• Lev idag

Någon annan som ska gifta sig 28 juli 2012?

Jag och min sambo planerar för bröllop den 28 juli 2012 på Gotland. Och jag skulle tycka det vore så roligt om det fanns fler man kan dela erfarenheter, tips och råd och bolla idéer med. Finns det fler som ska gifta sig 28 juli 2012?

• Svar på tråden Någon annan som ska gifta sig 28 juli 2012?
  • ehlin82

Gott nytt år till er alla "28 juli 2012 brudar"

Nu är det mindre än 7 månader kvar till vår stora dag!

• Nudax

Hur går det för er? Idag skickar vi ut våra inbjudningar! =D

• lillemia

Jag vet inte om det är fler brudar här som kommer gifta sig i Göteborg detta fantastiska datum, jag hoppas inte det för er skull ; )
    Vi delar ju nämligen vår stora dag med Bruce Springsteen...
    Alla hotell bokades upp på bara en dag så nu e de lite panik över boendet till våra gäster. Vi hade prel bokat på ett stort hotell men dom blåste oss och tog det säkra för det osäkra.
    Kaos! Det känns verkligen skit!!! 

Hoppas finna en lösning med annat boende snart eftersom vi har många långväga gäster... 

Annars har vi kommit en bit på vägen med lokal, kyrka,tärnor mm men letar fortfarande efter en bra och inte svindyr florist i Göteborgs traketn,Tips någon?? 

• bride to be 2012

lillemia - Jodå, här har du en till Göteborgsbrud... Vi bor i Norge och är inte några väldiga fan av Bruce Springsteen så vi missade liksom när han släppte sina biljetter. Men det blev man ju medveten om rätt fort.... Har satt upp oss på väntelista på flera hotell, både för vår egen del och några långväga gäster. Skulle ju vara skönt att slippa bo hos min mamma och sambo på bröllopsnatten... Det är bara till att hoppas att det löser sig tills dess.
    Låter riktigt ruttet att de blåste er, kan/får de ens göra så??

Jag har "bokat" en florist som har fått mycket lovord bl a här inne och som är billigare än de flesta andra. De tar bara ett antal brudar per "bröllopsdag" (lördag) men du kan ju kolla upp dom.
    http://monicashandelstrdgrd.se/index.php?page=omoss
    Var inne och pratade med dom i mellandagarna och fick veta att de har väldiga problem med hemsidan, kan vara bra att veta för den kanske inte är alltför informativ.

Vi ligger nog rätt bra i planeringskalendern, tror jag.
    Fotograf bokad
    Florist bokad
    Catering kontaktad och ska provsmaka framöver
    Klänning bestämd och ska bokas
    Ring bestämd och ska bokas
    Musik till kyrkan klar
    Präst på gång
    Veteranbilsägare kontaktad
    Serveringsfolk kontaktad
    Egengjorda inbjudningar ligger klara

Till saken hör att vi bor som sagt i Norge så jag måste passa på att beta av massa saker de gånger jag väl är hemma i Gbg.

Sen håller jag på att pysslar för fullt med dekoration och skyltar och allt möjligt. Jätteroligt!

Hur ligger ni andra till?
    Nu kanske vi kan få in lite bilder så smått på klänningar, ringar, inbjudningar och annat kul?!

• Insanire

Vi ska göra klart våra inbjudningar i helgen och skicka ut dom i början av februari.. :)

Vi hyr en hel lägergård från fredag till söndag med sängplatser för 50 pers. Kapellet på gården blir vigselplats och stora salen blir festlokal.
    Vi har bokat och fått klart med catering.
    Vi har bokat fotograf.
    Klänning är köpt, underkläder också.
    I stort sätt alla dekorationener är köpta, det enda som saknas nu är löparen.
    Frisör är bokad.
    Sminket gör jag själv.
    Skor till klänning är fixade.
    Sambons väst och kravatt är inköpta.
    Värdarna är insatt i arbetet och vet sina uppgifter.
    Brudbuketten, tärnbuketterna och en ros till sambon är beställda (plastblommor från USA)
    Hemsidan är snart klar.
    Min vigselring är beställd.
    Vi har bokat tid med solisten och musikerna för att prata om musiken.
    Pratade med prästen som vi önskat, han har fått bokningen nu och vi ska ses om någon månad för en första träff.. (Han är vän till oss, därav den tidiga träffen)

Tärnklänningarna är bestämda och kommer att beställas i mars från Kina. Den sömmerskan skickar också med tyg i samma färg som klänningarna som vi kan sy på slipsar av till marskalkarna.
    Vi ska hitta en chaufför som kan hämta oss på natten så att vi slipper ta taxi in till stan. (lokalen är 3 mil utanför)
    Hotellnatten ska bokas, men vi funderar på att bo på hotellet natten mellan söndag - måndag istället för lördag - söndag eftersom så många av vår gäster bor kvar på lägergården, så vi vill ut dit igen på söndagen för att säga hejdå till alla och då tänker vi att om vi bor söndag - måndag istället så kan vi ta det lugnt, boka frukost på rummet och njuta av spaavdelningen.. Men vi har inte bestämt oss än..
    Sambons vigselring ska hittas och beställas.
    Festprogrammet ska värdarna göra, men vi funderar på en budget för det.. vad är rimligt för festprogrammen?

• Fru 0728

Hej alla blivande brudar! Hoppas ni har det bra där ute i vintermörkret! Visst är det härligt att det börjar gå mot ljusare tider och ju ljusare det blir dessto nämre kommer vi till våran bröllopsdag:)

Hur går det för er, har ni mkt bokat? 

Det mesta är nu avklarat för våran del, den senaste veckan har vi beställt ringarna, jag har äntligen bestämt vilken klänning jag ska, solist är klar, bandet är klart, menyn är klar, personal och bartender är delvis klara och hotell för bröllopsnatten är klar. Innan dess har vi bokat bil, kyrka, lokal, skor, tiara, lite dekorationer och utsmyckningar, underkjolar, hårförlägning, bröllopsresa, köpt avec plus lite av spriten mm.

Vi har bokat hotellet mån-tis efter bröllopet så att vi kan njuta lite extra med massor av mys och slappna av efter allt stå hej:)

Det som snart är på gång är brudgummens kläder, mer utsmyckning och dekorationer till lokalen, inbjudan ska skickas ut (vi skickade Save-The-Date kort i julas), festhäfte måste fixas, har lite ångest över det där häftet men det löser väl sig plus lite annat småfix som tårta mm.

Kram på er! 

• Fru 0728

Glömde ju säga att fotograf är oxå inbokad sen flera månader tillbaka:)

• Hanna05
    På några timmar åker jag iväg med mina två underbara vänner (tärnor) & min fantastiska mamma och provar brudklänningar! :D Tänk om jag inte kan välja? Tur jag har bra smakråd med mig! This is it! Idag måste jag bestämma mig. 
  • Fru 0728
    Hanna05 skrev 2012-01-28 07:47:37 följande:
    På några timmar åker jag iväg med mina två underbara vänner (tärnor) & min fantastiska mamma och provar brudklänningar! :D Tänk om jag inte kan välja? Tur jag har bra smakråd med mig! This is it! Idag måste jag bestämma mig. 
    Lycka till, hoppas du hittar något som du verkligen vill ha:)
  • Hanna05
    Det gick jätte bra! Hittade verkligen DEN perfekta, som skrek Hanna! Alla tärnorna och mamma höll med. Den hade ljusrosa blombrodyr i sig och ett underbart släp! Bild kommer sen! :D 
Svar på tråden Någon annan som ska gifta sig 28 juli 2012?