• Lev idag

Någon annan som ska gifta sig 28 juli 2012?

Jag och min sambo planerar för bröllop den 28 juli 2012 på Gotland. Och jag skulle tycka det vore så roligt om det fanns fler man kan dela erfarenheter, tips och råd och bolla idéer med. Finns det fler som ska gifta sig 28 juli 2012?

• Svar på tråden Någon annan som ska gifta sig 28 juli 2012?
  • MsChevy

Insanire: oj vad långt ni kommit i planeringen! Vi har allt mer eller klart för oss i teorin, men har inte riktigt kommit till skott med saker o ting än. Var iaf o provade brudklänning i förra veckan, o hittade några jättefina, men jag kan inte riktigt bestämma mig. Ska prata med två sömmerskor oxå.
    Alkoholen åker vi till Tyskland/Danmark o köper. Gästlistan är hyfsat klar, bara finputsning kvar, blir ca 85 gäster.
    Vår röda tråd är 50-tal/rockabilly, så färgerna kommer gå i rosa/svart/silver. Har gjort mina första inköp: prickiga servetter o 6st x 7.5 m cerise vepor.

M2B är från Norge så hälften av gästerna kommer därifrån. Men alla våra gäster får resa lite eftersom vi bor utanför Västerås o ska ha vigsel utanför Vadstena. Så totalt är vi väl 90 pers som ska husera in oss i lilla Ödeshög! haha 

• Josefin521

Jajjemen, ute på schlätta mellan Trollhättan och Lidköping!

• Lev idag

Idag fick vi hem våra save the date kort :D
    Så nu saknar jag några adresser sen ska de skickas ut :D Yeeeej!

• MsChevy

Oj, snacka om att jag ligger efter alltså! Har iaf designat våra save the dates, de skickar vi ut som julhälsning. Måste bara jaga fatt på alla adresser!

När skickar ni ut inbjudningarna? 

• Noidue

Jag ska gifta mig 21 Juli får man haka på än då?

• ehlin82

Vi gifter oss oxå då. Borgligt i närheten av Jönköping. Glad

• Insanire
    MsChevy skrev 2011-09-19 21:47:33 följande:
    Vi har pratat om att skicka ut inbjudningar i slutet på februari - början av mars.
    Men hälften av våra gäster reser som sagt ganska långt..

Vi kommer göra en enkel version av Save - the - date, vi designar själva i publisher, köper in ett ljusgrön lite tjockare papper och skriver ut med färg.

Men vad skriver ni på era save - the - date??
  • MsChevy

Jag har gjort våra save the date-kort på vistaprint, de hade ett klockrent kort som passar vårt tema. Och eftersom vi skickar ut dom som julhälsning så tar vi det på samma gång. Kortet är dubbelvikt. På framsidan står det:

God Jul & Gott Nytt År!
    ...å en liten sak till...

På insidan:
    Vi vill gärna att ni skriver in
    BRÖLLOP
    den 28 juli i nästa års kalender!
    Inbjudning kommer under våren...

Hälsningar  x & x

Har inte bestämt oss om vi ska skicka med save the date-stickers som man kan fästa en magnet på o sätta på kylskåpet...

• Viccan

Vad kul att det ändå är ganska många som ska gifta sig den 28 Juli 2012

Jag och min kärlek har bokat kyrka till detta datum och gifter oss i Örebro.
    Vi ska kolla på lokalen i nästa vecka och boka den om den är som vi tänkt oss.
    Jag har tagit in offerter från olika cateringfirmor och även konditorier för tårtan.

Jag tänkte börja med "save the date" korten som jag vill göra själv (om det inte blir för komplicerat) ganska snart.
    Och samtidigt börja sy tygservetterna till middagen.

Men gud vad vissa har kommit långt i planeringen.
    Vi har ganska mkt kvar att göra med det är gott om tid och jag hoppas man hinner.

Önskar Er alla Lycka till med Allt !

• Viccan
    MsChevy skrev 2011-09-19 21:47:33 följande:
    Oj, snacka om att jag ligger efter alltså! Har iaf designat våra save the dates, de skickar vi ut som julhälsning. Måste bara jaga fatt på alla adresser!

Vi tänkte också skicka ut våra "save the date'" kort som julhälsning.
    De flesta vet att innan jul så ramlar de ner julkort från familj, vänner och bekanta.
    Men att de ska komma info om att ett Bröllop ska äga rum nästa sommar kommer nog bli en överraskning för dom =)

Hur har du designat era kort?

Jag hade tänkt mig att ha ett fin, kärleksfull bild på oss.
    Ska försöka boka in sambons fotokompis som ska få ta lite bilder på oss för alla dessa kort.
Svar på tråden Någon annan som ska gifta sig 28 juli 2012?