• Kicka

Svårt ämne men är nu jävligt irriterad!

Det här med mullighet,vet inte riktigt vart jag ska börja. NEJ jag behöver inte vara anonym för jag skäms inte för något, hoppa på mig Om ni så gärna orkar. Va fan! Jag började skriva i en " mulliga tjejer visa era klänningar" länk. Kul tänkte jag,dela tip,ideer och klänningar med likasinnade. Jag har kämpat satan i 4 år och gått ner 55 kg. Känner mig för första gången på 9 år mullig/kurvig. Sexig om vi nu ska kalla det så. Jag drar 48/50, i vissa lyxiga fall stl 46. Blir faktiskt jävligt irriterad på er tjejer som på riktigt kallar er själva mulliga när ni drar stl38/40!! Va fan,vart har ni era sunda värderingar och riktlinjer egentligen?? Hade ni kallt era döttrar mulliga när de drog en helt sund och normal storlek som 38?? Det är skrämmande!! Skärp er och njut av era underbara kroppar!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-12 19:20
    Ojoj, denna tråd har verkligen rört om i grytan

Ber om ursäkt för att detta ämne/diskussion startades ack så fel/klantigt. Mitt fel ja. Meningen var verkligen inte att peka ut någon eller dyl. Snarare ville jag bara diskutera något som upprör mig mfl.

Här ska inte pekas ut,anklagas eller nedvärderas utan bara helt enkelt diskuteras!

Klarar du inte det, ska du nog inte delta i debatten.

Kram på er! /Kicka.

• Svar på tråden Svårt ämne men är nu jävligt irriterad!
  • Hanna05

Fattar inte hur ni orkar fortsätta disskutera , alla säger bara samma sak om och om igen.
    Alla tycker olika, punkt slut.

Tråden kommer som ingen vart :)

• baby freeze
    Imke1977 skrev 2011-10-12 15:20:43 följande:
    Jo man har ett ansvar för sitt eget välmående. Håller med dig där. Men att tex jag bara inte klarar av att se mig själv i spegeln och tycka att jag är snygg är inget jag kan rå för. Sen kan jag tycka att jag ser helt okej ut i vissa kläder. Men naken...aldrig tyvärr. Men det är ju det där med den mänskliga komplicerade hjärnan som lever sitt eget liv
    Självklart skulle jag aldrig i livet försöka tala om för den yngre generationen vad som är smalt, normalt, mulligt eller tjockt. Mina egna barn försöker jag uppfostra till att älska sig själva så som dom är.
    Men hur man själv känner gentemot sig själv är nog inget någon annan kan rå på än just en själv.
    Det är supertufft, tro mig jag vet mycket väl, men jag tror faktiskt att hur man än anstränger sig för att inte överföra det egna idealet, så signalerar man starkare än man tror det som finns på insidan. Även om du självklart har rätt till din egen uppfattning och självbild, så kanske det är bra att någon gång ibland försöka granska den lite kritiskt utifrån.
  • baby freeze
    Hanna05 skrev 2011-10-12 15:27:47 följande:
    Fattar inte hur ni orkar fortsätta disskutera , alla säger bara samma sak om och om igen.

Skarpsynt, men det kanske inte är din sak att avgöra när det är dags att sätta punkt?
  • Hanna05
    baby freeze skrev 2011-10-12 15:32:55 följande:
    Det är supertufft, tro mig jag vet mycket väl, men jag tror faktiskt att hur man än anstränger sig för att inte överföra det egna idealet, så signalerar man starkare än man tror det som finns på insidan. Även om du självklart har rätt till din egen uppfattning och självbild, så kanske det är bra att någon gång ibland försöka granska den lite kritiskt utifrån.
    Ja men då säger jag så här.
    Jag vill ni granskar tjejen på bilden som jag postade. Hon i blå blommiga trosor och vit bh. Vad tycker ni om den tjejen?
  • passionsblomman
    Hanna05 skrev 2011-10-12 15:27:47 följande:

Tycker du inte?

Jag som just skulle skriva att det är så kul att det blir lite diskussioner ibland och jag uppskattar något enormt att tråden inte ligger i känsliga rummet, utan att jag får förmånen att se er allihop och ta del av era tankar, intryck och tolkningar. Jag tycker det finns massor att fundera över längs trådens vindlingar. Och att fundera, reflektera och vrida och vända, är faktiskt framåt för mig. Det för mina tankar till nya platser och ger mig chans att ta till mig vad andra säger.

Ibland uppfattar jag det som om många tycker att "överens" är det som är målet för att man ska kunna säga att man kommit någonvart. Så tror jag definitivt inte själv att det är. Däremot är det mer givande om man åtmistone småningom förstår vad det är någon annan försöker säga. och DET kan ta sin tid och sina utvecklingar ibland. Och gå över vägar som skitarg, förnärmad, upprörd och allt möjligt. Det ser jag mest som mänskligt och det gör mig ingenting, så länge det är någon slags rimlighet på hur alla känslor tar sig uttryck.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • baby freeze
    Hanna05 skrev 2011-10-12 15:42:12 följande:
    Ja men då säger jag så här.
    Jag vill ni granskar tjejen på bilden som jag postade. Hon i blå blommiga trosor och vit bh. Vad tycker ni om den tjejen?
    På vilket sätt skulle det föra diskussionen till högre nivåer? Jag tyckte att det blev väldigt intressant ändå när vi började prata om självbild och ansvar, känner inget behov alls av att gå bakåt i tråden.
  • Hanna05
    baby freeze skrev 2011-10-12 15:44:06 följande:
    På vilket sätt skulle det föra diskussionen till högre nivåer? Jag tyckte att det blev väldigt intressant ändå när vi började prata om självbild och ansvar, känner inget behov alls av att gå bakåt i tråden.
    För att du skrev att man kanske skulle granska den utifrån.
    Alltså andras åsikt.

Det är jag på bilden, jag skulle vilja höra om ni tycker jag är smal, normal, mullig, fet eller vad som helst!

Eftersom tråden i stort sett handlar om mig.
  • baby freeze
    Hanna05 skrev 2011-10-12 15:50:15 följande:
    För att du skrev att man kanske skulle granska den utifrån.
    Alltså andras åsikt.

Det är jag på bilden, jag skulle vilja höra om ni tycker jag är smal, normal, mullig, fet eller vad som helst!

Eftersom tråden i stort sett handlar om mig.
    OK, jag visste inte att det var du på bilden. Tråden handlar om fler än dig dock men jag skulle väl säga att du är mullig. Fläckvis, för du har väldigt schyssta spiror, må jag säga.
  • baby freeze

Modigt av dig att lägga ut bilder på dig själv förresten.

• Imke1977
    passionsblomman skrev 2011-10-12 15:42:18 följande:
    Tycker du inte?

Jag som just skulle skriva att det är så kul att det blir lite diskussioner ibland och jag uppskattar något enormt att tråden inte ligger i känsliga rummet, utan att jag får förmånen att se er allihop och ta del av era tankar, intryck och tolkningar. Jag tycker det finns massor att fundera över längs trådens vindlingar. Och att fundera, reflektera och vrida och vända, är faktiskt framåt för mig. Det för mina tankar till nya platser och ger mig chans att ta till mig vad andra säger.

Ibland uppfattar jag det som om många tycker att "överens" är det som är målet för att man ska kunna säga att man kommit någonvart. Så tror jag definitivt inte själv att det är. Däremot är det mer givande om man åtmistone småningom förstår vad det är någon annan försöker säga. och DET kan ta sin tid och sina utvecklingar ibland. Och gå över vägar som skitarg, förnärmad, upprörd och allt möjligt. Det ser jag mest som mänskligt och det gör mig ingenting, så länge det är någon slags rimlighet på hur alla känslor tar sig uttryck.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Ännu ett väldigt bra inlägg  
Svar på tråden Svårt ämne men är nu jävligt irriterad!