• Lev idag

Någon annan som ska gifta sig 28 juli 2012?

Jag och min sambo planerar för bröllop den 28 juli 2012 på Gotland. Och jag skulle tycka det vore så roligt om det fanns fler man kan dela erfarenheter, tips och råd och bolla idéer med. Finns det fler som ska gifta sig 28 juli 2012?

• Svar på tråden Någon annan som ska gifta sig 28 juli 2012?
  • MsChevy

Jag hittade en mall på vistaprint som passade vårt tema perfekt. Kärleksfulla bilder blir det på inbjudningarna istället, som ska se ut som en filmposter från 40-50-talet. Kan rekommendera vistaprint, bra kvalité, bra priser. Nackdelen är all spam man får på mailen men den går ju o avsäga sig. 

Sitter o dregglar över allt pyssel i pandurokatalogen! Tur hösten o vintern kommer nu så man kan sitta inne o pyssla med att fix geléljus, gift bags, o annat smått o gottGlad 

• rebthe

En till, svenskt/amerikanskt bröllop i 3 dagar, i Grebbestad!

• Nudax
    MsChevy skrev 2011-09-19 21:47:33 följande:
    Oj, snacka om att jag ligger efter alltså! Har iaf designat våra save the dates, de skickar vi ut som julhälsning. Måste bara jaga fatt på alla adresser!

När skickar ni ut inbjudningarna? 
    Vi har tänkt skicka ut våra inbjudningar i slutet på Januari och då inte sända några save the date´s utan bara köra på detta.... dumt? =S
  • MsChevy

Nej, det tycker inte jag. Man borde ju hinna planera in ett bröllop om det är nästan 8 mån i förvägSkrattande

• Nudax
    MsChevy skrev 2011-09-20 21:29:24 följande:
    Nej, det tycker inte jag. Man borde ju hinna planera in ett bröllop om det är nästan 8 mån i förvägSkrattande
    Jo absolut =P Tänkte mer om det är för tidigt på något vis... men vi kände att vi hellre skickar inbjudningarna lite för tidigt och struntar i save the date´s... och så kan vi ha lite tidigare OSA-datum så man kan börja planera på allvar =D
  • LovelyNr1

Oj! Vi är visst några stycken nu!!

Här var det som sagt bara klänningen som är köpt! Och det därför jag vann en otroligt billig auktion!!
    Färgtema är bestämt och igår bokades faktiskt både kyrka och lokal för festen!
    Men sen har vi inte kommit mycket längre!
    Kikar såklart runt och ser vad man kan tycka om och skulle vilja ha! Får väl börja så smått så det inte blir allt på en gång!

Och förresten! Grattis alla blivande brudar!

• Caroline0728

Vi! Det blir bröllop den 28/7 i min gamla hemstad Kalmar och vi har bokat kyrka, lokal, köpt klänning, "bokat" kock och börjat kolla menyer + börjat leta inbjudningskort =) Funderar på save the date, i och med att gästerna kommer från massa olika håll.

Underbart att bläddra i tidningar, leta på internet och planera allt!

Grattis till alla!

• Nudax

Vad kul, det börjar hända lite i tråden nu =)
    Kan berätta lite mer om oss också: Vi kommer att gifta oss borgerligt så allt sker i min barndomsträdgård som är rätt stor men ligger fint till inne i skogen = inga grannar =D

Vi kommer att först ha vigsel på ena delen av den större gräsmattan, under en björk"kupol" och gästerna på stolar framför. Sen har vi hyrt och kommer ha uppställt partytällt på den övre delen av gräsmattan där vi ska ha middagen och bröllopsfesten =D Blir buffé och senare bröllopstårta.

Det vi hunnit än så länge är att boka vigselförrättare, hyra partytält inklusive bord och stolar, göra och skriva ut alla inbjudningskort (sen ska de dock pysslas med under hösten), köpt in en del bordsdekorationer, tänkt ut lite kring festhäfte, vigselprogram och placeringskort - finns på datorn men skrivs inte ut ännu, börjat fundera på inbjudningslista, valt toastmadame.... hmmm... vi har kommit rätt långt, men har såklart en del kvar med =)

• Nudax

Föresten!

Såg att någon/några av er redan köpt bröllopsklänning... Jag funderar på hur jag ska göra. Jag har sett ut en jag väldigt gärna skulle vilja ha, den finns att beställa från Lilly på nätet... Har dock ett par kilo (ganska många) som jag vill gå ner innan nästa sommar så hade önskat att jag kunde köpa klänningen först Januari/Februari någon gång. Men nu har jag varit i kontakt med sajten och frågat kring klänningen och hon svarade att de inte kommer att tillverka den mer utan de som de har är de i lager och då de är slut är de slut...

Hur gör man?! Vågar man beställa en klänning i 2 storlekar mindre än man är  nu? =P Det är en med snörning bak så det står på sidan att den funkar +/-5kg också. Om det inte går kan man väl alltid sälja av klänningen och hitta en annan sen?

• MsChevy
    Nudax: kanske bättre att beställa i din nuvarande storlek eller ev en mindre o så kanske nån sömmerska kan sy in den åt dig. Bättre o ha lite att ta in på än att den är för liten o du inte kan använda klänningen.
    Och va långt du kommit i planeringen! Känns som att jag är den enda som inte gör nåt! hehe

Har iaf gjort de första små inköpen o bestämt mig för hur klänningen ska se ut. Ska ringa sömmerskorna den här veckanGlad Ska även ringa o boka vigselplats o festlokal o sen kontakta vigselförrättare....
Svar på tråden Någon annan som ska gifta sig 28 juli 2012?