• Lev idag

Någon annan som ska gifta sig 28 juli 2012?

Jag och min sambo planerar för bröllop den 28 juli 2012 på Gotland. Och jag skulle tycka det vore så roligt om det fanns fler man kan dela erfarenheter, tips och råd och bolla idéer med. Finns det fler som ska gifta sig 28 juli 2012?

• Svar på tråden Någon annan som ska gifta sig 28 juli 2012?
  • Viccan

HUR GÅR DE FÖR ER BRUDAR??

VILL VETA HUR ALLTING GÅR OCH HUR LÅNGT NI KOMMIT...

SNART 5 MÅNADER KVAR TILL DEN STORA DAGEN FÖR OSS Hjärta

• 28juli2012

Hmm här känns det som att det går bra.

Saker kvar att göra:
    Beställa vigselring och förstora förlovningsringen.
    Sy in brudklänningen
    Sy stolsöverdrag
    skicka hindersprövning
    göra klart menyn och dryck

Allt annat tror jag är klart.

Hur går det för er andra?

• Lejonhjärta

Hej! Vi är nyförlovade och har precis bestämt datum till den 28 juli nu i år. Vi ska ha vårt bröllop här hemma i vår trädgård och vi funderar starkt på att hålla det hemligt och endast bjuda in till min födelsedagsfest och i samband med den ha en borgerlig vigselförrättare som kmommer hin som "blomsterbud" med min bukett och så gifter vi oss innan det är dags att äta av all god mat.... Sen ha middag då, fika med hembakt samt enbröllopstårta.... Allt i enkelhet men vill ju ändå plkanera allt runt om i minsta detalj (kontrollfreak uti fingerspetsarna!! ;)) 

Vad tror ni tjejer om detta upplägg? (även om det kanske inte ärvad Ni önskar på er bröllopsdag) 
    två st tänker vi bjuda in till att hjälpa oss med lite praktiskt så vi ska kunna njuta till fullo.... men idet stora hela så vill vi ha det enkelt och fint och framförallt på hemma plan.... så där privat ochmysigt. De som kommer vara inbjudna är ett 20 tal.

Ge mig feedback!
    O nummer ett på listan lär väl vara att få fatt på en vigselförrättare som kan då`?! Hjälp mig tjejer!!

Och stort lycka till i era planeringat! 

• JuliBrud89

Vi ska gifta oss den 28 juli :D I Røros (Norge dær vi bor) Klænning, kostym, lokal, catering m.m færdigt :D Jobbar på inbjudningarna nu ;D

• Viccan
    28juli2012 skrev 2012-02-16 17:50:34 följande:
    Hmm här känns det som att det går bra.

Saker kvar att göra:
    Beställa vigselring och förstora förlovningsringen.
    Sy in brudklänningen
    Sy stolsöverdrag
    skicka hindersprövning
    göra klart menyn och dryck

Allt annat tror jag är klart.

Hur går det för er andra?
    Hej!

Nyfiken jag blev över hur du kommer bära dig åt för att sy stolsöverdrag .
    Jag håller just nu på att sy 80 st tygservetter som jag sedan ska stämpla med vårt monogram.
    Har beställt silver servettringar från ebay som vi ska ha till dessa tygservetter.

När ska hinderprövningen skickas?

Kram
  • Viccan

Hej alla "28 Juli 2012" brudar,

Hoppas allting går bra för er med allt inför bröllopet.

Själv har jag kommit en bit på vägen, känns det som iaf.
    Men ibland får jag lite panik över att jag kanske inte kommer hinna med allting jag önskar.

Detta har jag hunnit med/pågående:
    Fotograf bokad
    Florist bokad
    Frisör bokad
    Make-Up bokad
    Lokalen bokad fre-sön
    Catering bokad. 
    Menyn färdig. Provsmakade menyn tillsammans med toastmastern i nov.
    Serveringspersonal bokad (tillhör samma företag som Catering)
    Egengjorda inbjudningar skickades till julafton
    Rispåsar (organzapåsar) köpta på Ebay
    Toastmasters är klara
    Bordsplaceringskorten är 90% färdiga (skall skriva namnen när sista OSA datumet paserat)
    Bordsplaceringstavlan håller jag på med just nu.
    Tygservetterna är färdigklippta och skall bara sys, tvättas och sen stämplas med vårt monogram
    Servettringarna är beställda från Ebay
    Bordslöparna är också färdigklippta och väntar på att sys

Detta har jag kvar inför stora dagen
    Klänning och Skor (brud och tärnklänningar) - Åker till Sthlm med mamma och mina två systrar (som är 2 av tärnorna) och ska prova klänning om 2v.
    Sambons kläder och skor
    Ringen är till stor del bestämd men inte bokad/köpt
    Prästen skulle höra av sig när vi närmar oss datumet för att gå igenom vigseln.
    Transfer från kyrkan till festlokalen för oss Nygifta
    Bröllopstårtan - Vi har inte funderat ut så mycket hur vi vill ha den.
    Alhokol och alkofolfridryck ska inhandlas i maj/juni
    Bröllopsprogrammet
    Mingelmaten (medan vi fotograferas, efter kyrkan och innan middagen) är ej bokad
    Dekoration av borden och festlokalen
    Boka ljud- och ljus till lokalen (microfon, högtalare etc)
    Boka/köpa partytält ifall det skulle börja regna under minglet eftersom tanken är att gästern ska vara utomhus
    Skicka Hindersprövningen
    Boka hotell för oss.

Jag har säkert glömt massor med saker men det är detta som jag kan komma på just nu som jag gjort och som jag har att göra.

En fråga.
    NÄR SKA NI SKICKA IN HINDERSPRÖVNINGEN?

Lycka till alla inför denna speciella dag Hjärta

Kram

• LL 2010

Hej alla glada,

va roligt att vi gifter oss samma dag! Det är bara 5 månader kvar drygt!!! Härligt!

Jag gifter mig utomlands och har hjälp av en bröllopsplanerare. Det jobbiga tycker jag är att planera blommor och dekoration på distans...mkt svårt när man inte heller har sett stället mer än på bild. Jaja, blir en rolig överraskning! vi har hunnit med att:

Skicka ut inbjudningarna (i januari)
    Boka lokaler och vigselplats
    Text för ceremonin
    IDAG (!?!) kommer min klänning levereras
    Skor beställda
    Fotograf bokad
    Manikyr och hår bokat
    Transport under dagen bokat
    Bokat boende
    Har en ganska bra idé om planeringen för bröllopsdagen

Saker som vi ska bestämma i helgen:
    Menyn
    Entrélåt
    Övriga sånger/musik
    Blommor

hindersprövningen får väl inte vara mer än 4 månader gammal vid giftermålet. Vi kommer vigas "lagligt" i rådhuset när vi kommer hem från bröllopet, så vi skickar nog inte in hindersprövning förrän i maj.

• LL 2010
    Lev idag skrev 2011-09-17 12:52:49 följande:
    Jag och min sambo planerar för bröllop den 28 juli 2012 på Gotland. Och jag skulle tycka det vore så roligt om det fanns fler man kan dela erfarenheter, tips och råd och bolla idéer med. Finns det fler som ska gifta sig 28 juli 2012?
    Va fint med bröllopet på Gotland, jag övervägde också det. Älskar Gotland! Var p ågotland ska ni gifta er?
  • Viccan
    Fru 0728 skrev 2011-09-26 09:16:14 följande:
    Vi gifter oss den 28 juliGladHjärta Kyrka, lokal och catering är bokat. Vi tänkte skicka ut inbjudningarna i slutet av januari. Men de flesta vet alla redan om datumet så de kan planera in det i sina kalendrar. Vi har bestämt färgtema och vilka inbjudningskort vi ska ha. Klänning till mig och tärna är klara men vi beställer dem i jan/feb. Vi har handlat hem all alkohol till avecen, har köpt sidenband till stolarna, lite dukar och 2 olika underkjolar till mig. bil och chafför är bokad samt fotograf.

Känns kul det här och det känns som om vi har kommit en bit på vägen. 

Hoppas planering och annat skoj går bra för er andra oxå!

Kram 
    Hej!

Vart köpte du sidenbanden till stolarna?

Jag har kollat runt på olika hemsidor men kan inte bestämma mig vart jag ska beställa dom.

Kram
  • 28juli2012
    Viccan skrev 2012-02-17 08:19:59 följande:
    Hej!

Nyfiken jag blev över hur du kommer bära dig åt för att sy stolsöverdrag .
    Jag håller just nu på att sy 80 st tygservetter som jag sedan ska stämpla med vårt monogram.
    Har beställt silver servettringar från ebay som vi ska ha till dessa tygservetter.

När ska hinderprövningen skickas?

Kram
    Hej
    Ja du det har jag inte kommit på än. Men känns som det få bli ett framtida problem, så sitter väl snart och sliter mig i håret :D

4a månader innan ska hindersprövningen skickas in.
Svar på tråden Någon annan som ska gifta sig 28 juli 2012?