• Lev idag

Någon annan som ska gifta sig 28 juli 2012?

Jag och min sambo planerar för bröllop den 28 juli 2012 på Gotland. Och jag skulle tycka det vore så roligt om det fanns fler man kan dela erfarenheter, tips och råd och bolla idéer med. Finns det fler som ska gifta sig 28 juli 2012?

• Svar på tråden Någon annan som ska gifta sig 28 juli 2012?
  • Fru 0728

Vi gifter oss den 28 juliGladHjärta Kyrka, lokal och catering är bokat. Vi tänkte skicka ut inbjudningarna i slutet av januari. Men de flesta vet alla redan om datumet så de kan planera in det i sina kalendrar. Vi har bestämt färgtema och vilka inbjudningskort vi ska ha. Klänning till mig och tärna är klara men vi beställer dem i jan/feb. Vi har handlat hem all alkohol till avecen, har köpt sidenband till stolarna, lite dukar och 2 olika underkjolar till mig. bil och chafför är bokad samt fotograf.

Känns kul det här och det känns som om vi har kommit en bit på vägen. 

Hoppas planering och annat skoj går bra för er andra oxå!

Kram 

• Lev idag

OJ!!! Här händer det saker. Jag har varit borta några dagar och då är det fullt av inlägg här inne. :D KUL!!!!

Vi har kommit en bit på väg också.
    Ruinen där vi ska gifta oss är bokad. Lokalen (bygdegården) till festen bokades förra veckan.
    Klänningen väntar jag hem. Vann också en otroligt billig auktion på ebay så var tvungen att slå till. Om den funkar och är så pass vacker som jag hoppas så är jag den lyckligaste som finns då jag klickade hem den för ca 900 kr.
    Bandet har jag preliminärbokat.
    Massor av bordsdekoration har jag köpt. Ska väl lägga upp allt och se vad jag saknar och köpa till det i så fall.
    Har även köpt skor och väska till mig.
    Färgtema är bestämt; svart, rött (mörk/vinrött) och vitt.
    Save the date korten beställde jag från vistaprint och de är istoppade i kuverten. Saknar någon adress tror jag. Ska imorgon köpa frimärken och lägga korten på lådan.

Tror att det är så långt vi har kommit. :D
    Va roligt att vi blivit några stycken. Mycket kul!

• MsChevy

Hur mycket pengar lägger ni på bandet? Har ett band jag skulle vilja ha, men de brukar ta ca 7000:- för en spelning....

Jag har bara gjort div små inköp, vi har lixom inte kommit nån vägen. Vi har allt klart för oss, men nu ska vi göra verklighet av det oxå... 

• Insanire

I gårkväll budade jag hem en brudklänning på tradera för 700 kr!!
    Supersnygg och helt ny!
    Hade varit en måttbeställd klänning men beställaren kunde inte genomföra köpet så företaget la ut den till försäljning.

Bara hoppas den passar och är snygg.
    den har dock röda detaljer och vi hade tänkt ha rosa och grönt tema.. som tur är har vi inte köpt in några rosa dekorationer än, men massor av gröna.. :)
    Är klänningen passande och snygg så byter vi färgtema!

• Nudax
    MsChevy skrev 2011-09-26 08:56:39 följande:
    Nudax: kanske bättre att beställa i din nuvarande storlek eller ev en mindre o så kanske nån sömmerska kan sy in den åt dig. Bättre o ha lite att ta in på än att den är för liten o du inte kan använda klänningen.
    Och va långt du kommit i planeringen! Känns som att jag är den enda som inte gör nåt! hehe

Har iaf gjort de första små inköpen o bestämt mig för hur klänningen ska se ut. Ska ringa sömmerskorna den här veckanGlad Ska även ringa o boka vigselplats o festlokal o sen kontakta vigselförrättare....
    Hmm du har nog rätt men jag ska försöka ha lite is i magen och vänta med beställningen istället... Vill hemskt gärna gå ner 2 storlekar i kläder till bröllopet och vill ju ha en klänning som sitter snyggt till det (gärna utan att behöva sy om den) så ... men vi får se hur det blir =D

Jo vi har gjort rätt mycket men det är mest för att jag inte kan låta bli, tycker det är så roligt =D Nu verkar du vara på G också, fått tag på lokal och vigselförrätare?
  • MsChevy

Har mailat om lokalen, han hade faktiskt mailat mig först o undrade hur det gick med planeringen. VF har jag inte hittat än. Mailat en sömmerska (kompisens mamma) om klänningen, bara att vänta på svar. 
    Har försökt begripa mig på både tradera o ebay, men blev inte så jätteklok på det. Får försöka igen nån annan gång...hehe

Hur går det för er andra? 

• Lev idag
    MsChevy skrev 2011-09-30 09:23:02 följande:
    Hur mycket pengar lägger ni på bandet? Har ett band jag skulle vilja ha, men de brukar ta ca 7000:- för en spelning....

Jag har bara gjort div små inköp, vi har lixom inte kommit nån vägen. Vi har allt klart för oss, men nu ska vi göra verklighet av det oxå... 
    Det bandet jag vill ha brukar ta 1000:-/person. Och de brukar vara 5 st. Så 5000:-.
    Inte så dyrt. Så helt okej.

Har även pratat med en vän om hans band kan spela in den Gotländska brudmarschen på elgitarr som vi kan ha som in och utgångsmusik :D
    Så det ska bli spännande!
    Fick hem organza löparna här om dagen. :D
    Och fick en avi på ett paket. Antar att det är banden till stolarna :D Spännande! 
  • Nudax

Lilly rear nu ut sina klänningar, 40% rabatt.... så jag var TVUNGEN att köpa klänningen jag vill ha! =P Blev alltså en i 2 nummer för smått och den kommer hem om c.a. 1 vecka... Men min viktresa nedåt känns stabil och bra, har hittat ett sätt som funkar för mig och går nu ner runt 1kg/vecka än så länge iaf så jag har goda förhoppningar om att jag ska lyckas =P

• MsChevy

Jag hittade klänningen jag vill ha på ebay, undrar om man skulle buda hem den o sen ta med den till sömmerskan för modifiering...Törs man köpa en kina-klänning?Obestämd
    Hur brukar storlekarna vara? 

Svar på tråden Någon annan som ska gifta sig 28 juli 2012?