• Kicka

Svårt ämne men är nu jävligt irriterad!

Det här med mullighet,vet inte riktigt vart jag ska börja. NEJ jag behöver inte vara anonym för jag skäms inte för något, hoppa på mig Om ni så gärna orkar. Va fan! Jag började skriva i en " mulliga tjejer visa era klänningar" länk. Kul tänkte jag,dela tip,ideer och klänningar med likasinnade. Jag har kämpat satan i 4 år och gått ner 55 kg. Känner mig för första gången på 9 år mullig/kurvig. Sexig om vi nu ska kalla det så. Jag drar 48/50, i vissa lyxiga fall stl 46. Blir faktiskt jävligt irriterad på er tjejer som på riktigt kallar er själva mulliga när ni drar stl38/40!! Va fan,vart har ni era sunda värderingar och riktlinjer egentligen?? Hade ni kallt era döttrar mulliga när de drog en helt sund och normal storlek som 38?? Det är skrämmande!! Skärp er och njut av era underbara kroppar!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-12 19:20
    Ojoj, denna tråd har verkligen rört om i grytan

Ber om ursäkt för att detta ämne/diskussion startades ack så fel/klantigt. Mitt fel ja. Meningen var verkligen inte att peka ut någon eller dyl. Snarare ville jag bara diskutera något som upprör mig mfl.

Här ska inte pekas ut,anklagas eller nedvärderas utan bara helt enkelt diskuteras!

Klarar du inte det, ska du nog inte delta i debatten.

Kram på er! /Kicka.

• Svar på tråden Svårt ämne men är nu jävligt irriterad!
  • Chicita

Att ha storlek 42 om man är 160 cm eller under är fortfarande övervikt för de flesta om man nu inte har kraftig benstomme eller så.
    Nu vet jag inte hur lång den tjejen är, men jag har för mig att jag läst i en annan tråd att hon är kort (om jag inte blandar ihop henne med någon annan).

Jag tycker i så fall att det är viktigare att lära barn att man kan vara hälsosam oavsett storlek. Och att det kan finnas anledningar till att vissa är tjocka, och att det inte alltid är att personen äter massa godis. 
    Jag tycker inte att det är rätt att lära barn att övervikt (även om den är minimal) är helt normalt heller.
    Däremot har vi ett ansvar att lära våra barn att man inte behöver vara undernärd och ha plasttuttar för att vara vacker. Skönhet kommer i många former. Och det är viktigast att vara vacker på insidan och att inte se ner på de som inte ser ut som normen. Oavsett om dom är tjockare, smalare, längre eller har en annan hudfärg...

Sen kan det självklart vara en nagel i ögat på dig att någon som är smalare anser att hon är mullig, nu när du har kämpat dig ner massa storlekar. Men det betyder fortfarande inte att hon inte har rätt att känna sig just mullig...
    Du har all rätt att känna som du gör.
    Och jag hoppas att du når ditt mål, och att du då aldrig någonsin behöver känna dig mullig igen. Oavsett storlek 

• Kicka

Jeaneettes: Men om du nu verkligen förstår att det kan såra/ irritera andra människor. Skrivr du då ut det i en " mullig" tråd?? Isf förstår nog ingen nig. Ledsen men så är det,oavsett vad nån annan säger. Obs, inget personligt nu. Bara så du vet.

• Jeaneettes

Nej det gör jag inte, för jag vet att jag vet att jag inte är mullig, bara en känsla.

• Kicka

Chicita: Men snälla. Jag har inga som helst problem med att vara mullig/kurvig. Jag är snarare stolt över det. Självklart ska man inte nånstans rättfärdiga övervikt men det finns ju oftast (inte alltid) en anledning till varför, oavsett anledning. Som jag skrev i tidigare inlägg så kan man i alla storlekar känna sig pluffsigare vid vissa tillfällen.mjag själv känner mig 10 kg tyngre vid mens men det går över 4 dagar senare. Det jag vill påpeka är att drar du under stl40,har du faktiskt inget i en mullig tråd att göra. Vad lämnar då ni över till oss över stl 40?? Tråden för jättar och tjocka?? Nej, jag är inte ett dugg rädd för nått. Skärp er. Har ju redan medhåll,så är ju inte helt ute och cyklar.

• Kicka

Jeaneettes: Tack då är du bland de första som faktiskt förstår vart jag vill komma. Lycka till sötnos. Låt oss veta mer om ditt brölop. Xxxx// Kicka

• Kicka

Brummelisa: Precis, du förstår också!

• Jeaneettes

Tack detsamma :D vill jätte gärna veta mer om ditt också, när gifter ni er :)

/ Jeanette

• Kicka

Det smäller av den 25 augusti 2012 . Lovar att jag kommer att informera hela BT den dagen,lol.

• Sara 120707

Brummelisa:
    jag förstår inte riktigt hur du menar. Skulle du kunna förtydliga? Tycker du att fet, tjock och mullig är synonymer?

• BlomAnna
    Chicita skrev 2011-10-11 22:17:11 följande:
    Att ha storlek 42 om man är 160 cm eller under är fortfarande övervikt för de flesta om man nu inte har kraftig benstomme eller så.
    Nu vet jag inte hur lång den tjejen är, men jag har för mig att jag läst i en annan tråd att hon är kort (om jag inte blandar ihop henne med någon annan).

Jag tycker i så fall att det är viktigare att lära barn att man kan vara hälsosam oavsett storlek. Och att det kan finnas anledningar till att vissa är tjocka, och att det inte alltid är att personen äter massa godis. 
    Jag tycker inte att det är rätt att lära barn att övervikt (även om den är minimal) är helt normalt heller.
    Däremot har vi ett ansvar att lära våra barn att man inte behöver vara undernärd och ha plasttuttar för att vara vacker. Skönhet kommer i många former. Och det är viktigast att vara vacker på insidan och att inte se ner på de som inte ser ut som normen. Oavsett om dom är tjockare, smalare, längre eller har en annan hudfärg...

Sen kan det självklart vara en nagel i ögat på dig att någon som är smalare anser att hon är mullig, nu när du har kämpat dig ner massa storlekar. Men det betyder fortfarande inte att hon inte har rätt att känna sig just mullig...
    Du har all rätt att känna som du gör.
    Och jag hoppas att du når ditt mål, och att du då aldrig någonsin behöver känna dig mullig igen. Oavsett storlek 
    Att ha strl 42 och vara 160 behöver VERKLIGEN inte betyda övervikt. Man är så jävla snabb med att säga att folk är överviktiga och det enda man går på är BMI. BMI säger inte ett skit om nåt och sätter bara en massa griller i huvudet på tjejer som tror att de måste banta trots att de är hälsosamma och borde vara stolta över sina kroppar.

Jag tycker man ska lära sina barn att alla männsikor är lika mycket värda oavsett hur de ser ut och att det är helt ok att se olika ut och att man ändå ska vara stolt över sig själv och hålla huvudet högt för att man är den man är.

Tycker du är lite taskig som skriver att det skulle vara en nagel i ögat på TS att andra tjejer skriver att de är mulliga när de är smalare än henne. Det är ju inte det hon säger med tråden utan hon tycker det är hemskt att tjejer som inte är mulliga ändå känner sig så, att det är något fel på vår syn på oss själva.
    Klart man har rätt att känna sig mullig men det är något uppenbart galet med vår syn på våra kroppar om man är TVUNGEN att känna sig mullig n'r man drar strl 38.

Ibland får jag en känsla av att vissa "smala" tjejer går in i "mulliga trådar" för att just sätta en nagel i ögat på de som drar större storlekar...Taskigt tycker jag.
Svar på tråden Svårt ämne men är nu jävligt irriterad!