• Kicka

Svårt ämne men är nu jävligt irriterad!

Det här med mullighet,vet inte riktigt vart jag ska börja. NEJ jag behöver inte vara anonym för jag skäms inte för något, hoppa på mig Om ni så gärna orkar. Va fan! Jag började skriva i en " mulliga tjejer visa era klänningar" länk. Kul tänkte jag,dela tip,ideer och klänningar med likasinnade. Jag har kämpat satan i 4 år och gått ner 55 kg. Känner mig för första gången på 9 år mullig/kurvig. Sexig om vi nu ska kalla det så. Jag drar 48/50, i vissa lyxiga fall stl 46. Blir faktiskt jävligt irriterad på er tjejer som på riktigt kallar er själva mulliga när ni drar stl38/40!! Va fan,vart har ni era sunda värderingar och riktlinjer egentligen?? Hade ni kallt era döttrar mulliga när de drog en helt sund och normal storlek som 38?? Det är skrämmande!! Skärp er och njut av era underbara kroppar!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-12 19:20
    Ojoj, denna tråd har verkligen rört om i grytan

Ber om ursäkt för att detta ämne/diskussion startades ack så fel/klantigt. Mitt fel ja. Meningen var verkligen inte att peka ut någon eller dyl. Snarare ville jag bara diskutera något som upprör mig mfl.

Här ska inte pekas ut,anklagas eller nedvärderas utan bara helt enkelt diskuteras!

Klarar du inte det, ska du nog inte delta i debatten.

Kram på er! /Kicka.

• Svar på tråden Svårt ämne men är nu jävligt irriterad!
  • emzerus83

Jag försvarar ingenting och säger inte att du inte har rätt att bli irriterad, det är ju vad du känner! Men de tjejer som nu anser sig vara mulliga trots att de har storlek 38/40 det är ju vad DE anser o känner. Just för dom så kanske de känner sig "mulliga" och mullig för dom kanske inte betyder mullig för dig. Alla har ju liksom olika referensram om saker o ting!
    Ville bara göra ett litet inlägg...:)

• Chicita

Lugn...
    Om du hade läst inlägget du syftade på så hade du sett att hon skrev att hon trodde att hon skulle behöva en 42:a.
    Men hon kom i en 38:a...

Grattis säger jag istället. Kul för henne...

Mullig kan man vara även i en mindre storlek. Det har mer att göra med hur mycket hull man har i förhållande till sin längd.

Sen kan jag hålla med dig i sak.
    Alltså att många normalviktiga och även vissa underviktiga står och klagar över att dom är så tjocka samtidigt som dom böjer sig framåt, blåser upp magen och nyper tag i hudvecken. Medans man själv står bredvid och ser ut som en julgran på ryggen och är glad för varje gram man går ner... 

• Kicka

Jag syftar just nu inte till just det inlägg som är i åtanke utan generellt. Har läst så många trådar som man inte viljat delta i pga sjuka värderingar. Ja självklart kan man känna sig pluffsig/ mullig i alla möjliga storlekar. Minimerar inte någon men blir faktiskt upprörd när folk under storlek 40 börjar skriva i "mullig" trådar. Kom igen, det är inte bara nedvärderande för människor som kämpar för viktnergång och känner lite segersötma vid stl 46/48 eller för oss kvinnor som försöker lära våra döttrar att kurvigt är ok och vackert. Om 4 år är min vackra dotter tonåring och då vill jag att hon ska veta att stl 42 inte är något att skämmas för. Vi har ett ansvar!!

• BlomAnna

Jag håller med dig  helt och hållet Kicka. Jag tyckte också det var roligt med tråden mulliga tjejer visa era klänningar men vågar fan inte skriva i den när det är personer med storlek 38 som skriver där.

Om strl 38 räknas som mullig måste jag räknas som jätte eller liknande...känns som ett slag i ansiktet när man kämpat för att gå ner i vikt (har gått ner 40 kg) och så anser man att strl38 är mulligt.

• marimekko86

Jag kan ta mig själv som ett exempel. Såg mig som mullig för två år sen och kämpade med att gå ner i vikt...nu två år senare har jag lagt på mig. började jobba en massa så träningen blev inte prioriterad + lathet att orka äta riktig mat har gett mig en kropp idag som är två storlekar större, trivs dock och har bra självförtroende men kämpar nu med att nå den kropp jag hade för två år sedan. För när jag tittar på bilder som är för två år sedan är jag ju SMAL, eller helt normalviktig.! Varför såg jag inte det då?

Det är väl bara så att man aldrig är nöjd, och jag som var helt normalviktig då såg mig ändå som mullig. Önskar jag kunde gå tillbaka i tiden och tala om för mig att jag såg fel.!

Hajjar om du bli irriterad på normalviktiga som kallar sig mulliga, men jag tror ärligt att dom inte själva ser att dem inte är särskilt mulliga...precis som jag själv för två år sedan.

Jag har storlek 38/40 eller 40/42, men jag ser mig själv som mullig då jag är rätt kort, mina armar är grova och likaså mina ben, det är magen och midjan och höfterna som är av smalare slag...så kroppsbyggnaden kan ju se helt olika ut hos folk och göra att man ser sig själv som smal,mullig,fet eller vad man nu ser sig som.

• Godis

Men...

Om man ska hårddra det.....vart går gränsen storleksmässigt?
    En plus-size (mullig) modell går från size 10 dvs svensk 40.....

• Brummelisa

Jag drar också 48/50 och läste ikväll just tråden som du pratar om. Jag anser inte heller att man är "tjock, mullig, fet..." när man är en 38:a.

Jag blev irriterad att de här smala tjejerna går in och lånar (kanske till och med snor) tråden..

• Jeaneettes

Jag är ledsen att säga detta men detta är MINA känslor, jag har en 32:a i min bröllops klänning och skulle jag bli en 38: a skulle jag känna mig mullig, betyder inte att andra är det som drar en 38:a men JAG skulle tycka att JAG var det.

• Kicka

Tack BlomAnna nånsom fattar!! Marmie: Jag förstår precis vat du vill komma,absolut. Det är sjukt svårt att komma tillrätta med sin egen självbild. Man kan vara i stl 34 men ändå känna sig som en stl 40. Jag behövde själv ett abrupt uppvaknande för att fatta att jag inte behövde stl 58 utan passade i 48. Allt handlar om självkänsla och egen självbild. Men allvarligt, att anse sig själv som mullig i stl 38 är inte ok,borde inte uppmuntras utan diskuteras med omtanke. Sen vad personen i fråga anser borde fan ifrågasättas. Annars är man bar feg, i mitt tyckte. Länge leve yttrandefriheten or what?

• Kicka

Godis: går du in på vilken kina-sida som helst,så räknas en plus size tjej från stl 20 alltså stl 48, och inget annat. Alla andra storlekar är standard.

Svar på tråden Svårt ämne men är nu jävligt irriterad!