• Lev idag

Någon annan som ska gifta sig 28 juli 2012?

Jag och min sambo planerar för bröllop den 28 juli 2012 på Gotland. Och jag skulle tycka det vore så roligt om det fanns fler man kan dela erfarenheter, tips och råd och bolla idéer med. Finns det fler som ska gifta sig 28 juli 2012?

• Svar på tråden Någon annan som ska gifta sig 28 juli 2012?
  • 28juli2012

Jag är kvar har dock inte tid att skriva så mkt jämt :D Nu börjar det dra ihop sig och all planering behöver falla på plats.

Vad har ni kvar?

Vi har kvar:
    Bröllopsbuffe, vad den ska innehålla osv. Ska göra egen.
    Prästen har vi inte hört av än och måste komma på lite psalmer osv.
    Festhäften
    Bordsplacering och namnskyltar
    Bestäma med fotografen när och vilken typ av kort vi vill ha.
    Lite dekoration för borden.

Tror det är allt men har nog glömt en del haha

• Nudax
    EmelieKarlsson skrev 2012-05-22 18:59:14 följande:
    Hur gör man med en "ovillig" brudtärna? I början var hon jätte på. Men när jag ringde idag och kolla om hon hade möjlighet att komma över när vi ska öva med prästen fick jag till svar att hon inte ville lägga utt 200 för det......känns nästan som om hon vill skippa allt
    Skippa henne kanske? Fast förstår att det kanske inte är så lätt. Men prata med henne "min känsla är att du kanske inte är så sugen längre, på just tärne-biten, vad tänker du när jag säger så?"
  • Nudax
    28juli2012 skrev 2012-05-23 08:55:31 följande:
    Jag är kvar har dock inte tid att skriva så mkt jämt :D Nu börjar det dra ihop sig och all planering behöver falla på plats.

Vad har ni kvar?

Vi har kvar:
    Bröllopsbuffe, vad den ska innehålla osv. Ska göra egen.
    Prästen har vi inte hört av än och måste komma på lite psalmer osv.
    Festhäften
    Bordsplacering och namnskyltar
    Bestäma med fotografen när och vilken typ av kort vi vill ha.
    Lite dekoration för borden.

Tror det är allt men har nog glömt en del haha
    Kul! =) Nä, man har ju inte altid den tiden direkt =P Själv är jag hemma och är sjuk i veckan så därför uppdaterar jag BT hela tiden =P

Vi har de flesta stora punkter klara, så kvar:
    Hitta fram en tårtställning
    Kläder till fästmannen
    underkläder till mig
    varsin kofta/cardigan till brudnäbbarna (till kvällen)
    Småsaker som lite lappar till lekar, finslipa låtlistan i spotify, öva på att sminka etc.

På plats sen blir det ju mer, som att köpa in blommor, handla snacks och sånt övrigt. köpa alkohol och dekorera allt.

Låter mycket men känns som om vi är nästan helt klara =P
  • Charlie13

Nudax: Det var min sambos faster och hennes man och sen några kusiner till honom. Helt otroligt irriterande i alla fall!!!

• Charlie13

Vi har kvar: SERVITÖRER!!! Göra färdigt lingonsylt, tjälknölen, ostpajer och baka lite. Handla in potatisgratäng, alkohol och all sallad och de (görs typ samma vecka!) Stolsöverdragen Köpa in de sista dukarna (ska göras nästa vecka) Skriva ut vigselhäftet/kyrkhäftet (färdigt i datorn men vill checka att psalmerna är OK med prästen) Bordsplaceringen Bordsplaceringstavla Säkert nå mer men det är avd jag kommer på just nu!

• Nudax
    Charlie13 skrev 2012-05-23 17:18:56 följande:
    Nudax: Det var min sambos faster och hennes man och sen några kusiner till honom. Helt otroligt irriterande i alla fall!!!
    Jaha, vad trist! Ska de inte komma alls nu då?
  • Charlie13

Nja alltså, han har som 13 fastrar/farbröder (och 11 egna syskon) och man kan inte bjuda alla och det är alla medvetna om så det är ingen som tar illa upp om de inte blir bjudna, och då brukar de hjälpa till att servera eller liknande istället. Så har det som varit på alla andras bröllop. Men nu jaaa.. Vi får väl försöka övertala lillsyrrans kompisar eller liknande att ställa upp för någon mindre summa. Vad kan man ge betalat för ett gäng tonåringar för att plocka fram buffé, duka undan från borden samt diska?

• sommar12

Hejsan alla brudar!

Här har ni en till som ska stå brud den 28:e juli!  Skrattande
    Här är planering i full gång! Drömmer

• Nudax
    sommar12 skrev 2012-05-24 09:50:18 följande:
    Hejsan alla brudar!

Vad kul! =D Hur långt har ni kommit? =)
  • Nudax
    Charlie13 skrev 2012-05-23 19:24:58 följande:
    Nja alltså, han har som 13 fastrar/farbröder (och 11 egna syskon) och man kan inte bjuda alla och det är alla medvetna om så det är ingen som tar illa upp om de inte blir bjudna, och då brukar de hjälpa till att servera eller liknande istället. Så har det som varit på alla andras bröllop. Men nu jaaa.. Vi får väl försöka övertala lillsyrrans kompisar eller liknande att ställa upp för någon mindre summa. Vad kan man ge betalat för ett gäng tonåringar för att plocka fram buffé, duka undan från borden samt diska?
    Ja du... svår fråga. Beror kanske lite på hur gamla de är också? Kan tänka mig att de säkert vill ha 500kr/person. Om de har åldern inne kanske man istället kan erbjuda dem att få stanna och äta och dricka på kvällen/festen som tack eller liknande.
  • Charlie13

Nudax: Jo det blir nog något liknande. Hoff vad jag är irriterad.

Sommar12: Kul med en till!

• Nudax
    sommar12 skrev 2012-05-24 09:50:18 följande:
    Hejsan alla brudar!

Vad kul! Hur långt har du kommit? =) D.v.s. vad är kvar? =)
Svar på tråden Någon annan som ska gifta sig 28 juli 2012?