fel, och det vore jäkligt oansvarigt av dig att föra vidare den tanken till unga tjejer t ex.
  • Kicka

Men Bröllop201206 och darkHorse, då är det ju faktiskt inte NI som har fattat poängen. Stick it hakan pch opponera er så mycket som ni vill,men ni har ju uppenbart inte fattat poängen. Har ni ens läst mellan raderna?? Självklart kan man aldrig säga vad som är rätt eller fel. Vem är tjock,mullig,kurvig eller spinkig? Den enda som verkar fatta min poäng är Jeaneettes. ÄVEN om du har en känsla,tanke etc så uttrycker du fan inte den i ett mulligt forum,om du drar stl 38. Jag struntar totalt i att personen i fråga behöver tala ut. Gör det isf i nått av alla forum som faktiskt riktar sig till allmänheten ge fan i det mulliga forumet! Det sårar och irriterar! Väg 48 kg eller 150 kg,jag skiter i vilket. Men börja inte gnälla i ett mulligt forum om du drar stl 38. Det är nedvärderande.

• Kicka

Chicita: jag har inte nånstans i min text antytt att du inte får tycka som du anser rätt. Isf är det du som läser in mer i mitt inlägg än jag. Jag har imte kommit in " en bit i en tråd" utan läst den sens början. Har bara inte orkat skrivit något ( mer än grattis till fin klänning) . Har inte heller anklagat dig för att vara elak, överreagera? Anledningen till att jag skrev att jag inte är rädd för att skriva vad jag tycker/känner är pga allt tjafs här på BT ang anonymitet och har absolut inget med dig att göra. Och ang "snälla du" har mer med att orka detta meningslösa tjafs. Är du en stl 38 som anser sig tjock eller är du en mullig tjej, PLUS 44 .

• darkHorse
    Kicka skrev 2011-10-11 23:27:00 följande:
    Men Bröllop201206 och darkHorse, då är det ju faktiskt inte NI som har fattat poängen. Stick it hakan pch opponera er så mycket som ni vill,men ni har ju uppenbart inte fattat poängen. Har ni ens läst mellan raderna?? Självklart kan man aldrig säga vad som är rätt eller fel. Vem är tjock,mullig,kurvig eller spinkig? Den enda som verkar fatta min poäng är Jeaneettes. ÄVEN om du har en känsla,tanke etc så uttrycker du fan inte den i ett mulligt forum,om du drar stl 38. Jag struntar totalt i att personen i fråga behöver tala ut. Gör det isf i nått av alla forum som faktiskt riktar sig till allmänheten ge fan i det mulliga forumet! Det sårar och irriterar! Väg 48 kg eller 150 kg,jag skiter i vilket. Men börja inte gnälla i ett mulligt forum om du drar stl 38. Det är nedvärderande.
    Fast nu tycker jag att det du säger är lite motsägande. Jag menar att det inte är storleken som avgör om man är mullig eller inte. Jag hade verkligen varit mullig i storlek 38. Jag kanske är ett undantag pga min kortväxthet, men om det inte tydlig står en storleksgräns i trådstarten tycker jag inte att man ska få tycka illa om människor för att de inte har exakt samma kroppsuppfattning som TS.

Varför tycker du det är nedvärderande om någon med en mindre storlek ser sig själv som mullig?
    Till viss del kan jag förstå eftersom jag har ett jobb som verkligen kräver ansvar, och känner att de som står i butik och klagar över jobbigt det är att behöva ansvara för en kassa eller ansvara för kunder ibland gnäller. Samtidigt är det ju jobbigt för dem och jag gissar att de aldrig hade valt ett yrke med stort budget- personalansvar. Alltså är deras känsla av ansvarstyngd lika mycket värd som min.
Svar på tråden Svårt ämne men är nu jävligt irriterad!