• Hanna05

Brudar från norrland som gifter er 2012 :)

Hej! :)

Tänkte vi kunde samlas alla här ni som kommer lite mer norröver och som gifter er nästa år.
    Själv gifter jag mig Augusti 2012.

Hur långt har ni hunnit i planeringen, hur mycket har ni hunnit spara och hur har ni tänkt ha ert bröllop?

Jag gifter mig i Piteå stadskyrka och kommer ha bröllopsfesten på storstrand i Öjebyn.
    Jag pysslar på lite här hemma och har hunnit med lite ljuslyktor ..

Tänkte jag kunde lägga in lite mer inspirationsbilder sen!
    Vi kommer ha vitt och ljusrosa som tema :)
  • Svar på tråden Brudar från norrland som gifter er 2012 :)
  • annapanna01

Hallå! Lägg till mig i den här gruppen! Jag är i Kiruna och gifter mig i juli -12.

Planeringen pågår för fullt här.. Har lokal och plats för vigseln klart. Färgtema för oss blir turkos. Klänning och skor är klart och prästen som ska viga oss är en gammal kompis från tidigare år. Kostymen för min gube är beställd och kommer när som helst.

Beställt lite ditt och datt och gjort layouten på inbudan placeringskort mm mm.

Det är så roligt att du är från Pite för jag har bott där i ca 7 år. Tror att Storstrand blir alldeles utmärkt för mottagningen :)

• Imke1977

Räknas Gävle till Norrland!? hihi

• Just Me

Ja jag är oxå med

Gifter oss i Karungi (Haparanda) i augusti 2012

• Linnch

Vi gifter oss också i Piteå stadskyrka i augusti 2012, närmare bestämt den 11/8!Glad Någon som har bra tips på fina festlokaler som inte kostar skjortan här i trakterna kring Piteå/Älvsbyn/Luleå?

• Pingstbrud

Hej!
    Vi gifter oss i Piteå stadskyrka den 26 maj, dvs Pingstafton. Fest mest troligt i Munksunds folkets hus. Vi har bokat festlokal för säkerhets skull men har inte helt slutat titta på andra alternativ.

Kan tipsa om Munksunds fh - fin lokal, ligger kanske inte mest naturskönt men det är fint och fräscht inne. Typ byagård fast lite större. Finns scen och en liten ljudanläggning för tal. Tror också att det finns filmduk om man vill visa grejer med projektor. Tror vi betalar 1600 för att hyra lokalen i två dygn.

Vi tittade lite på Gästgivaregatan i Öjebyn. De erbjuder ett helt koncept med gourmetmat, dukning, servering, städning - ja hela paketet. Blir naturligtvis dyrare fast det är en fantastisk lokal, en gammal Norrbottensgård, som ligger i kyrkstan i Öjebyn. Vi har kuvertavgift och den skulle bli för hög om vi valde Gästgivaregatan. Vi vill inte att någon ska tacka nej för att det blir för dyrt att komma. Annars hade jag valt Gästgivaregatan direkt! :)

Hur långt har ni hunnit med planeringen? Klänningsinköp, inbjudningar, färgtema odyl? Känns som att vi har eoner med tid kvar men när jag surfar runt här på bröllopstorget ser jag att andra brudpar har börjat planera betydligt tidigare än vad vi har. Jag har köpt min brudklänning, gjort en preliminär gästlista, bokat vigsel, lokal, präst och frissa samt tillfrågat en av två värdinnor.

• 123ost

Hej! Vi gifter oss juni 2012 i Övertorneå

• Hanna05
    Linnch skrev 2011-09-29 22:55:56 följande:
    Vi gifter oss också i Piteå stadskyrka i augusti 2012, närmare bestämt den 11/8!Glad Någon som har bra tips på fina festlokaler som inte kostar skjortan här i trakterna kring Piteå/Älvsbyn/Luleå?
    Gifter oss också där den 11/8 :) Vilken tid har ni? Vi har kl 14 :D
  • Hanna05

Härligt att så många vill joina denna grupp! :))))

Ni får gärna skriva en rad om er själva, hur gamla ni är, om ni har någon bröllopsblogg man kan följa eller liknande :))

Jag heter Hanna, och är från norr om Piteå. Gifter oss i Piteå stadskyrka den 11/8.
    Bor för tillfället i Skellefteå.
    Hm, vet inte vad jag mer ska skriva :P Haha. Har inte hunnit göra någon bröllopsblogg än men funderar på det!
    Kommer lägga upp lite pysselbilder och inspirationsbilder här snart..

Vi har hunnit så här långt:
    Bokat kyrka (Det gjorde vi för JÄÄTTE LÄNGE SEN) ;P
    Bokat festlokal
    Prövat brudklänningar (men inte bestämt mig för vilken)
    Bokat fotograf (snart)
    Valt ut brudnäbb & tärnor
    Köpt in pyssel & dekorationer till festen
    Bestämt Meny
    Skrivit gästlista

Ja och en massa mer :D
    Men som sagt , det är ett tag kvar. Vi har tänkt beställa inbjudningskorten före jul, och skicka ut dem I Januari.
    Sen har vi nog tänkt vänta med det mesta till lite senare.

Ska boka både frisör och lite sådant snart också!

• chabar

Ursprungligen från Tornedalen (Pello) men gifter mig i Umeå nästa sommar! Kul med norrlandstrådar, jag ska återkomma med bilder från mitt pyssel när jag väl tar tag i det! Har bara börjat på inbjudningarna än så länge..

Svar på tråden Brudar från norrland som gifter er 2012 :)