Kicka skrev 2011-10-11 22:31:47 följande:
Chicita: Men snälla. Jag har inga som helst problem med att vara mullig/kurvig. Jag är snarare stolt över det. Självklart ska man inte nånstans rättfärdiga övervikt men det finns ju oftast (inte alltid) en anledning till varför, oavsett anledning. Som jag skrev i tidigare inlägg så kan man i alla storlekar känna sig pluffsigare vid vissa tillfällen.mjag själv känner mig 10 kg tyngre vid mens men det går över 4 dagar senare. Det jag vill påpeka är att drar du under stl40,har du faktiskt inget i en mullig tråd att göra. Vad lämnar då ni över till oss över stl 40?? Tråden för jättar och tjocka?? Nej, jag är inte ett dugg rädd för nått. Skärp er. Har ju redan medhåll,så är ju inte helt ute och cyklar.
Du har medhåll - det betyder alltså att jag inte får tycka det jag tycker eller att jag kanske är dum som tycker det?
Konstigt synsätt...
Jag har inte sagt att du har något emot att vara mullig / kurvig.
Det jag säger är att jag hoppas att når du når din målvikt så kommer du att slippa känna dig mullig eftersom du då kanske hör till dom normalviktigas skala. Och då är man ju inte mullig längre tydligen. Det är inget elakt med det. Och det utesluter inte att du inte kan känna dig fin nu precis som du är.
Jag skrev inget om att du ska vara rädd heller, vet inte vart du fick det ifrån...
Läs inte in mer i mitt inlägg än vad jag faktiskt skriver.
Jag har gått från en storlek 50 till 46 nu och är superstolt. Men det betyder inte att jag inte fortfarande kan känna mig direkt tjock / fet ibland. Mullig är ett understsatement för hur jag känner mig.
Det ENDA jag säger är att om man sätter en gräns för vilken storlek man måste ha för att få skriva i en tråd för mulliga så behöver det stå i rubriken eller i TS.
Du kan inte komma in en bit in i tråden och säga att nån har för liten storlek för att skriva där.
Det är faktiskt lika oförskämt som att vara "för smal" för att skriva i tråden.
Själv tycker jag nästan att jag är för tjock för att skriva i en tråd som är för dom mulliga. Och ja jag är
tjock, jag behöver inga förskönande ord för det. Jag har ätit mig till det själv. Eller rättare sagt. Jag fortsatte äta likadant som jag gjorde innan olyckan och sen kunde jag inte träna alls på 3 år och har inte ens kunnat ta promenader de senaste 14 åren pga smärtor efter olyckan.
Och som jag skrev tidigare...
Ja jag tycker också att det är irriterande när smala / normalviktiga människor står och klagar på att dom är tjocka. Det känns ju som "om
du är tjock, vad faan är jag då?" Ett slag i ansiktet liksom.
Men det betyder inte att jag inte kan förstå att någon med storlek 40-42 kan känna sig mullig. Eller kanske till och med en st 38:a...
Allt beror ju på vad man haft för storlek förut. Så fort man går upp i vikt så känner man sig tjock, oavsett vilken storlek man har just då.
Att säga att folk under en viss storlek egentligen inte får känna sig tjocka (fast man sen ändå skriver att man förstår att dom kan känna sig så) är lite osympatiskt tycker jag.
Skapa en egen tråd för de i storlek 48? och uppåt (eller vilken storlek du känner passar bäst som lägsta) så slipper du dras med 42:or och under som känner sig tjocka, eller förlåt - mulliga.
Du har din åsikt och jag har min.
Det hjälper inte hur många som håller med dig. Det betyder nämligen inte att du har rätt och jag har fel, för i denna fråga finns inget rätt eller fel egentligen då man inte kan sätta regler för känslor.
Jag har redan erkänt din rätt till din åsikt. Så du får helt enkelt acceptera min åsikt. Men du behöver inte "snälla du-a" mig för det vi behöver ju inte bli nedlåtande utan kan hålla det på en vettig nivå.