Hanna05 skrev 2011-10-12 11:10:18 följande:
Nu orkar jag inte läsa allt.
Men Kicka, jag vet att det är mig du syftar på. Så nu kommer jag med min åsikt. & ge fan i att säga att det jag TYCKER & KÄNNER är fel.
Jag blev rent utsagt förbannad då jag läste av vissa saker du skrivit. Faktiskt.
Jag skrev i den "mulliga tråden" just för att JAG känner mig mullig. Jag har förut alltid varit väldigt smal, har varit en storlek 32. Men på de senaste åren har jag pendlat väldigt mycket och drar nu oftast en storlek 40-42. Jag känner mig mullig, för att magen hänger, armarna är bredare än de brukade vara, låren är tjocka och dallrar och jag får skavsår då jag går. På ryggen hittar jag ett flertal valkar. Jag känner mig mullig. Inte smal, inte normalviktig, inte vältränad, inte tjock. Utan något mittemellan, jag känner mig mullig.
Alla ser vi olika på vad just mullig innebär. Men det är vad jag tycker. Jag tycker inte en storlek 46 & uppåt är att vara mullig. Utan då är man lite större än det. Jag anser att en kvinna eller man som inte är smal, men inte heller tjock/fet. En kvinna som inte är STOR, är mullig. Där anser jag mig själv att ligga.
Om du blir irriterad på att en person som jag, som anser sig själv att vara mullig skriva i en mullig tråd kanske du skulle gjort en egen tråd där kvinnor över en viss storlek bara passar in? Då skulle du slippa dessa moment att bli irriterad, och kunna glädja dig utav dagen och livet istället. Det tar så mycket engergi att vara irriterad på någonting som verkligen inte kan säga är rätt eller fel.
Det finns ingen vikt, eller storlek som kan säga ifall man är mullig eller ej. Utan det är helt beroende på hur kroppsbyggnaden ser ut på den personen. Jag är bara 158 cm lång, och jag är inte SMAL. Jag är inte heller normalviktig.. Enligt BMI är jag överviktig. Men nu ska vi inte heller lita på BMI eftersom jag tränar. MEN, jag är inte SMAL.
Jag kan om du vill lägga in en bild på mig i trosor och bh, får du säga om du anser mig vara mullig eller ej?
Men ska vi behöva gå så långt?
Jag är egentligen helt chockad ...
Jag är mullig thats it. Vet inte ens vad jag ska säga ...
NEJ,åter igen, jag syftar inte på någon utan över lag. Absolut var det ditt inlägg som fick mig att fundera/reagera, men nej denna tråd handlar inte på någe vis om dig. Kan iof förstå om du tolkar det så, förlåt för det.
Och nej Sofiie: Här klankas inte på någon utan det diskuteras om endel av de sjukliga ideal som cirkulerar oroväckande mycket här på BT. Man måste väl kunna ta att det diskuteras? Tror att det är ni som blir så himla upprörda av att nån faktiskt tar upp frågan som isf (om någon) har dålig självuppfattning.